Skocz do zawartości

Zabezpieczenie - odcięcie pompy paliwa, cewki itp.


Gość JOrge

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :)

 

Jestem posiadaczem Astry J 1.4 Turbo. Chciałem dodatkowo zabezpieczyć swoją Astrę w postaci ukrytego micro switcha lub kontaktronu odcinając obwód np. pompy paliwa, napięcia na cewce itd. Chciałem zasięgnąć porady na jakim obwodzie zastosować przerwę, tak aby w razie czego na komputerze nie zrobiła się choinka i nie sypało błędami.

 

Czy ktoś ma podobne zabezpieczenie albo byłby w stanie pomóc rozwiać moje wątpliwości ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za odpowiedź, czy jakieś miejsce na obwodzie pompy bardziej lub mniej polecacie ? Chodzi o to, czy zrobić odcięcie zaraz za skrzynką bezpieczników czy w innym miejscu ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; color: #000000

 

Wszystko jest opisane wystarczy poszukać

http://forum.samnaprawiam.com/zabezpieczamy-samochod-alarm-odciecie-zaplonu-itp-vt2218.htm?highlight=alarm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak widziałem, mega dobra robota. Założyłem ten wątek by się upewnić czy odcięcie pompy paliwa nie spowoduje wyświetlaniu błędów w komputerze samochodowym, gdyż próbując rozeznać temat u okolicznych elektryków/elektroników informowali, że nie montują takich rzeczy bo komputer będzie sypał błędami, a z kolei inni bez problemu robią.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wiedzieć, jak odciąć pompę. Wiele warsztatów w tym ASO odmawiają montażu takiego zabezpieczenia, bo począwszy od Astry III / Zafiry B / Corsy D do młodszych, zaczynają się schody. Nieumiejętne zamontowanie takiego odcięcia (braki w wiedzy) skutkuje generowanie błędów przez sterowniki, najczęściej przez sterownik silnika. Ja montuję i w Mokce i w Insignii i w każdym innym obecnie produkowany Oplu i nie ma żadnych błędów. Nawet auta z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Astra 5).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

 Najlepiej przeciąć obwó drozrusznika.Wówczas,gdy zapomnisz- masz ciszę, a nie próżne kręcenie rozrusznikiem. Praktycznie najłatwiej wstawić spalony bezpiecznik rozrusznika i pociągnąć z niego 2 przewody na ukryty wyłącznik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. po co formatowanie czcionki i wrzucenie szarego koloru liter, żeby stały się niewidoczne?

2. rozrusznik to najgorsza opcja, bo da się wtedy odpalić "na pych"

3. jaki spalony bezpiecznik rozrusznika?

Może troszkę się zastanowisz, zanim znowu coś napiszesz...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania