Skocz do zawartości

Calibra C20XE nie odpala


Gość Kubas3000

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kubas3000

Witam potrzebuje pomocy może wie ktoś jak zmostkować styki przekaźnika pompy paliwa żeby sprawdzić czy na niej jest napięcie? Wydaje mi się że pompa nie podaje paliwa i silnik nie odpala. Iskra na świecach jest bo sprawdzałem pompa też w 100% sprawna ma ktoś jakiś pomysł ?Kody błędów sprawdzone nic nie wyświetliło

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ogólnie temat rzucenia palenia:

http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-nie-zapala-co-robic-vt47.htm

 

a szczegółowo:

przekaźnik pompy paliwa jest dwusekcyjny czyli można powiedzieć w jednym przekaźniku są dwa przekaźniki

jeśli ma nadpalone styki, to nie poda napięcia na pompę paliwa i pompa nie będzie kręcić

druga opcja to nie docieranie napięcia do pompy, skoro jest 100% sprawna

 

kwestie przekaźnika od razu można wyjaśnić: lokalizacja przekaźnika w calibrze http://forum.samnaprawiam.com/elektryka-gdzie-szukac-komputerow-vt788.htm

 

w kostce przekaźnika są czerwony i niebieski z czerwonym paskiem - żarówka lub miernik i zobaczyć, czy jest napięcie przy kręceniu rozrusznikiem, czerwony to plus, niebieski z czerwonym wyprowadzenie do pompy

jesli będzie, to nura pod prawe tylne koło i żarówka lub miernik do styków pompy - jesli nie ma to przekaźnik, jeśli jest to mogła zginąć masa z pompy - sprawdź i na stykach pompy i pomiedzy plusem a nadwoziem (np. śruba mocowania tylnego zawieszenia)

przekaźnik dobrze byłoby wymienić na sprawny, można zastosować druciarstwo i zewrzeć ze sobą te kabelki które opisałem, ale to na krótką metę...

 

skoro jest iskra to czujnik wału mozna wykluczyć - on odpowiada za uruchamianie przez ECU pompy paliwa i produkcje iskry

 

ważna rzecz: czy świece po wykręceniu są suche czy mokre?

jeśli suche to pompa nie działa wcale, jeśli mokre, to może dawać zbyt niskie ciśnienie paliwa i niestety do piachu z nią...

druga ważna rzecz: czy rozrząd został prawidłowo poskładany?

mam na myśli czy cechy grają?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kubas3000

Tak rozrząd jest dobry tzn dobrze ustawiony jutro sprawdze przewody i świece co do pompy jakie powinna dawać ciśnienie ?Aha i czy w xe pompa chodzi po przekręceniu kluczyka czy dopiero w trakcie kręcenia rozrusznikiem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pompy jakie powinna dawać ciśnienie

3 bary i pasuje dowolna oplowska z MPI, nawet z 1,4 16v byle zewnętrzna

regulator na listwie jest na 2,5bara

 

czy w xe pompa chodzi po przekręceniu kluczyka czy dopiero w trakcie kręcenia rozrusznikiem?

 

czytaj co napisałem w poście:

w kostce przekaźnika są czerwony i niebieski z czerwonym paskiem - żarówka lub miernik i zobaczyć, czy jest napięcie przy kręceniu rozrusznikiem, czerwony to plus, niebieski z czerwonym wyprowadzenie do pompy

trzeba uruchomić rozrusznik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kubas3000

Ok wielkie dzięki fakt nie uważnie przeczytałem jutro biorę się za sprawdzanie

 

[ Dodano: 2010-05-17, 21:23 ]

Calibra zagadała :-D winny był przewód pompy paliwa przeczyściłem styki i autko odpaliło.Co do przekaźnika u mnie jest pod maską w czarnej skrzyneczce obok ABS miałem zrobić fotkę ale rozładował mi się telefon

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kubas3000

Dalej napotkałem problem gdy auto pochodzi chwile zaczyna przerywać dodaje gazu i silnik szarpie aż w końcu gaśnie.Błąd jaki się wyświetlił to 19 wtyczki sprawdzałem czy to czujnik położenia wałka ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kod 19 to błędny sygnał czujnika obrotów silnika, silnik po nagrzaniu powinien chodzić w miarę normalnie, przyczyna może leżeć w kablu, może być przetarty, kabel ten jest trzy żyłowy w ekranie który zapobiega zakłóceniom, z tego co się orientuję jak czujnik jest całkowicie uszkodzony to nie ma możliwości odpalenia takiego silnika. Do ciekawości mam tę samą usterkę i najciekawsze jest to że na gazie silnik chodzi normalnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kubas3000

Grzes997, a próbowałeś podmieniać ten czujnik?wzrokowo wygląda podobnie jak czujnik z c14nz w aparacie to jest to samo ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania