Skocz do zawartości

olej na przepustnicy


Gość dominik032
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dominik032

witam.od jakiegoś czasu przy odpalaniu dochodzi odgłos z przepustnicy który trwa około 3,4 sek.. po nagrzaniu silnika słychać klekotanie z przepustnicy oraz zauważyłem olej na obudowie przepustnicy.mam przejechane 140 000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej na obudowie po takim przebiegu zawsze się znajdzie w Astrach jest bardzo źle rozwiązane połączenie rury z filtra do modułu przepustnicy a tam sączy się olej, co do klekotania hmm ciężko stwierdzić co to za klekot nie słysząc tego, może starczy wyczyścić przepustnice i kanał dolotowy od środka, często jest tak że w okolicach przepustnicy zbiera się nagar olej z odmy etc. i przepustnica nie potrafi się zamknąć do przewidzianej przez ECU pozycji, najlepiej by to było odkręcić i dobrze wymyć od środka ale zapobiegawczo możesz zdjąć tę plastikową rurę i zobaczyć jak tam w środku wygląda i wyczyścić szmatką, przepustnice czasem da się otworzyć palcem, jeszcze bym proponował wyczyścić odmę to są te dwa węże najczęściej ten cienki się przytyka oraz sam króciec.

66edfe7c167c4a3c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dominik032

no niestety.wszystko wyczyszczone,przedmuchane,przepustnica błyszczy a problem pozostał.czy przyczyną takiego klekotania może być żle dobrany olej?przed wymianą takie coś nie miało miejsca.mechanik mi polecił castrol edge 5w30 chociaż z książki wynika że był lany 5w40 niestety firmy nie znam.czeka mnie teraz wymiana oleju i nie mam pojęcia jaki wlać.czy oplowski GM jest dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dominik032

może głupie pytanie ale w silnikach Z14XEP jest pasek czy łańcuszek rozrządu?i ile taka wymiana może kosztować wraz z częściami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
Gość adam_88

Hej. Odkopuję temat, żeby nie dublować. Również zauważyłem olej przy przepustnicy w swojej astrze h 1.4 (przebieg ok.130tys.).

Mam zamiar wyczyścić wszystko tak, jak zostało tutaj wcześniej polecone w powyższych postach. Moje pytanie jednak brzmi, czy gdybym pokusił się o czyszczenie przepustnicy po uprzednim jej wykręceniu, to czy konieczne będzie później podpięcie auta pod komputer, żeby ustawić na nowo parametry, skoro odepnę m.in. czujnik położenia przepustnicy? Czy jeśli jestem laikiem w temacie, lepiej tego nie ruszać i wyczyścić tylko tyle, ile da się sięgnąć po odkręceniu tego węża idącego od filtra powietrza?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.