Gość autominus Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Witam, Ostatnio została wymieniona cewka zapłonowa w moim aucie, która dostała przebicia. Wymieniłem na oryginalną sygnowaną przez Daewoo. 1) Pojazd odpalił i silnik działał dobrze, ale w obrębie apartu zapłonowego było słychać cykanie. 2) Na drugi dzień odpaliłem pojazd, ale silnik słabo reagował na dodawanie gazu, jak by nie miał siły. Po kilku minutach zgasł i nie dał się ponownie uruchomić. 3) Na kolejny dzień podczas próby odpalenia, silnik załapał, ale zaraz zgasł. Kolejne próby nie przyniosły żadnego efektu. Silnik nie odpala. Gdy przyłoży się rękę w obrębie kopułki aparatu zapłonowego, to na dłoni czuć przeskakiwanie prądu (kopie prąd). Elementy które są nowe: cewka zapłonowa, przewody zapłonowe, moduł zapłonowy. Jakiś czas temu wymieniane były również palec i kopułka. Co może być przyczyną mojego problemu? Myślę, że może to mieć związek z dźwiękiem "cykania", który występował w obrębie aparatu zapłonowego.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 No to może skoro kopie, to trzeba wymienić palec i kopułkę?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 I na koniec wymień świece, widocznie prąd ma szybsza drogę ucieczki w bok niż drogę do świecy.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość autominus Opublikowano 17 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 Dzisiaj podmieniłem: kopułkę, palec, moduł zapłonowy i świece. Próbując odpalić zaskoczył i od razu zgasł. Przy kolejnych próbach nie udało się uruchomić silnika. Zaznaczyłem na aparacie ustawienie zapłonu. Gdy kolega kręcił rozrusznikiem, a ja próbując zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu, to kopie prąd kiedy dotykam kopułkę. Prąd kopie zarówno na starej jak i nowej kopułce. Co może być przyczyną? Czy jest możliwość, że aparat zapłonowy ma gdzieś przebicie wewnątrz?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 Może tak być.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość autominus Opublikowano 17 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 Zmierzyłem cewkę impulsatora (halla) w aparacie zapłonowym i ma ok. 880 omów. Czy istnieje możliwość, że pomimo przejścia pomiędzy stykami cewki może ona przerywać podczas pracy, generować impuls w nie odpowiednim momencie, lub dostawać przebicia w uzwojeniu? Jakie są objawy uszkodzonej cewki halla?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 Jakie są objawy uszkodzonej cewki halla? Między innymi auto nie odpala.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość autominus Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 Wymieniłem cewkę halla, na starej były widoczne całe styki, bo roztopił się klej. Z jednej strony była jakby opalona otulina. Wymieniłem cewkę na nową i założyłem nowe świece. Nadal przy próbie odpalenia załapuje i od razu spadają obroty.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 A pompa paliwa sprawna jest?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość autominus Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 Pompa paliwa jest sprawna, wtryskiwacz podaje paliwo. Mam pytanie dotyczące aparatu zapłonowego. Wiem, to zdjęcie jest akurat z opla, ale w nexii to wygląda podobnie i jest taka sama zasada działania. Część oznaczona jako A, to magnesy. Czy część (koszyk w którym znajduje się cewka impulsatora) B, to też magnes? Mierząc miernikiem między częścią A i B jest przejście. Czy tak ma być? [ Dodano: 2017-12-20, 15:22 ] Dzisiaj zszedłem do samochodu i odpalił za pierwszym razem. Z aparatu zapłonowego dobiegał głośny odgłos "cykania". Po rozgrzaniu obroty falowały pomiędzy 750, a 1000 obrotów. Silnik pracował mało stabilnie. [ Dodano: 2017-12-20, 15:28 ] Dzisiaj zszedłem do samochodu i odpalił za pierwszym razem. Z aparatu zapłonowego dobiegał głośny odgłos "cykania". Po rozgrzaniu obroty falowały pomiędzy 750, a 1000 obrotów. Silnik pracował mało stabilnie. [ Dodano: 2017-12-28, 19:06 ] Zaraz pod "koszykiem" z cewką halla znajduje się moduł zapłonowy. Przypuszczam, że moduł mocno się nagrzewa i otaczająca go temperatura rozgrzewa klej, który topi się na cewce halla. Wymontowałem dzisiaj moduł zapłonowy i na jego odwrocie wokół blachy pełniącej rolę radiatora widać czarną/szarą pastę lub silikon. Wydaje się, że to wypłynęło spod tej blachy, ale na jego obudowie nie widać żadnych innych uszkodzeń. Dziwne wydaje się, to że podmiana modułu na drugi nic nie daje. Ponadto akumulator na bokach obudowy dostał wyraźne wybałuszenie, a ma dopiero 4 lata. Co mogłoby być przyczyną grzania się modułu zapłonowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się