Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witojcie,
Taka sytuacja po wymianie rozrządu w silniku oplowskim twinport Z14XEP na łańcuchu.

https://drive.google.com/file/d/1srE53WGZQNt4je_apUpZowRj66VORNfH/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1gRosMx-xsFrnmaX-dl5hsJ1N23rLaFlO/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1srE53WGZQNt4je_apUpZowRj66VORNfH/view?usp=drivesdk


Coś tu chyba jest nie tak. Zglosilem sie z przeciekiem oleju do zbiorniczka wyrownawczego oraz 2 sekundowym charczeniem przy uruchamianiu silnika (napinacz, lancuch.)  po uruchomieni silnik pracował normalnie oraz wyciek olrju na zenatrz raczej spod dekla tylko, ciezko bylo stwierdzic. Teraz jest to, co słychać na filmikach, oraz od razu jadac od mechanika stwierdzilem ze pod obciazeniem jest inny dzwik silnika jakby buczał głośniej, przy rozpedzaniu baardzo odmienny dziek glosniejszy buczaco niby gwizdzacy. Wymieniono tez uszczelki pod deklem, pokrywa zaworow oraz miska olejowa (przeciekał chyba dekiel tylko) widze w miescach wsystkich uszczelek rowniez silikon czy to jest robota OK czy powinna sama uszczelka dac rade? Przebieg 80 tyś km pewny. Wmieniono sam lancuch, napinacz i slizgi jakiejś kosmicznej firmy mvparts mimo ze chcialem porzadny zestaw caly razem z kolami zebatymi swaga lub odpowieniki jakosciowe. Ponoć kola byly ostre i je zostawiono.


Ktoś coś poradzi, czy ten dźwięk to od łancucha? Czy powinienem to zareklamować? Koszt 1200zł...piechotą nie chodzi... Mialo być lepiej a chyba cos poszło nie tak, choć moge się mylić

Dzięki. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/7627-wymieniony-rozrz%C4%85d-i-taki-oto-d%C5%BAwi%C4%99k-silnika/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość adam1954
4 godziny temu, pyly napisał:

po uruchomieni silnik pracował normalnie oraz wyciek olrju na zenatrz raczej spod dekla tylko, ciezko bylo stwierdzic. Teraz jest to, co słychać na filmikach, oraz od razu jadac od mechanika stwierdzilem ze pod obciazeniem jest inny dzwik silnika jakby buczał głośniej

I jeszcze tego nie reklamowaleś?

 

4 godziny temu, pyly napisał:

Wymieniono tez uszczelki pod deklem, pokrywa zaworow oraz miska olejowa (przeciekał chyba dekiel tylko) widze w miescach wsystkich uszczelek rowniez silikon czy to jest robota OK

 

https://opel.7zap.com/pl/car/

Tutaj sobie możesz sprawdzić co być powinno

 

4 godziny temu, pyly napisał:

Wmieniono sam lancuch, napinacz i slizgi jakiejś kosmicznej firmy mvparts mimo ze chcialem porzadny zestaw caly razem z kolami zebatymi swaga lub odpowieniki jakosciowe. Ponoć kola byly ostre i je zostawiono.

 

Ty zlecasz robotę i ty rozliczasz.

Po co odbierałeś auto pomimo że nie zrobili jak zleciłeś?

Więc ponownie twierdzę raklamacja 

Jeżeli będziesz potrzebował schemat rozrządu do sprawdzenia przy mechanikach czy dobrze poskładali to pisz

 

Czyli rozumiem, ze na filmikach to łańcuch grzechocze? Możesz potwierdzić? 

Przy odbiorze wydawalo mi sie ze jest ok. Silnik byl rozgrzany, nie rozpoznalem czy jest ok. Dopiero podczas jazdy do domu ten dźwięk buczacy-lekko wyjacy mi sie nie podobał. Nie bylem pewien. To było robione wczoraj. Nie bardzo wiem teraz jak załatwic sprawe aby mi kuku nie zrobili. Mam żądać rozbiórku przy mnie.. Pewnie mnie zjedzą... Co sądzisz o tych silikonach? Wydaje mi sie ze mogą isc w zaparte i robic ze mnie wariata, ze jest ok. Na cieplym silniku brzmi to tak. Czy to wlasnie słychać łańcuch? 

A tak w ogole za sam lancuch, ślizgi i napunacz tej dziwnej firmy mam ba fakturze 400 zł to chyba grubo za dużo. 

https://drive.google.com/file/d/15XZDug1UDp8JcbngXPh7pU7KowYA_ALv/view?usp=drivesdk

 

W jaku spisob mialbym to sprawdzic przy mechanikach na podstawie schematu? Chodzi o sprawdzenie po otworzeniu pokrywy rozrządu? 

 

Jeśli nie weryfikowano stanu popychaczy to one mogą dzwonić. Samo to, że chodzi jak traktor po wymianie, już mi daje do myślenia, bo wygląda to na łańcuch. Kwestia silikonu: w żadnym wypadku. Nowe uszczelki, czyste powierzchnie i tak ma być.

Zobacz na naszwj stronie warsztatu - tak ma wyglądać porządnie zrobiony rozrząd

 

 

No to ładny kanał. To dzwonienie to raczej po stronie rozrządu. A klekot popychaczy to chyba nawet nówce był jak dobrze pamiętam. Pytanie dlaczego pi wymianie zaczęło dzwonić. Mogli to az tak spartolić? 

 

A czy uwazasz, ze kola zebate skoro sa ostre lepiej zostawić czy jak juz rozevralo sie to dla swietwgo spokoju zmienic je rowniez? Czytalem z eoo poluzowaniu tych srob  zkol zebatych powino sie wymienic na nowe i dlatego tez dostarczaja je w zestawach ze względu na ich celowe odksztalcenie przy dokrecaniu. Jesli chodzi o marki Febi, Swag, INA jeden peron? 

 

Oraz czy te nowe uszczelki wszystkie zasilikonowane powinny zostac wymienione na nowe? 

A chodzilo mi po glowie zeby do Was na ślunsk podjechac ale nie chcialem przekombinowac bo tu niby spechalizacja opla byla, no to teraz mam problem. 

Dzięki za pomoc. 

 

Koła zawsze z łańcuchem do wymiany.

 

1 godzinę temu, pyly napisał:

Jesli chodzi o marki Febi, Swag, INA jeden peron? 

Dobre wszystko.

 

1 godzinę temu, pyly napisał:

Oraz czy te nowe uszczelki wszystkie zasilikonowane powinny zostac wymienione na nowe? 

Jakby dał nowe to nie trzeba silikonu dawać.

 

Zakładając, ze taki mają stajl i wrąbali nowa i dla swietego sookoju jeszcze silikon dali to juz cos po otwarciu z ta uszczelka bedzie cos nie teges? Czy nie da rady tak okreslić z góry? Zakladam, ze moglo im sie nie chcec czyscic powierzchni styku i dlatego taki bajzel. Mam pare zdjec i film ale czy da rade po nich stwierdzic czy jest tam nowa uszczelka?

Na filmie widac silikon na uszczelce pokrywy rozrządu. 

https://drive.google.com/file/d/1vMGCKtihdxXYojocFdxp9U7ppS-y8M-y/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1qZmQQxfw6Sx62BHMQX5Rew7s_cumiXim/view?usp=drivesdk

 

https://drive.google.com/file/d/1fn1kxErXrh_DZKcLu4UrT_Nnv38Q4w6Z/view?usp=drivesdk

 

https://drive.google.com/file/d/16-SiJEiqLz46yPxaYtmNwsJDlopo51KH/view?usp=drivesdk

 

https://drive.google.com/file/d/1bI2vkSE8m3Ra4iaKdFG5E2XLgj8ntS2l/view?usp=drivesdk

 

 

Absolutnie w ŻADNYM z tych miejsc nie ma być silikonu. Mają być 2 kropki na misce, jak pokrywa boczna łączy się z blokiem i 2 kropki na uszczelce pokrywy zaworów też w miejscu łączenia bocznej z głowicą.

Zjebali, zrobili na paproka i tyle. Ja bym tak nie zrobił, bo by mi wstyd było.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania