Skocz do zawartości

Od czego zacząć? Który opis błędu jest poprawny.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Wmojej asterce f rocznik 1997 silnik 1.4 16v x14xe podczas jazdy zapaliła sie kontrolka silnika.Astra zaczeła strasznie przymulać.Sprawdziłem kody błędów domowym sposobem według porad na forum .Wyszło mi:0335/1602/1503/1405.Pojechałem aby podpiąć go do kompa.Mechanikowi wyszło to samo + kod P0105.Najbardziej martwi mnie kod 1602 według listy kodów na forum i innych żródeł jest to uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego .Natomiast według tego komputerka-Sterowanie zapalnikiem(wymień ECU)-czyli komputer.Pomuszcie ,przecież taki komputer to droga rzecz.Który opis jest prawidłowy.Jeszcze jedno, po skasowaniu błędów po 3km zapaliła się znowu, odrazu sprawdziłem wyszło tylko 1602 .Od czego zacząć?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/829-od-czego-zacz%C4%85%C4%87-kt%C3%B3ry-opis-b%C5%82%C4%99du-jest-poprawny/
Udostępnij na innych stronach

według moich danych błąd 1602:

 

1602 Sterownik - uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego

 

uważam, że niekoniecznie może być uszkodzony sam komputer

ja na twoim miejscu zanim bym go wymienił, to zakupiłbym używany i sprawny czujnik spalania stukowego i go wymienił

koszt używki ok. 20-25zł więc nie aż tak wiele

jeśli nie ustąpi i nadal ten błąd będzie, to niestety szukaj komputera silnika

 

p.s.

czujnik spalania stukowego powinien być pod kolektorem ssącym pomiędzy 2-gim a 3-cim cylindrem, mniej więcej w 1/3 wysokości silnika patrząc od połączenia głowica-blok i idąc w dół

na klucz 13 powinna być śruba - najłatwiej z kanału dojrzeć, od góry będzie mordęga

 

to, że czujnik spalania stukowego podaje informacje do komputera silnika jeśli występuje spalanie stukowe

na skutek takiej informacji komputer opóźnia zapłon aby zlikwidować to spalanie stukowe

jesli będzie walnięty czujnik i cały czas będzie podawał błędne info lub info o tym, że ma miejsce spalanie stukowe, to komputer opóźni zapłon

skutkiem zbyt późnego zapłonu jest znacznie odczuwalny spadek mocy

jeśli komputer ma uszkodzony obwód tego czujnika to przejdzie w tryb awaryjny i przyjmie średnią, bezpieczną wartość wyprzedzenia zapłonu, która jest zapisana fabrycznie w pamięci komputera silnika jako "mapa awaryjna"

po prostu wyłączy czujnik nie bior ac pod uwagę jego wskazań i pojedzie w trybie awaryjnym, który właśnie u ciebie nastąpił

 

Przed wymianą czujnika możesz go sprawdzić omomierzem, odłącz go od instalacji i zmierz oporność powinien mieć około 50 k.oma, a kod 1602 wywołany jest gdy silnik przekroczy 2000 obrotów i dostaje jakieś błędne dane czyli na wolnych obrotach ten błąd nie powinien się pokazać też to możesz sprawdzić, zastanawia mnie z jakiego powody wywalił Ci tyle błędów.

Tu jest opisane jak taki czujnik sprawdzić.

http://forum.samnaprawiam.com/silnik-sprawdzanie-czujnikow-osprzetu-silnika-vt974.htm

 

Najlepiej było by go pod kompa podpiąć i pojeździć na tym kompie chwile,posprawdzać parametry pracy silnika itd.Zczytać i skasować błędy to są 2 kliknięcia.Ale w programie są podane wartości jakie powinien silnik mieć a jakie ma.

A wśród błędów jakie ci wywaliło jest też błąd EGR'a co też może powodować zamułe silnika.

 

Witam.Dopiero wróciłem z pracy.Mało mogłem posprawdzać .Jutro jadę po ten czujnik spalania stukowego na giełdę do Gliwic.Dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem kody spinaczem.Wyszło 1602 i 1405-czyli EGR.Odkręciłem go przeczyściłem i podpiołem bezpośrednio do akumulatora,zawór działa -otwiera się i zamyka.A więc chyba nie dostaje sygnału z kompa.Wtyczkę przeczyściłem WD-KIEM.Może coś z kablami nie wiem.Dam znać co dalej jak wymienię stukowy.Jeszcze sprawdzę czy mu czasem pasek rozrządu nie przeskoczył o ząbek w tamtym roku wymieniany przy 180 000 km teraz ma 196 000 km .A może mechanik słabo dokręcił i jakieś kółko ma luzy.Na ucho nic nie słychać aby coś stukało.Dziwne ale podczas postoju na luzie żyłowałem silnik do maksymalnych obrotów przez jakiś czas i żadna kątrolka się nie zapala tylko w czasie jazdy.

 

Może ten czujnik Ci się poluzował i wpada w jakieś dziwne wibracje i ECU szaleje a przy okazji EGR.

 

Raczej czujnik się nie poluzował .Sprawdzałem go.Wykręciłem go dzisiaj aby sprawdzić NR.

 

[ Dodano: 2010-06-14, 18:03 ]

Witam powtórnie po małym boju.Dzisiaj od rana męczyłem swoją astrę.Przeczyściłem wszystkie styki spraj-kontaktem ,nawet te od komputera.Pojechałem na komputer aby wykasować wszystkie błędy.Następnie testowałem go przez jakieś 25 km .Lampka z silnikiem i piorunem zapaliła się i owszem ale po sprawdzeniu został się tylko błąd P1405(sygnał zwrotny zaworu EGR).To jusz chyba jakiś sukces .No i teraz co robić ,kupować nowy- orginał (380 zł) a zamiennik 200 zł tylko podobno chodzą jakieś 2 miesiące i problem powraca.A może lepiej zaślepić ale jak oszukać komputer aby nie przechodził w stan awaryjny.Na aukcjach są też używki nawet do 100-u zł może się skusić.Co robić ?

 

[ Dodano: 2010-06-25, 12:03 ]

Witam powtórnie.Zdecydowałem się jednak na zakup używanego EGR z Allegro.Testuje na razie 2 dni .Komputer nie wywala żadnych błędów.Autko chodzi jak ta lala.

Podsumowanie-koszt naprawy:60zł wizyta w warsztacie aby podpiąć komputer (stracone pieniądze to samo mogłem odczytać zwykłym spinaczem).69zł koszt zaworu EGR używanego nowy oryginał około 400zł.Tak więc przy odrobinie cierpliwości można wydać mniej.Przy awarii zaworu EGR komputer zachowuje się naprawdę różnie ,mnie wywaliło kilka błędów ale przy odrobinie rozsądku można zredukować koszty naprawy do minimum.A już chciałem wymieniać czujnik spalania stukowego-nowy 120 zł ,używka 60 ,następnie czujnik położenia wału -120zł a na końcu dopiero zawór EGR.DOBRZE ŻE ZACZĄŁEM OD KOŃCA.Sprawa zakończona :-D

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania