Skocz do zawartości
pyly

Wymieniony rozrząd i taki oto dźwięk silnika.

Rekomendowane odpowiedzi

Witojcie,
Taka sytuacja po wymianie rozrządu w silniku oplowskim twinport Z14XEP na łańcuchu.

https://drive.google.com/file/d/1srE53WGZQNt4je_apUpZowRj66VORNfH/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1gRosMx-xsFrnmaX-dl5hsJ1N23rLaFlO/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1srE53WGZQNt4je_apUpZowRj66VORNfH/view?usp=drivesdk


Coś tu chyba jest nie tak. Zglosilem sie z przeciekiem oleju do zbiorniczka wyrownawczego oraz 2 sekundowym charczeniem przy uruchamianiu silnika (napinacz, lancuch.)  po uruchomieni silnik pracował normalnie oraz wyciek olrju na zenatrz raczej spod dekla tylko, ciezko bylo stwierdzic. Teraz jest to, co słychać na filmikach, oraz od razu jadac od mechanika stwierdzilem ze pod obciazeniem jest inny dzwik silnika jakby buczał głośniej, przy rozpedzaniu baardzo odmienny dziek glosniejszy buczaco niby gwizdzacy. Wymieniono tez uszczelki pod deklem, pokrywa zaworow oraz miska olejowa (przeciekał chyba dekiel tylko) widze w miescach wsystkich uszczelek rowniez silikon czy to jest robota OK czy powinna sama uszczelka dac rade? Przebieg 80 tyś km pewny. Wmieniono sam lancuch, napinacz i slizgi jakiejś kosmicznej firmy mvparts mimo ze chcialem porzadny zestaw caly razem z kolami zebatymi swaga lub odpowieniki jakosciowe. Ponoć kola byly ostre i je zostawiono.


Ktoś coś poradzi, czy ten dźwięk to od łancucha? Czy powinienem to zareklamować? Koszt 1200zł...piechotą nie chodzi... Mialo być lepiej a chyba cos poszło nie tak, choć moge się mylić

Dzięki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, pyly napisał:

po uruchomieni silnik pracował normalnie oraz wyciek olrju na zenatrz raczej spod dekla tylko, ciezko bylo stwierdzic. Teraz jest to, co słychać na filmikach, oraz od razu jadac od mechanika stwierdzilem ze pod obciazeniem jest inny dzwik silnika jakby buczał głośniej

I jeszcze tego nie reklamowaleś?

 

4 godziny temu, pyly napisał:

Wymieniono tez uszczelki pod deklem, pokrywa zaworow oraz miska olejowa (przeciekał chyba dekiel tylko) widze w miescach wsystkich uszczelek rowniez silikon czy to jest robota OK

 

https://opel.7zap.com/pl/car/

Tutaj sobie możesz sprawdzić co być powinno

 

4 godziny temu, pyly napisał:

Wmieniono sam lancuch, napinacz i slizgi jakiejś kosmicznej firmy mvparts mimo ze chcialem porzadny zestaw caly razem z kolami zebatymi swaga lub odpowieniki jakosciowe. Ponoć kola byly ostre i je zostawiono.

 

Ty zlecasz robotę i ty rozliczasz.

Po co odbierałeś auto pomimo że nie zrobili jak zleciłeś?

Więc ponownie twierdzę raklamacja 

Jeżeli będziesz potrzebował schemat rozrządu do sprawdzenia przy mechanikach czy dobrze poskładali to pisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, ze na filmikach to łańcuch grzechocze? Możesz potwierdzić? 

Przy odbiorze wydawalo mi sie ze jest ok. Silnik byl rozgrzany, nie rozpoznalem czy jest ok. Dopiero podczas jazdy do domu ten dźwięk buczacy-lekko wyjacy mi sie nie podobał. Nie bylem pewien. To było robione wczoraj. Nie bardzo wiem teraz jak załatwic sprawe aby mi kuku nie zrobili. Mam żądać rozbiórku przy mnie.. Pewnie mnie zjedzą... Co sądzisz o tych silikonach? Wydaje mi sie ze mogą isc w zaparte i robic ze mnie wariata, ze jest ok. Na cieplym silniku brzmi to tak. Czy to wlasnie słychać łańcuch? 

A tak w ogole za sam lancuch, ślizgi i napunacz tej dziwnej firmy mam ba fakturze 400 zł to chyba grubo za dużo. 

https://drive.google.com/file/d/15XZDug1UDp8JcbngXPh7pU7KowYA_ALv/view?usp=drivesdk

 

W jaku spisob mialbym to sprawdzic przy mechanikach na podstawie schematu? Chodzi o sprawdzenie po otworzeniu pokrywy rozrządu? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie weryfikowano stanu popychaczy to one mogą dzwonić. Samo to, że chodzi jak traktor po wymianie, już mi daje do myślenia, bo wygląda to na łańcuch. Kwestia silikonu: w żadnym wypadku. Nowe uszczelki, czyste powierzchnie i tak ma być.

Zobacz na naszwj stronie warsztatu - tak ma wyglądać porządnie zrobiony rozrząd

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ładny kanał. To dzwonienie to raczej po stronie rozrządu. A klekot popychaczy to chyba nawet nówce był jak dobrze pamiętam. Pytanie dlaczego pi wymianie zaczęło dzwonić. Mogli to az tak spartolić? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko da się spieprzyć i da się kupić badziewne części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy uwazasz, ze kola zebate skoro sa ostre lepiej zostawić czy jak juz rozevralo sie to dla swietwgo spokoju zmienic je rowniez? Czytalem z eoo poluzowaniu tych srob  zkol zebatych powino sie wymienic na nowe i dlatego tez dostarczaja je w zestawach ze względu na ich celowe odksztalcenie przy dokrecaniu. Jesli chodzi o marki Febi, Swag, INA jeden peron? 

 

Oraz czy te nowe uszczelki wszystkie zasilikonowane powinny zostac wymienione na nowe? 

A chodzilo mi po glowie zeby do Was na ślunsk podjechac ale nie chcialem przekombinowac bo tu niby spechalizacja opla byla, no to teraz mam problem. 

Dzięki za pomoc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koła zawsze z łańcuchem do wymiany.

 

1 godzinę temu, pyly napisał:

Jesli chodzi o marki Febi, Swag, INA jeden peron? 

Dobre wszystko.

 

1 godzinę temu, pyly napisał:

Oraz czy te nowe uszczelki wszystkie zasilikonowane powinny zostac wymienione na nowe? 

Jakby dał nowe to nie trzeba silikonu dawać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, ze taki mają stajl i wrąbali nowa i dla swietego sookoju jeszcze silikon dali to juz cos po otwarciu z ta uszczelka bedzie cos nie teges? Czy nie da rady tak okreslić z góry? Zakladam, ze moglo im sie nie chcec czyscic powierzchni styku i dlatego taki bajzel. Mam pare zdjec i film ale czy da rade po nich stwierdzic czy jest tam nowa uszczelka?

Na filmie widac silikon na uszczelce pokrywy rozrządu. 

https://drive.google.com/file/d/1vMGCKtihdxXYojocFdxp9U7ppS-y8M-y/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1qZmQQxfw6Sx62BHMQX5Rew7s_cumiXim/view?usp=drivesdk

 

https://drive.google.com/file/d/1fn1kxErXrh_DZKcLu4UrT_Nnv38Q4w6Z/view?usp=drivesdk

 

https://drive.google.com/file/d/16-SiJEiqLz46yPxaYtmNwsJDlopo51KH/view?usp=drivesdk

 

https://drive.google.com/file/d/1bI2vkSE8m3Ra4iaKdFG5E2XLgj8ntS2l/view?usp=drivesdk

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie w ŻADNYM z tych miejsc nie ma być silikonu. Mają być 2 kropki na misce, jak pokrywa boczna łączy się z blokiem i 2 kropki na uszczelce pokrywy zaworów też w miejscu łączenia bocznej z głowicą.

Zjebali, zrobili na paproka i tyle. Ja bym tak nie zrobił, bo by mi wstyd było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, tylko pytanie czy ten lancuch po 80 kkm już sie wyciąganą czy tylko napinacz poszedł, ale wyxaje mi sie ze wycie ktore słyszę to wlasnie łańcuch ktory oiłuje po kołach zębatych lub na odwrót. Ciezka sprawa z tym bo na ciepłym silniku to wycie raczej ustaje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem chyba przyczyne w internetach. Musieli pokrzywic tuleki ustalajace pokrywe rozrzadu z blokiem silnika i pompa oleju ociera o obudowe rozrządu. Po zdjeciu dekla zaworow powinno to byc widoczne ze pokrywa rozrzadu nie jest w lini z blokiem. 

Ktos ma jakis pomysl jka zaatakowac temat u mechanika, bo im juz nieufam i mam  znimi kwasa, bo mi jeszcze wałek na fakturze zrobili 400 zl za komplet rozrzadu z kolami zebatymi firmy noname (obiecany swag) a zmienili tylko slizgi i napinacz i kto wie czy lancuch. Chciałabym to oddac teraz gdzie indziej i calosc hajsu do zwrotu. Warto? Pytanie czy mi nie zniczyli obudowy rozrzadu i oompy bo lecialem trase, z tym że na ustalonych obrotach wydaje sie, że nie ma wycia. Njabardziej slychac przy przyspieszaniu? Żądać nowej obudowy i pompy? Da sie to w ogole dostac w aso? Ewidentnie wiedzieli co spieprzli tylko wariata ze mnie robili plus ten uszczelniacz wszedzie. Pewnie uszczelki juz szlag w zwiazku z tum skrzywieniem trafił. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest zestaw naprawczy pompy oleju. Ja bym nie odpuścił i doprowadziłbym do tego, że albo zrobią jak mieli zrobić albo płacą fakturę za zrobienie u kogo innego. Powołanie rzeczoznawcy wystarczy. żeby ich udupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehhh ja to sie zawsze wpierdzielę w jakąś kabałe. Tylko jak sie zabezpieczyć zeby zapłacili za to, zawsze mogą mnie zostawić na lodzie. Robić u nich po takiej akcji to strach. 

Co do pompy, to czy ona jest wymienna w calosci, tzn kolo zebate i otaczająca je obudowa, czy też ta obudowa jest wglebieniem w pokrywie rozrządu i wymienia sie tylko kolo zębate - jezeli tak to i tak pewnie juz mam wyharataną obudowę po trasie pareset km. 

Jak to w ogole możliwe, ze da się ta pokrywe rozrządu przykrecic krzywo. Przecież zeby przykrecic sruby to musza sie otwory wycentrowac. Sruby do wymiany? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu widać rozebraną pompę oleju 

 

Od wewnętrznej strony pokrywy jest klapka a po odkręceniu jej są koła zębate pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak dobrze rozumiem, mozna ją wymienić i o piłowaniu pokrywy rozrządu nie ma mowy, tylko ewentualnie o tą wymienna obudowe pompy czy to te koła tylko siebie trą? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Planuje zmierzyc cisnienie oleju na jalowym. Powinno byc 1.5 bar. Internety pisaly że przy takim zlym ulozeniu pokrywy i wyjącej pompie cisnienie na jałowym wynosilo okolo 4 bar. 

Czy ktos się orientuje jak to mozliwe, że da rade skręcić to krzywo, skoro śruby dokrecone są na maxa, to gdzie ten luz sie robi, że jest nierówno ułożona pokrywa wzgledem bloku? 

Aha i jeszcze jedna kwestia, powiedzieli mi ze zmienili lancuch bez odkrecania (bez poluzowania) śrub na kolach zebatych wałków. Czy to jest wykonalne czy kolejnego wała na mnie zrobili? 

Nie mam jak sprawdzic tego spasowania pokrywy z blokiem, bo jak dekiel odkrece poklejony uszczelniaczem, to potem bede mial problem. 

 

Dzięki za pomoc. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, pyly napisał:

Powinno byc 1.5 bar.

To jest MINIMUM DOPUSZCZALNE. Sprawny silnik, gorący, ma ok. 2,5 bara a maksymalne 4 bary robi się przy ok. 2000obr.

 

6 godzin temu, pyly napisał:

gdzie ten luz sie robi, że jest nierówno ułożona pokrywa wzgledem bloku? 

Jak tulejki poginą albo je pomiażdżą, to pompa oleju nie jest osiowo względem wału i zębatki pompy pracują niewłaściwie. Znam przypadki ich pęknięcia.

 

6 godzin temu, pyly napisał:

powiedzieli mi ze zmienili lancuch bez odkrecania (bez poluzowania) śrub na kolach zebatych wałków. Czy to jest wykonalne czy kolejnego wała na mnie zrobili? 

Jest to wykonalne fizycznie, ale rozrząd wtedy nie jest właściwie ustawiony - prawie nigdy się nie zgadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to obstawiam wymieniony sam napinacz. Próbowałem zdjąć tą cholerną plastikowa oslone kabli pod którą jest jesdna śruba do odkrecenia dekla, no ni cholery nie moge tego odczepić. Jest przewodnik na forum ze strzalkami gdzie podwazyc ale nijak nie wiem na co mam nacisnac i od ktorej strony w jakim kierunku zeby to dziadostwo pusciło. Widac dołem dwa zaczepy ale jak to ugryźć? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ale w którym kierunku ja podwazyć. Ciezko pd dolu w ogole wpakowac srubokret. W jkai sposob te klipsy trzymaja? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.