Skocz do zawartości

napięcie ładowania tylko 13.5v


Gość wik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

baz obciążenia tylko 13.5v przy 4tyś obrotów silnika 13.8v w astrze y1.7 dti co mogło siąść ps. występuje mi jeszcze błąd komunikacji czujnika położenia wału 335

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masa silnika może być kiepska i jest spadek napięcia, alternator może się kończyć i jest spadek napięcia, a błąd czujnika wału możesz wyeliminować poprzez sprawdzenie połączeń elektrycznych a jeśli są ok, to wymianę wadliwego czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie akumulatora mierzy się przy obciążeniu czyli światła, szyba włącz i mierz, akumulator możesz podmienić na inny i sprawdzić jakie jest napięcie ładowania, może Twój akumulator mieć lekkie zwarcie ale to się bardzo rzadko zdarza, mogę też postawić na sypiący się alternator, zaczyna szczotek brakować, błąd czujnika nie ma nic wspólnego z napięciem akumulatora, zbieg okoliczność albo szwankuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guzik prawda, takie napięcie jest juz nieakceptowalne - popytaj elektryków

 

- włączone wszystkie odbiorniki prądu w aucie - nie mniej niż 13,8-13,9V

- wyłączone wszystkie odbiorniki - 14,4-14,5V

 

napięcie mierzymy woltomierzem na klemach akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok może nie jest akceptowalne ale jeździć się da mam tak w dwóch escortach i jeżdżę spokojnie ale jak tam już stryjenka woli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździć owszem, da sie, tylko akumulator dobijasz

teraz 24h mają być włączone światła, w zimie dodatkowo dmuchawa i niejednokrotnie ogrzewanie tylnej szyby itp

akumulator dostaje w dupę i zamiast pracować bezawaryjnie 5-6 lat, popracuje ze 3 lata i zdechnie, zasilając tym samym jakąś firme recyclingową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok ale druga wersja

 

zasilanie na poziomie 13.5 jest niskie

i co

 

a ) sprawdzenie paska czy napięty

b ) regulator napięcia - te regulatory za 10 -20 zł nie wartają nic firmowy 120

c ) zmieniłem i dalej kicha

d ) sprawdzanie na stole probierczym daje tyle samo 13, 5

e ) wymiana altka - to samo 13.5

f ) zakup regulara na 14,5 volta są takie w sprzedaży - problem rozwiązany ale te alti padają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te napięcie nie doładowuje akumulatora mi ma tylko 12.3v

teraz na obrotach bez obciążenia jest 13.6v i obciążenie nie wpływa bardzo na spadek napięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok może nie jest akceptowalne ale jeździć się da mam tak w dwóch escortach i jeżdżę spokojnie ale jak tam już stryjenka woli

 

Skoro tak twierdzisz to w czym problem, pisałem wcześniej żebyś podmienił akumulator jeśli niemasz nowego lub sprawnego naładuj Twój prostownikiem potem odpal samochód włącz światła i pomiar i napisz jakie masz napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.