Skocz do zawartości

Napinacz paska rozrządu Nubira 2.0 16v (133km)


Gość Wasyl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Taki napinacz jak na tej aukcji:

http://allegro.pl/item1090376408_napinacz_paska_rozrzadu_daewoo_nubira_evanda.html

 

Jak się go napina? Czy w ogóle jest to jakiś dziki napinacz jak w lagunie 1.8 16v, że trzeba go w iluś płaszczyznach sprawdzić? Bo jutro będę wymieniał rozrząd i chciałbym to zrobić w miarę szybko, a nie wywarzać otwarte drzwi :)

 

Postaram się zrobić fotoporadnik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkładasz imbus w sześciokątny otwór i napinasz, aż strzałka pokaże się na środku skali

dociągasz śrubę (na zdjęciu nie ma, jest tylko dziura na środku)

robisz rozrządem ze 3-4 pełne obroty wału silnika i sprawdzasz cechę napinacza

jak się zluzowało to podciągasz i znowu kręcisz

jesli cecha będzie na środku po zrobieniu kilku obrotów rozrządu to jest napięte ok i dociągasz śrubę mocującą napinacz już na stałe

to chyba wszystko, o niczym nie zapomniałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd wymieniony, teraz problem jest następujący:

 

Po dobrym zagrzaniu silnika wali woda z połączeń węży gumowych z magistralą wodną i wodę (woda, bo płynu nie zalałem na wszelki wypadek od razu) po odkręceniu korka potrafi wywalić. Przed robotą działo się to samo!

 

Wymieniłem rozrząd i uszczelkę głowicy i pare innych pierdołek, które nie mają znaczenia w tej sytuacji. Ale wykluczam od razu pompę wody i UPG. Stara uszczelka też nie miała "przebić", do zbiorniczka nie walą spaliny.

 

 

O zbój chodzi? Czytałem trochę o podobnych przypadkach i są nawet typy korka od zbiorniczka, że nie puszcza ciśnienia... A Waszym zdaniem? Bo jutro muszę to zrobić, a funfel (któremu robię autko) już się krzywo na mnie patrzy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wasyl, skoro mówisz ze zmieniałes uszczelke pod głowicą to masz odpowiedz.

Musiałeś rozpiąć kilka węży i po prostu węże straciły szczelność albo opaske w innym miejscu przykręciłeś niż była poprzednio, może cieknąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówisz korka od zbiornika płynu chłodzacego?

 

tak

 

Jeżeli wywala ci płyn to odpowietrz układ i może pomoże.

 

Przecie to prawie opel - tu się samo odpowietrza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda wywala na zimnym czy na gorącym silniku ? zostaw samochód na wolnych obrotach bez korka i zaobserwuj co się będzie działo płyn powinien swobodnie krążyć w układzie jeśli będzie korkiem uciekać to coś jest nie tak, druga sprawa to w tych silnikach robi się dość ładne ciśnienie w układzie i możesz mieć korek uszkodzony i nadmiar ciśnienia nie wychodzi przez zaworki w korku i dlatego może też woda szukać ujścia w połączeniach węży, a opaski pozakładaj na swych miejscach jak jest na wężach odciśnięte lub zastosuj zwykłe opaski zaciskane śrubokrętem lub kluczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.