ArKos Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 śruby są takie: gruby z aku 13 automat rozrusznika 10 rozrusznik 2x 17 lub 19 - nie pamiętam i są to śruby zwykłe, przynajmniej takie są w vectrze 99, omedze 94, atrach F wszelakich...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/786-rozrusznik-tigra-x14xe/page/2/#findComment-2789 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 X14XE nie jest taki ciężki ale cała Tigra już trochę waży, zabezpiecz dobrze samochód zanim wskoczysz pod niego BHP przede wszystkim   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/786-rozrusznik-tigra-x14xe/page/2/#findComment-2790 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaQ Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Przeżyłem ale poranione łapy mam jak chol... Rozrusznik był na śrubach 13stkach,z dołu zwykła a u góry szpilka do której była masa przykręcona,luźna masa była i chyba dlatego się popsuło. Górną śrubę wykręcić to jest masakra.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/786-rozrusznik-tigra-x14xe/page/2/#findComment-2807 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 A nie mówiłem   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/786-rozrusznik-tigra-x14xe/page/2/#findComment-2808 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaQ Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Wymieniłem rozrusznik,pompę paliwa ,filtr paliwa,podmieniłem cewkę i dalej nie odpala. Akuś dzisiaj nowy wsadziłem i dalej jest tylko CYK spod maski i nic więcej,klupłem pare razy rozrusznik dalej to samo.Bezpieczniki sprawdzone i wszystkie OK,bezpiecznik przy skrzynce przekaźników też ok. Jakieś pomysły czemu nie chce kręcić i odpalić??   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/786-rozrusznik-tigra-x14xe/page/2/#findComment-2870 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Zastanawiam się po co wymieniałeś pompę, filtr etc skoro sam rozrusznik nie chce zakręcić, z rozrusznikiem nie ma wielkiej filozofii, plus z akusia idzie na tę śrubę M13 i tam raczej prąd jest, ten cienki kabelek idzie od rozrusznika do stacyjki, możesz sprawdzić na " krótko" czy rozrusznik kręci w samochodzie, wczołgujesz się pod niego oczywiście samochód na ręcznym i na luzie, i robisz przejście np kluczem z tego grubego kabla na ten cienki jak będzie kręcił silnikiem to rozrusznik jest ok a brak dostatecznego napięcia na sterowanie automatem w rozruszniku co może być przyczyną wypalone styki kostki stacyjki, jeśli nie kręci rozrusznik po zrobieniu przejścia to masz rozrusznik uwalony. Rozrusznik możesz też sprawdzić bez samochodu obudowa minus akumulatora ta śruba M13 na stałe do plusa i dodatkowy plus na ten cienki kabel, w rozruszniku powinien zadziałać automat i w tym samym momencie będzie się też kręcił rozrusznik.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/786-rozrusznik-tigra-x14xe/page/2/#findComment-2872 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 kiepska masa silnik -> nadwozie może to powodować   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/786-rozrusznik-tigra-x14xe/page/2/#findComment-2873 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaQ Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Grzes997, rozrusznik był ok jak wsadziłem ten od Arkosa to kręcił ,ale nie odpalał to filtr paliwa wymieniłem i starą pompę wsadziłem (jazda zaczęła się po wymianie pompy),aku który okazał się martwy też wymieniłem i teraz jest kaplica bo jest tylko CYK spod maski i nic więcej jak przekręcam kluczyk. ArKos, o co chodzi z tą masą silnika dokładnie?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/786-rozrusznik-tigra-x14xe/page/2/#findComment-2874 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 o co chodzi z tą masą silnika dokładnie? jak zdejmiesz lewe przednie koło, to od skrzyni do nadwozia leci taka plecionka miedziana ona daje mase z aku na silnik - jeśli będzie kiepawa to za mało prądu przepuści i rozrusznik nie zakręci opcja druga to kabel "+" z aku do rozrusznika mówiłeś, że na rozruszniku miałeś zwarcie może sie nadpalił i teraz skutki wyłażą? propozycja aby wykluczyć oba: kabel car-audio, taki ze 25mm2, zapodaj prosto z klemy "-" do silnika (np do śruby jakiejś) a bbezpośrednio z klemy "+" zapodaj na duże oczko rozrusznika (to na klucz 13)   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/786-rozrusznik-tigra-x14xe/page/2/#findComment-2875 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Jak miałem kadeta (E18NV) to był problem taki, że rozrusznik kręcił, ale silnik nie odpalał. Dopiero po uprzednim podładowaniu akumulatora wysokim prądem auto odpaliło od kopa. Okazały się do wymiany szczotki w rozruszniku. Rozrusznik pobierał tyle prądu, że brakowało na iskrę, chodził prawie na zwarciu. Po kupnie w sklepie szczotek od poloneza (lekki szlif) i silnik odpalał od kopa. Koszt szczotek to ok. 12 zł. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/786-rozrusznik-tigra-x14xe/page/2/#findComment-2880 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się