Skocz do zawartości

Skoda Octavia 1,9 TDi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziś mnie odwiedził mój kolega a że przychodzą do mnie tylko z problemami więc on też ma problem ze swoją Skodą Octavia 1,9 diesel, a że jest to diesel a te silniki nie są moją mocną stroną postanowiłem tu napisać samochód odpala, chodzi na wolnych obrotach bardzo nie równo, dodatkowy efekt to czarny lejący się dym z rury, brak reakcji na pedał gazu tak jak by go nie było, wszystkie kontrolki gasną. Tak na moje oko i ucho poszły wtryskiwacze i wydaje mi się że leja paliwo w taki sposób że silnik nie potrafi tego spali, ale czekam na wasze propozycje a może ktoś miał taki przypadek i zna sposób na ożywienie Skody. Ja jurto idę do niego na garaż i będziemy walczy, wyczytałem tu na forum że może być walnięty bezpiecznik sterownika silnika czy on tak by zepsuł silnik

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica działa, zdjąłem gumową rurę i jak silnik jest wyłączony to jest na max otwarta, jak zapalił i chodził na wolnych sama się zamknęła i po naciśnięciu na pedał gazu otwiera się normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marianoo

to co sprawdziles to egr nie przepustnica:) Jesli silnik TDi to juz ma elektroniczny pedal gazu. Podobne by to bylo do lejących wtrysków, ale dopóki nie podłaczycie auta pod kompa to nie bedzie wiadomo co tak naprawde sie dzieje. Te podlaczenie pod kompa to nie tyle sprawdzenie błedow, bo pewnie zadnych i tak nie bedzie, ale sprawdzenie odczytow parametrow w czasie. Na tej podstawie mozna ocenic co poszlo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co sprawdziles to egr nie przepustnica:) Jesli silnik TDi to juz ma elektroniczny pedal gazu

Tam masz rację to EGR widzisz ja i ArKos jesteśmy bardzo mocni w sprawach ON, tak myślę nad tym bezpiecznikiem sterownika, jak by był przepalony to pedał gazu chyba nie będzie działał skoro ma elektroniczne sterowanie, jadę dziś do tego kumpla wieczorem i posprawdzamy co się da i zabiorę mojego laptopa a ELM może mi się uda coś odczytać z kodów i na Live.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pod względem sterowanie przebadany, żadnych błędów czysty, a nie chce się rozpędzić, po tych całych operacjach kumpel zdemontował osłonę paska rozrządu i tu było wielkie zdziwienie :-o pasek ma luz, i padło podejrzenie czy nie przeskoczył pasek o ząb lub dwa, i myślę że to by było rozwiązanie pompa tryśnie jak tłok wraca lub tłok jest przed punktem zapłonu i dlatego może nie potrafi się rozpędzić z wolnych obrotów i kopci na czarno, kumpel został i sprawdza czy ustawienie kół jest zgodne z producentem i jutro mi da znać czy to było przyczyną usterki, a z mojej strony chciał bym wiedzieć co Wy o tym myślicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.