Skocz do zawartości

Opel Signum z silnikiem Diesla


holcu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Być może będę zmuszony do zmiany własnej Laguny na Opla (w sumie za namową Arka), ale z moim akcentem.

 

Mianowicie jestem zainteresowany Marką Opel w modelu Signum z automatyczną skrzynią biegów. Widziałem, że za ok. 2x tys można przyzwoitą sztukę kupić. Teraz tak :

 

Interesuje mnie oszczędność, mała miłość do lawet, w większości jazda póki co po mieście (przepalający DPS), mało skomplikowany silnik, awaryjność automatycznej skrzyni biegów oraz pozostałe Wasze opinie i refleksje. Wiem, że jest to auto na 4 osoby, lecz w niczym mi to nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odradzam 3.0v6 diesla - opadają tuleje cylindrów, w takim wypadku remont godziwy to koszt ok. 9.000zł

 

ten sam problem ma saab - jest to wada konstrukcyjna silnika, dlatego wycofano go z produkcji i dlatego tak mało jest tych diesli

 

do wyboru 2:

- 1.9 cdti

- 2.2 dti

 

pierwszy to włoski silnik

ma DPF czyli zmore diesli

 

pozostaje starsza generacyjnie i technologicznie jednostka 2.2 125kM

szału nie zrobi, ale za to jest nie do zamęczenia z racji niewyszukanej konstrukcji i niewysilonej mocy

poza tym co rusz to części od groma i są tanie

niewiele pali, pojedzie godziwie (chyba że oczekujesz osiągów auta sportowego) i da się ją zacipować - ludzie robią z tego 150-160kM a silnik jak latał tak lata i ma sie dobrze

 

a signum zayebiste jest... baaaaaaardzo mi sie podoba - bardziej niż vectra c - ma w sobie "coś", czego nie ma vectra c

 

dobrze, że w signum nie ma nieporozumień typu 2.0 DTL albo 2.0DTI bo to niestety porażki opla

 

skrzynie w signumach i VC są już te nowsze, mają możliwość zmiany sekwencyjnej biegów

znaczy się na lewarku waj*** ojejciujejciu! ***esz "+" i "-" czyli jak w manualu

trwałość dobra pod warunkiem że się dba i olej wymienia co 45 tyś km

nawet jak zaliczy pada, to za tysiaka da sie kupić skrzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A ja raczej automatu nie polecam - najgorszym wrogiem automatycznej skrzyni biegów jest jej poprzedni właściciel :)

Z zestawu silników ja z kolei zdecydowanie polecam 1.9 cdti - 2.2 dti to jest właśnie porażka - dlatego produkowano go zaledwie 4 lata. O padających pompach paliwa w tych silnikach - SZCZEGÓLNIE w 2.2 dti napisano już wręcz encyklopedie.

I czemu sądzisz że Signum nie wyposażano w silniki dti? 2.0 i 2.2 montowano w Signum w latach 2003-2005.

 

Nie kazdy Signum z 1.9 cdti ma DPF !! Mają go wersje 150-konne, inne to opcja - i to sporadyczna. Więc jeśli już to Signum 1.9 cdti 120 KM np.

Z drugiej strony oplowski DPF jest po prostu niezły - zwłaszcza w tych jednostkach.

Zawsze jeszcze można podjechać do warsztatu i wyciąć DPF - usługa z wgraniem nowej mapy silnika kosztuje ok. 2 tys zł.

1.9 cdti jest ZDECYDOWANIE mniej awaryjny, bardziej polecany itd.Nie wiem tylko czy w wersji 120 konnej występuje z automatem, który i tak raczej ja Ci odradzam.

 

A tak ogólnie - nie lepiej kupić benzynę? Odpadają wszelkie problemy z turbinami (co sam doświadczyłeś), wtryskami, pompami, DPF-ami i jeszcze innymi pierdołami. W benzynie NIE MA za bardzo co się zepsuć...

Nie na darmo w zestawieniu testów długodystansowych w pierwszej 10-tce są dwa diesle... Stawkę zamyka 7 modeli koncernu VAG z VW Touranem na samym końcu wyposażone najczęściej w aktualnie "niezniszczalne" TDI :)

 

Pozostaje tylko pogodzić się ze zużyciem paliwa na poziomie 10-11 l Pb, poza tym po prostu jeździć i się nie przejmować !

Teraz jest bardzo trudno kupić diesla z prawdziwym stanem licznika !!

Co innego benzyny - te zazwyczaj są sporo mniej wyeksploatowane - więc poważnie zastanow się nad benzynką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zestawu silników ja z kolei zdecydowanie polecam 1.9 cdti - 2.2 dti to jest właśnie porażka

poczytaj forum opel24

potem zsumuj odsetek problemów z 1.9cdti a 2.2dti

 

dlatego produkowano go zaledwie 4 lata.

guzik prawda

wchodząca nowa norma emisji spalin euro wymusiła zaprzestanie produkcji tego silnika

jest to naturalna kolej rzeczy w każdej marce i modelu

w 1993r było c20xe, a w 1994 już zamiast niego x20xev

w 1993r było c20ne, a w 1994 już zamiast niego x20se

i tak dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie namówi mnie nikt na silnik benzynowy. Owszem może eksploatacja warsztatowa jest droższa, aczkolwiek trzeba liczyć na to, że tych usterek będzie jak najmniej. W Lagunie, jak czytałeś turbina trochę przelatała stąd zdecydowałem się na regenerację, bo dużo oleju brała. To, że dziś stoi to nie wina rodzaju silnika, ale strasznej lipy jaką odstawiła firma regenerująca sprężarkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Z zestawu silników ja z kolei zdecydowanie polecam 1.9 cdti - 2.2 dti to jest właśnie porażka

poczytaj forum opel24

potem zsumuj odsetek problemów z 1.9cdti a 2.2dti

 

dlatego produkowano go zaledwie 4 lata.

guzik prawda

wchodząca nowa norma emisji spalin euro wymusiła zaprzestanie produkcji tego silnika

jest to naturalna kolej rzeczy w każdej marce i modelu

w 1993r było c20xe, a w 1994 już zamiast niego x20xev

w 1993r było c20ne, a w 1994 już zamiast niego x20se

i tak dalej...

 

To jest właśnie guzik prawda bo wszystkie motory które wymieniłeś to są stare jednostki ADAPTOWANE do nowych norm, a silnik 2.2 dti okazał się po prostu klapą i zaprzestano CAŁKOWICIE produkcji i unowocześniania tego silnika.

Co do odsetek które podajesz - to chyba o czymś nie wiem... Wystarczy że sobie wejdziesz zamiast na forum o Signum na forum Vectry B lub C - akurat chyba jednak 1.9 cdti jest sporo mniej problemową jednostką - wystarczy dobre paliwko i śmigamy.

I weź jeszcze jedno pod uwagę - w Polsce skala oszustw "kręcenia" licznika jest tak znaczna, że nawet trudna do opanowania, niestety. I kupując diesla 5 - letniego trzeba się liczyć z tym, że auto może mieć przelatane i 300 tys km - wtedy KAŻDE auto wymaga dofinansowania. W Polsce liczniki mają zazwyczaj wskazania ok. 150 tys km - i zaczyna się płacz - moje cacko ma przejechane 150 tys i się wszystko sypie.

 

Wracając - benzynki które wymieniłeś to jedne z najlepszych jednostek oplowskich produkowane z małymi zmianami przez dwadzieścia lat. Silniki 2.0 i 2.2 dti produkowano przez cztery lata... O czym to świadczy?

Silniki 1.9 cdti to jednostka produkowana od 13 lat - jak wiadomo pierwsze ich zastosowanie to Alfa Romeo 156 jtd. Były montowane w Oplach do 2009 roku, w tej chwili Alfa Romeo i Fiat jednostkę ciut zmodyfikowały i jest dalej produkowana. Więc nie może to być zły motor.

 

Nie, nie namówi mnie nikt na silnik benzynowy. Owszem może eksploatacja warsztatowa jest droższa, aczkolwiek trzeba liczyć na to, że tych usterek będzie jak najmniej. W Lagunie, jak czytałeś turbina trochę przelatała stąd zdecydowałem się na regenerację, bo dużo oleju brała. To, że dziś stoi to nie wina rodzaju silnika, ale strasznej lipy jaką odstawiła firma regenerująca sprężarkę.

 

Ja mówię tylko o problemach - w benzynie nie ma żadnych turbin, listw i pomp CR, wtrysków, itp itd.

To są zazwyczaj proste konstrukcje nie wymagające większych nakładów.

Jeśli miałbyś benzynę zwykłą - taką np. 1.8i to dalej byś śmigał, nie martwił byś się turbiną, olejem, serwisem itd.

Benzyna nie generuje większości kosztów tak jak diesel, niestety - to po prostu widać. Większość aut u mechaników to diesle - dzisiaj odwiedziłem mojego mechanika w celu wymiany przegubu w mojej Astrze F 1.6i 8v - stary dobry motor, na 15 aut jakie miał na placu do naprawy 7 aut to benzyny, 8 aut to diesle.

Niby ok, ale... 7 benzynek miało kłopoty z zawieszeniem, jedna dodatkowo hamulce. 6 diesli nie odpalało - prawdopodobnie pompy wtryskowe lub wtryski, jeden diesel kopcił na biało (prawdopodobnie turbina), jeden miał kłopoty ABS.

Statystyka jest po prostu nieubłagana - poważne awarie w dieslach występują dużo częściej niż w benzynach - w dieslach ma się co psuć... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
szkoda, że powielasz stereotypy

no ale co kto lubi

 

Tzn?

Jakie stereotypy?

Silnika 2.0 i 2.2 dti staramy się unikać, 1.9 jtd, cdti można szukać - to nie jest stereotyp - TO JEST FAKT, kolego :)

Może być oczywiście tak, że 2.0 dti czy 2.2 dti pojeździ, oczywiście że tak, nie neguje tego. Tyle, że ogólnie sprawiają po prostu więcej problemów, choćby i z racji tego, że najmłodze auto z dti może mieć 5 lat, najmłodsze auto z cdti może mieć rok.

Zobacz po cenach też, trudno kupić zadbane 1.9 cdti z tego samego roku, co 2.2 dti, za to sporo dti jest sporo tańszych od 1.9 cdti - o czymś to też mówi.

2.2 dti ma bardzo wrażliwą pompę paliwa, kolega w przeciągu 7 miesięcy zmieniał pompę paliwa TRZY RAZY :cry: , całe szczęście, że za pierwszym razem kupił nową, (prawie 3 tys zł - używana sprawna - w gr. 2 tys zł), dwie wymiany miał na gwarancji... Taka prawda jest o silnikach dti.

Spójrz ile kosztuje pompa paliwa do 1.9 cdti - używana w granicach 700 zł... Turbina do dti kosztuje ok. 1500 zł, do 1.9 cdti 700-1000 zł. Można dużo wymieniać - dlatego ja polecam mimo wszystko benzynę. Jest po prostu sporo mniejsze ryzyko jakiejkolwiek awarii. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast bić pianę pochwal się, ile miałeś silników 2.2dti, ile 1.9cdti a potem bedziesz dawał się kroić, solić i palić na stosie za swoje przekonania

póki co proponuję abyś ostudził sie nieco, zakończył temat, bo chyba za daleko się zaczynasz zapędzać

forum służy do wyrażania poglądów - wyraziłeś, ok, wystarczy

nie zachowuj się jak świadek jehowy,który natarczywie wchodzi oknem kiedy drzwi mu zamykają, a wszystko tylko po to aby przekonać kogoś do swojej wiary (bez urazy do świadków jehowy)

wystarczy kolego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Po pierwsze - nie bije żadnej piany,

Po drugie - wyrażam swoje poglądy - tak jak napisałeś,

Po trzecie - moją wiarę zostaw w spokoju bo nic Ci do tego.

Jeśli ktoś zapędza się to zdecydowanie Ty.

Nie potrafisz nawiązać dyskusji to Twój problem, nie mój.

 

Masz rację - starczy :)

 

:beer:

 

Pomóżmy lepiej koledze wybrać właściwe auto, bo taki jest chyba cel jego posta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.