Skocz do zawartości

Astra G-od czego zaczynać?


Gość benek54

Rekomendowane odpowiedzi

Astra G 1.6 16V 2001r. benzyna- (Z16XE ) do tej pory (4 lata) niezawodna.

Wszystko wymieniane na czas.Auto zadbane jak należy. Musiałem wrócić z trasy.

Zapaliła się kontrolka "check"-ten silniczek, odczytałem błędy "na pedały hamulca i gazu".

Błędy: 0300 i 0302. To problem z zapłonem na drugim cylindrze.

Muszę je naprawić, tylko od czego zacząć, aby naprawa nie "zjadła" wartości auta?Świece,moduł (listwa?) zapłonowy, wtryski, zawory, wydech, EGR, sonda Lambda?Czy po usunięciu przyczyny kontrolka "check" sama zgaśnie czy trzeba resetować w ASO? Pomoże odłączenie aku?Jak to posprawdzać, aby nie wymieniać wszystkich możliwych części?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. świece

W wypadku braku poprawy

2. DIS /cewka zapłonowa/

W wypadku braku poprawy

3. sprawdzenie wtryskiwacza cylindra 2

W wypadku braku poprawy

4. pomiar kompresji /nie trzymające zawory/

W wypadku braku poprawy

5. sprawdzenie ustawienia rozrządu

W wypadku braku poprawy

6. rozbiórka silnika i szukanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wykonałem test świec oraz DIS domowym sposobem:

Test wyszedł dokładnie tak jak na filmie.Czyli, że świece i DIS są dobre.Chyba,że takie sprawdzanie nie jest wiarygodne jeśli chodzi o DIS. Acha - zamieniłem też podczas testu świece z drugiego cylindra na cylinder pierwszy, aby mieć pewność ,że to nie świeca.Po odczytaniu błędów wynik był taki sam: 0300 i 0302.Już wiadomo,ze to nie świece.DIS też iskrę daje.Trzeba chyba wywalić grubszą kaskę.Jeszcze jedna sprawa.

Jak to jest z tą kontrolką "check", która mi się świeci ciągle.Czy trzeba ją jakoś wykasować (wykasować błąd - może już się naprawił ;-) ) czy ona powinna sama zgasnąć po usunięciu usterki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie.Czy możliwe,że na wyjętej z cylindrów cewce wraz ze świecami (tak jak na załączonym filmiku) iskra może być widoczna (chodzi o DIS), a po zamontowaniu w cylindrach tej iskry (na cylindrze 2) może nie być lub będzie zbyt słaba?Czy ciśnienie panujące w cylindrach ma tu jakieś znaczenie?Jeśli tak, to by mogło oznaczać jednak uszkodzenie DIS, bo świece już zamieniałem miejscami i nadal był ten sam błąd?

DIS w serwisie Opla to koszt ok.850zł. Czy tańsza używka też dała by radę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Czy możliwe,że na wyjętej z cylindrów cewce wraz ze świecami (tak jak na załączonym filmiku) iskra może być widoczna (chodzi o DIS), a po zamontowaniu w cylindrach tej iskry (na cylindrze 2) może nie być lub będzie zbyt słaba?

 

Możliwe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maniek765

Przy nowoczesnym silniku podstawa to interfejs do diagnostyki z podglądem parametrów pracy i całym mnóstwem testów, które można (i trzeba) wykonać żeby ustalić usterkę. Bez tego błądzisz po omacku, nie mówiąc o tym że nawet błędu nie skasujesz.

Może problem z iskrą, może z wtryskiwaczem, może uszczelka pod kolektorem dolotowym puszcza lewe powietrze na ten cylinder, może podparty zawór, może uszczelka pod głowicą, a może to zupełnie co innego - kod błędu, a faktyczna usterka, to dwie różne rzeczy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sosik1111

Kolego podjedż na szrot spytaj sie gościa czy użyczy ci listwy dis i zapłać za nią oczywiście i powiedz czy jak to nie bedzie wina listwy dis to czy możesz ją zwrócić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjechałem na diagnostykę.Auto podpięte pod komputer i przetestowane.Wyszło,że to jednak DIS.Wcześniej mechanik także twierdził to samo,a ja się zasugerowałem własnym testem.Test garażowy na świece i DIS widać wcale nie musi być wiarygodny.Błąd oczywiście skasowano.Na razie się nic nie zapala,ale autko jeszcze nie jest całkiem zdrowe.Na szrocie co prawda mieli,ale jakieś dwa zamienniki nie najlepiej wyglądające więc zrezygnowałem.Już zamówiłem oryginał DIS "DELPHI' do Z16XE.Wymienię też na wszelki wypadek świece i zobaczymy.W najgorszym wypadku będę posiadaczem dwóch DIS-ów :-?

 

[ Dodano: 2016-03-02, 18:27 ]

Kilka dni temu zmieniłem DIS,świece,wlałem preparat do czyszczenia zaworów,przejechałem parę kilometrów na wysokich obrotach i jak narazie kontrolka się nie zapala, autko chodzi normalnie (oby nie zapeszyć ;-) ). Podjechałem ponownie na diagnostykę (mogli by brać za to trochę mniej kaski) i nie ma żadnego błędu.Parę dni już śmigam i jest dobrze.Zobaczymy.

Acha - jeszcze jedna sprawa.

Chciałbym zafundować sobie nie drogi interfejs, aby w przyszłości nie finansować kosztownego diagnozowania i kasowania błędów.Tak bardziej hobbystycznie,dla siebie,aby być trochę mądrzejszym zaczym mechanik wymieni mi połowę samochodu.

Szukam czegoś na laptopa z USB pod win7.Może w przyszłości zapodam jakąś lepszą komórkę (teraz używam raczej tradycyjnej starszej z klawiaturą) więc coś, co by było na Windows i Android.Czy coś w tym stylu mogło by się przydać? Dodatkowy moduł pod USB.

 

http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-mini-elm327-bluetooth-id8-i5756681660.html

 

Zaznaczam.Nie musi to być interfejs full wypas.Ma służyć do mojej orientacji nie do wszystkich możliwych testów serwisowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania