pyly Opublikowano 10 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia Witajcie. Pędząc autostradą moją astrą G 1.4 benzyna Z14XEP nagle spadła moc, a z rury wydechowej wypuściłem dwa długie węże czarnych włosów. Jak się już dowiedziałem, to było wytłumienie tłumika. Zakładam, że końcowego bo cały wydech oprócz końcowego tłumika mam nowy, założony kilka miesięcy temu. Jadąc jeszcze trochę, silnik od czasu do czasu zaczął chrzęścić, spowalniając auto jeszcze bardziej w momencie chrzeszczenia. Wezwałem lawetę. Teraz gdy go odpalam silnik, samochód i silnik telepie się, wdech zatkany włosiskiem dalej. Pytanie czy po takim zatkaniu mogło się coś stać z tłokami, cylindrami, wałem korbowym? Czy raczej to reakcja na zatkanie wydechu. Chrzęszczenie które było podczas jazdy sugeruje dodatkowa awarie czegoś jeszcze (po stronie rozrządu). Jak to ugryźć? Wzywać ponownie lawetę i jechać do mechanika czy jakoś przetkać tłumik i rurę i zobaczyć jak zareaguje i pojechać do serwisu na własnych kołach? Hmmm ale jak to przetkać domowym sposobem?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 19 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia Wymienić na nowy.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyly Opublikowano 19 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia Już wymieniony. Okazało się że zrobiła się też dziurą w dolocie, ten czarny plastikowy element. Czy to możliwe, że przez to zatkanie wydechu? Jaki mógł być ciąg przyczynowo-skutkowy?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 8 Maja Udostępnij Opublikowano 8 Maja Może tak być, w czasie jazdy mógł nastąpić wzrost ciśnienia a że wydech był niedrożny rozerwało dolot.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyly Opublikowano 8 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja I tak też się chyba stało. Było słychać od czasu do czasu jakieś harczenie ze znacznym nagłym spadkiem mocy (przy już obniżonej mocy spowodowanej zatkanie wydechu) podczas jazdy autostrada, co pewnie spowodowało lewe powietrze.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się