Skocz do zawartości

Zużycie panewek, ocena stanu


Gość slawek7

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Możecie mi pomóc, proszę.

Moje panewki są w takim stanie, jak na zdjęciach.

Czy ich stan oraz stan czopa świadczy o tym że silnik do remontu?

 

201609291_arhsane.jpg

201609291_arhsana.jpg

201609291_arhsaeh.jpg

201609291_arhsaex.jpg

201609291_arhsaen.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po panewkach widać że to początkowy stan agoni, same panewki wyglądają a nowe które ostro dostały w łeb, panewki powinny być na całym obwodzie równo zużyte a u Ciebie tego nie ma, możesz to pewnie porównać do panewek łożysk głównych tam będzie powierzchnia cierna równo zużyta, moim zdaniem wał to regeneracji i nowe panewki rozwiążą temat chyba że zakup używanego ale w dobrym stanie dołu silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to zaczęło sie od tego że padł mi w trasie simmering i w misce zostało około 1,5lita oleju (silnik Z12XEP).

Pod paznokciem nie czuć rys, to dziwne bo na zdjęciu faktycznie one są wyraźne.

 

Nie za bardzo wiem co robić? Czy Opel dopuszcza szlif wału, nie wiem czy jest on jakoś powierzchniowo utwardzany (np azotowany)?

Nie do końca wiem co w takim razie z gładzią cylindra, dotykać czy tylko dół do roboty?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy, ale takiej obawy nie chciałbym mieć. Wolałbym pewność że jest

OK więc postaram się o remont.

Pytania do Was lub co Wy byście zrobili:

1. Lepiej kupować używany wał w nominale i go wymienić, czy szlifować? Opel w ogóle na to pozwala?

2. Zakładając że w trakcie wyjdzie konieczność zdjęcia głowicy. Opel zabrania planowania, a czy tzw. bielenie jest dopuszczalne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opel dużo rzeczy zabrania ale nie wyobrażam sobie demontażu głowicy i jej nie planowaniu, co do wału to może trzeba najpierw sprawdzić czy są dostępne panewki z nad wymiarem, potem zabierać się za remont, ja bym szukał dołu używanego ale sprawnego choć nie zawsze jest ta pewność że będzie ok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Pytania do Was lub co Wy byście zrobili:

 

1. Wyjąć wał, dać do pomierzenia i zobaczysz co Ci powie szlifierz. Czop wygląda normalnie, zdjęcia mocno podkreślają te ryski. Wał oczywiście jest utwardzany powierzchniowo na czopach.

2. W Twoim przypadku lepiej zabielić, materiału ubędzie minimalnie i nie będzie to miało wpływu na silnik, a głowa będzie spokojna.

 

Ja osobiście nie ruszałbym tego mając odpowiednie ciśnienie oleju na gorącym silniku. Jaki przebieg ma ten silnik?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie 120tyś.

Panewki nadwymiarowe są bez problemu dostępne.

Z tym drugim dołem też jest taki problem że kupując nie zawsze ma się pewność e trafisz lepiej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania