Skocz do zawartości

brak iskry naswiecach


Gość lumikspl

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lumikspl

jak w temacie, mam niewymieniane raczej wszystko i nadal iskry nie mam : świece kable,palec i kopułkę cewkę. iskra była przed zmiana na stary wałek gdyż nowy został oddany do wyciągnięcia urwanej śruby, i n a starym wału po złożeniu iskra znikła,chciałbym dodać ze przy skręcaniu akumulatora zaiskrzyło ostro bo niechcący dotknęło się kluczem plusa i obudowy lub starej cewki która została wymieniona (ciemno już było wiec nie wiem czego dotknąłem)

wie ktoś jaka może być dokładna przyczyna zniknięcia iskry?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, nie masz za dużo rzeczy które mogły się zepsuć, proponował bym Ci rozpocząć od początku czyli sprawdzenia cewki, miernikiem lub żarówką sprawdź czy cewka jest zasilana 12 V cewka ma dwa kable na jednym powinien być po przekręceniu zapłony plus druga końcówka to sterowanie, jeśli napięcie jest to ściągnij kabel wysokiego napięcia z kopułki i zakręć silnikiem jak iskra jest to kabel do kopułki i sprawdzasz poszczególne kable od kopułki do świecy, jeśli by iskry nie było już z samej cewki to możesz odpiąć cewkę od instalacji i podaj jej 12 V z akumulatora do tej końcówki gdzie ma być 12 V a na druga końcówkę podawaj masę ale nie na stałe tylko tak cykaj kablem po masie jak cewka będzie sprawna to będzie iskra i w tym momencie został Ci jeszcze jeden element czujnik położenia wału korbowego on podaje impulsy za pośrednictwem ECU na cewkę, który może być uszkodzony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jesteś pewien że tylko iskry nie ma?

 

czy podaje paliwo?

 

jeśli nie podaje, to przekaźnik pompy paliwa lub czujnik położenia wału

 

jeśli podaje paliwo, to czujnik wału odpada, nie byłoby też paliwa

w takim wypadku jak Grześ napisał - cewka zapłonowa

 

ja to sie tylko boje, że jak to zwarcie zrobiłeś to mogłeś zabić komputer silnika (w razie czego mam 2 komputery 3-rzędowe)

 

jak z błędami?

czy coś wyświetla?

 

w razie jakbyś miał problem z gniazdem diagnostycznym czy coś, to zdejmij osłone wtyczki ecu i zewrzyj ze sobą:

- w wypadku motronica 4.1 czyli starszego, 2 rzędowego - pin 4 i 12

- w wypadku motronica 1.5 czyli nowszego, 3 rzędowego - pin 13 i 55

 

lampka check engine jest z jednej strony podłączona do plusa po stacyjce, a masę dostaje z pinu 17 w wypadku 2 rzędowego, a z pinu 22 w wypadku 3 rzędowego

 

wtedy ładnie ci wymiga błędy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania