Gość koreado Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Witam Mam problem ponieważ zaczyna mi ubywać płynu chłodzącego mniej więcej 1L/1000km. Przybywania oleju nie ma, płyn jest czysty, auto nie kopci na postoju (podczas jazdy nie widzę aby zostawiał dym za sobą), silnik pracuje równo, nie widać wycieków chłodziwa, po odkręceniu korka na ciepłym silniku poziom płynu wzrasta po nocy tego objawu nie ma. Jak odpalony i odkręcony korek to na wolnych obrotach nic nie bulgocze płyn z górnego wężyka leci z przerwami po przytrzymaniu na wyższych obrotach leci jednostajnie. Węże nie puchną, po zgaszeniu silnika słychać z okolic zbiorniczka wyrównawczego syczenie z kilku sekundowymi przerwami. Ogrzewanie dosyć słabe, oba węże od nagrzewnicy równomiernie ciepłe. Czy to wina uszczelki pod głowicą czy coś innego ? Auto Leon I 1.9TDI AHF 2000r. Proszę o rady Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 A jak włączysz ogrzewanie nie masz specyficznego zapachu w środku samochodu, możesz mieś maleńką dziurkę w nagrzewnicy, sprawdź czy przypadkiem dywanik w jej okolicy nie jest mokry, 1 litr na 1000km to jest dosyć sporo, można tez to sprawdzić i poszukać wycieku w chłodny wieczór przyświecając latarką lepiej widać ulatniającą się parę, a jeśli nic nie widać to jest problem ciężko do zlokalizowania można w ostateczności zastosować jakiś preparat uszczelniający wlewany do układu chłodzenia ale tak jak napisałem jest to ostateczność.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Sprawdź dokładnie plastikowy króciec wychodzący z głowicy, do którego podłączone są węże od wody do chłodnicy. Często te króćce pękają przy mocowaniu śrub. Wycieku nie będzie widać na ciepłym silniku, bo płyn zdąży odparować, ale będziesz miał napewno zacieki po płynie w kolorze płynu. Inaczej wyciek można sprawdzić poprzez rozłożenie dużej tektury i po dłuższej jeździe wjechanie tak, aby tektura znalazła się równo pod silnikiem, wtedy jak będzie wyciek płynu to go zlokalizujesz po plamach na tekturze.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koreado Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Dzięki Panowie za odzew. Dywaniki suche są. A świecą latarką po chłodnicy to na ciepłym czy zimnym silniku? Co do tego króćca to muszę dokładnie sprawdzić bo jak kupiłem auto to był zalany jakimś zielonym płynem i był różowy osad na nim i płynu lekko ubywało. Jutro go dokładnie wyczyszczę i będę obserwował. Z tekturą nie próbowałem bo mam osłonę silnika (dolna) i jak odkręcałem to sucha była być może z niej też wyparowało ale na niej różowego osadu nie było.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Zagrzej silnik aż wentylator się włączy, i potem najlepiej po ciemku podświetlaj latarką okolice silnika chłodnicy jak będzie gdzieś wyciek zobaczysz parę choć przy tak małym wycieku można go nie widzieć, z tymi plastykowymi króćcami to kolega „prezesik25” ma rację lubią same od siebie pękać a raczej robić się malutkie pęknięcia normalnie nie widoczne a jak silnik jest zagrzany i robi się ciśnienie w układzie to zaczyna tymi szczelinami wyciskać płyn, ale jest to widoczne gdyż płyn chłodzący jest na bazie glikolu który zawsze zostawia osad na elementach, więc pozostaje obserwacja.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koreado Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 A z tym wzrastaniem poziomu płynu po odkręceniu to normalny objaw czy coś złego?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Jest to normalny objaw, jak wiadomo w układzie jest ciśnienie co skutkuje lekkim rozszerzeniem przewodów gumowych, w momencie jak odkręcisz korek w zbiorniczku całe ciśnienie ucieka i przewody wracają do normalnych rozmiarów a płyn wraca do zbiornika.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 odkręcanie korka zbiorniczka wyrównawczego przy rozgrzanym silniku grozi poparzeniem !! także uważaj przy odkręcaniu, jak za szybko odkręcisz to wtedy będzie "gorąca fontanna"!   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koreado Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 prezesik25, wiem wiem. Odkręcam lekko i powoli posyczy podniesie się poziom cieczy i dopiero odkręcam dalej. Wyczyściłem dziś króciec z osadu i będę dalej obserwował. A co myślicie nad tym korkiem od zbiorniczka wyrównawczego? Co jeszcze zauważyłem czasem przy odpaleniu z rana przydymi na siwo oraz czuć zapach spalin jak się stoi przy aucie i na ciepłym i na zimnym. Nie wiem czy jest katalizator te wyżej wymienione objawy mogą mieć coś wspólnego z UPG?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Baranek Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 A wymieniałeś ostatnio płyn chłodzący? Korek zostaw w spokoju. On jest tak skonstruowany że przy nadciśnieniu się otwiera i podciśnieniu też powinien. Nie znam wartości ciśnień otwarcia ale to normalne działanie korka od zbiorniczka wyrównawczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się