Skocz do zawartości

Opel tigra kopci


Gość Marcinek2g

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Marcinek2g

Witam. . Posiadam samochód Opel Tigra 1.6 1996r benzyna. Samochód stał około tydzień nie odpalany dzisiaj właśnie postanowiłem go odpalić i zauważyłem że na sprzęgle po dodaniu lekko gazu kopci na biało jednak po wciśnięciu nieco mocniej pedału gazu samochód zaczyna kopci na siwo czarny kolor. Chciałbym się dowiedzieć czy to normalne? Dodam jeszcze że samochód stoi na słońcu ponieważ nie mam odpowiedniego lokum na przechowywanie pojazdu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopci we wszystkie kolory kopcenia ;-) ale jak tak kopci to możesz mieć początek końca uszczelniaczy na zaworach, trzeba by się troszkę przejechać co silnik to wypali i sprawdzić czy nadal kopci, jeśli nie to zostaw go na jakieś 10-15 minut na wolnych obrotach i potem dodaj gazu, jeśli zakopci to masz uszczelniacze zaworów do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcinek2g

A jaki jest koszt naprawy takiej usterki u mechanika? I czym grozi lekceważenie takiej usterki? Jestem świeżym posiadaczem auta także zbytnio nie mam pojęcia o mechanice samochodowej ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest koszt naprawy tego nie wiem zawsze sam robiłem a raczej z kolegą Arkiem i on Ci odpowie na to pytanie, jazda z taka usterką w sumie grozi zwiększonymi kosztami zużycia oleju silnikowego a jak już kopci jak parowóz to można zabić katalizator, ale zanim zdecydujesz się na taki zabieg zaobserwuj czy kopcenie jest zawsze na dzień dobry przy odpaleniu, czy kopci jak silnik stoi na jałowym biegu i dodasz gazu, i jakie jest zużycie oleju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdziesz mechanika, który podejmie isę wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy, to policzy ciut więcej niż za koszt wymiany rozrządu (trzeba go zdjąć razem z wałkami) oraz za wymianę uszczelniaczy. Normalnie robimy rozrządy za 350-500 zależnie od silnika. Do tego na moje oko 50 wymontowanie i zamontowanie wałków i do tego ze 100-150 za wymianę uszczelniaczy. Ze zdejmowaniem głowicy cena byłaby sporo wyższa (koszt uszczelki + planowania głowicy co najmniej) czyli jakieś 200-300 zeta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcinek2g

No czyli 200-300 trzeba szykować w razie w, odpukać w niemalowane ;) dzisiaj jakoś nie miałem czasu się zebrać żeby to ogarnąć ale jutro postaram się zdiagnozować czy przestał kopcić. Tak czy siak dzięki Panowie za pomoc duży plus dla was. Pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytasz co pisałem.

policzy ciut więcej niż za koszt wymiany rozrządu (trzeba go zdjąć razem z wałkami)
Normalnie robimy rozrządy za 350-500 zależnie od silnika. Do tego na moje oko 50 wymontowanie i zamontowanie wałków i do tego ze 100-150 za wymianę uszczelniaczy.

Kalkulator mówi, że 350-500 + 100-150 = 450-650...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcinek2g

A rozrząd trzeba też wymienić razem z tymi uszczelniaczami? Myślałem że wspomniałeś o nim dla porównania. Sory zielony jestem w tym po prostu chciałem się dowiedzieć ile mniej więcej takie coś kosztuje żeby ktoś mnie nie wykorzystał na hajs zbytnio.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania