Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość koreado

Tak zmieniałem bo było mało nie wiedziałem czym był zalany i był przystosowany na -10 stopni. Ale ubywać już ubywało, jak wymieniłem płyn to auto było odpalone z odkręconym korkiem aż włączył się wentylator. Co do korka to myślałem go wymienić bo być może coś się zwaliło w nim i się nie otwiera i płyn wyrzuca przez odpowietrzenie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/755-ubywanie-ch%C5%82odziwa/page/2/#findComment-2499
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Baranek

Więc układ się odpowietrza tylko pytanie dlaczego tak długo?

 

Oleju piszesz że nie przybywa więc OK. to wykluczamy.

Płyn nie bombluje w zbiorniku wyrównawczym więc UPG raczej powinna być OK.

 

W poprzednim samochodzie na wlewie zbiornika wyrównawczego była siatka nie wiedząc po co bo siatka była tylko na obwodzie cylindra a dno puste; i jak się otwierał termostat i zawór w korku także rzygało mi płynem przez korek - wywalenie tej siatki zniwelowało problem. Nie wiem jak jest u Ciebie.

 

Wywalenie płynu przez korek może świadczyć ze zaworek w nim jest uszkodzony i nie działa prawidłowo.

 

Ogrzewanie dość słabe piszesz termostat działa prawidłowo? Po odpaleniu obmacaj węże przy termostacie - na początku ten gruby co idzie do góry chłodnicy powinien być zimny a przynajmniej mniej ciepły niż pozostałe. Jak z temperaturą silnika na zegarach?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/755-ubywanie-ch%C5%82odziwa/page/2/#findComment-2504
Udostępnij na innych stronach

Gość koreado

Temp. na zegarach wskazuje po zagrzaniu 90 stopni i tak się trzyma cały czas. Obmacywałem węże i ten co idzie od chłodnicy do bloku silnika (termostatu) jest zimny a drugi robi się ciepły. Po włączeniu się wentylatora oba są ciepłe. Co do korka to mam coś takiego http://allegro.pl/item1035857316_107532_korek_audi_a4_a6_seat_skoda_vw_golf_passat.html

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/755-ubywanie-ch%C5%82odziwa/page/2/#findComment-2506
Udostępnij na innych stronach

Gość Baranek

hmmmm wąż powinien się robić ciepły przed włączeniem wiatraka a nie równo z nim. W końcu najpierw powinien się otworzyć termostat a później jeśli w układzie tmp. nie spadnie załączyć wiatrak.

Korek jak najbardziej OK Jeśli będziesz chciał wymienić go dla spokoju kup oryginał.

Proponuje bardziej przyjrzeć się termostatowi. Najczęściej padający i przyczyna większości problemów z układem chłodzenia. Chyba ze zamiast wiatraka chłodnicy elektrycznego ma się ze sprzęgłem wiskotycznym to też dość wadliwy element.

 

Zacznijmy jednak od korka i termostatu w takiej kolejności.

 

Układ odpowietrzyłeś po wymianie OK? Pytam dla pewności.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/755-ubywanie-ch%C5%82odziwa/page/2/#findComment-2510
Udostępnij na innych stronach

Gość koreado
Układ odpowietrzyłeś po wymianie OK?

Jeżeli tak się poprawnie odpowietrza to tak. Nie ma tam żadnych koreczków odpowietrzających jak to było w starych autach.

wymieniłem płyn to auto było odpalone z odkręconym korkiem aż włączył się wentylator.

Co do wymiany termostatu to da się ten termostat inaczej włożyć? http://forum.rezacze.pl/viewtopic.php?p=22447&sid=4124e384b0bc5f79633ccbfdab69175c wolę dowiedzieć się zanim zabiorę się za wymianę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/755-ubywanie-ch%C5%82odziwa/page/2/#findComment-2511
Udostępnij na innych stronach

Nie inaczej go nie włożysz nie będzie pasował i pamiętaj jak starego wyjmujesz możesz ewentualnie wspomóc się aparatem w telefonie często sobie robię fotograficzną pamięć w fonku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/755-ubywanie-ch%C5%82odziwa/page/2/#findComment-2513
Udostępnij na innych stronach

Gość Baranek
Układ odpowietrzyłeś po wymianie OK?

Jeżeli tak się poprawnie odpowietrza to tak. Nie ma tam żadnych koreczków odpowietrzających jak to było w starych autach.

 

Właśnie

Przynajmniej ja robiłem tak że odpalałem silnik (przy klekocie chyba trzeba się przejechać bo zagrzać to to na wolnych to tragedia) czekałem aż się zagrzeje i otworzy duży obieg później odkręcałem korek ostrożnie by się nie poparzyć. Parę razy tak zrobiłem ciśnienie zeszło później już zdejmowałem korek a silnik sobie pyrkał a wolnych.

W ciągu kilki następnych dni jak zajechałem do pracy macha do góry korek poluzować aż zrobiło pfuuuu i spokój. Nie miałem problemów z zapowietrzeniem ani płynem. Oczywiście uzupełniać poziom do wymaganego.

 

Ale tak się zastanawiam czy nie zacznij od korka.

może on jest przyczyną tego ze raz Ci płyn wywala przez niego a drugim zasysa powietrze

Na pewno nie zaszkodzi .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/755-ubywanie-ch%C5%82odziwa/page/2/#findComment-2514
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem ponieważ zaczyna mi ubywać płynu chłodzącego mniej więcej 1L/1000km. Przybywania oleju nie ma, płyn jest czysty, auto nie kopci na postoju (podczas jazdy nie widzę aby zostawiał dym za sobą), silnik pracuje równo, nie widać wycieków chłodziwa

Czegoś tu nie rozumiem w pierwszym poście piszesz brak wycieków, kolejnych postach zmiana sytuacji

Co do korka to myślałem go wymienić bo być może coś się zwaliło w nim i się nie otwiera i płyn wyrzuca przez odpowietrzenie.

O jakim ty odpowietrzaniu piszesz ?? skoro odpowietrzyłeś układ poprzez włączenie silnika doprowadzenie go do takiej temperatury że włączył się wentylator czyli prawidłowe postępowanie, po wystygnięciu silnika trzeba tylko dolać płynu do prawidłowego stanu zakręcić korek i jeździć i obserwować jaki jest stan ale zawsze na chłodnym silniku, bo jak sprawdzasz na gorącym jak sam pisałeś jest tego płynu mało a jak odkręcisz korek to płyn się pokazuje, reasumując sprawdzaj stan zawsze przy jednakowej temperaturze silnika najlepiej na zimnym. Następna sprawa

Co jeszcze zauważyłem czasem przy odpaleniu z rana przydymi na siwo oraz czuć zapach spalin jak się stoi przy aucie i na ciepłym i na zimnym. Nie wiem czy jest katalizator te wyżej wymienione objawy mogą mieć coś wspólnego z UPG?

Masz pojazd z silnikiem spalinowym więc musi przy odpaleniu dymka puścić i będzie czuć zapach spalin, masz diesla więc moim zdaniem to norma.

Zacznijmy jednak od korka i termostatu w takiej kolejności.

Kolega proponuje Ci wymiana termostatu choć nie wiem po co, piszesz że temperatura trzyma w okolicach 90 stopni czyli jest ok. gdybyś miał termostat uszkodzony to mogą być dwa objawy silnik nie dogrzany co jest przyczyną nie zamykania się termostatu i silnik przegrzany co na pewno byś zauważył na wskaźniku temperatury dochodziła by do 100 stopni i wentylator na chłodnicy praktycznie włączał by się w krótkich odstępach czasu.

Ale tak się zastanawiam czy nie zacznij od korka.

może on jest przyczyną tego ze raz Ci płyn wywala przez niego a drugim zasysa powietrze

Na pewno nie zaszkodzi .

Ja nie zauważyłem żeby kolega koreado pisał coś o wywalaniu płynu przez korek, ja już szczerze nie wiem o co w tym temacie chodzi ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/755-ubywanie-ch%C5%82odziwa/page/2/#findComment-2515
Udostępnij na innych stronach

Gość koreado

Grzes997, przepraszam za zmieszanie. Pierwszym poście opisałem dokładnie problem jaki posiada, natomiast co do korka to tylko moje przypuszczenie bo w google znalazłem również, że te korki lubią psuć i chciałem się dowiedzieć czy może być on przyczyną ubytku płynu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/755-ubywanie-ch%C5%82odziwa/page/2/#findComment-2523
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania