Skocz do zawartości

x16xe dusi się


Gość MaQ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj qmplowi przy aucie robiłem,termostat wywalony i wentylator na kneflu zrobiony,wtyke od termowłącznika ktoś uciął :-|

Przeczyściłem krokowca i przepustnice - opel scanner pokazywał że krokowiec ma 40 "kroków" a norma to była 8-26 na jałowym biegu.

Na jałowym jest ok,ale jak doda gazu to się krztusi,na zimny odpala bez problemu a jak się zagrzeje jest problem z odpaleniem.

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos, wymieniony.

Jeszcze jest opcja że rozrząd może jest przestawiony,ale tego dzisiaj nie sprawdzałem już bo ciemno się zrobiło ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dostęp do programu diagnostycznego to tam sprawdź wszystkie parametry pracy silnika, temperaturę cieczy chłodzącej, mapsensor, sonda lambda etc dane odczytane porównać z fabrycznymi i usunąć usterkę, wracając do krokowca piszesz że masz 40 kroków te 40 to wynika z nastawów ECU jakie są mu przypisane czy takie sam nastawił z parametrów silnika ? Możesz mieć też gdzieś pobór fałszywego powietrza.

 

Ważna rzecz pisząc posta wypadało by napisać jaki samochód naprawiałeś, rocznik, na dzień dzisiejszy zgadujemy co i jak nie wiedząc w czym szukamy, ja przypuszczam że chodzi o Corse B 1995-2000 bo tam były silniki X16XE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzes997, jak ja pisze o X14 lub X16 to na 99% to są tigry ;-) jako ten dobry mod na Tigra Clubie to kolegom i koleżankom z klubu przy autach czasem pomoge ;-)

A więc była to tigra 95r.

Pobór lewego powietrza w tym silniku to głównie na rurze łączącej kolektor z przepustnicą - sprawdzone łącznik gumowy jest ok.

Wszystkie parametry ok były poza tym krokowcem właśnie. :-|

Ale nie wiem własnie czy jak krokowy idzie na zbyt dużych "obrotach" to czy takie własnie objawy będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak krokowy będzie otwarty w czasie jazdy to będzie się dusił za dużo powietrza dostanie musisz sprawdzić na kompie ile ma kroków przypisanych ECU na wolne obroty, druga sprawa możesz mieć krokowca przytartego i nie potrafi się zamknąć. W programach diagnostycznych jest czasem podane ilość obrotów na wolnych przypisana w ECU i rzeczywiste obroty podczas badania musisz to porównać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.