Skocz do zawartości

Opel Astra H 1.6 Twinport rozrząd


Gość Arkom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam ma pytanie związane z w/w autem. Najprawdopodobniej poleciała uszczelką pod głowicą (ubywa płynu chłodzącego, przybywa oleju), auto do mnie jeszcze nie trafiło ale ponieważ nigdy wcześniej nie miałem styczności z tym silnikiem chciałbym zapytac o parę rzeczy:

 

1. Czy do wymiany rozrządu niezbędne są blokady?

2. Z tego co wiem nie ma tam zmiennych faz rozrządu - chciałbym się upewnić,

3. Czy są jakieś mankamenty o których warto wiedzieć zabierając się za ewentualne zdjęcie głowicy / rozrządu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy do wymiany rozrządu niezbędne są blokady?

Tak

 

2. Z tego co wiem nie ma tam zmiennych faz rozrządu - chciałbym się upewnić,

Łańcuch

 

3. Czy są jakieś mankamenty o których warto wiedzieć zabierając się za ewentualne zdjęcie głowicy / rozrządu?

Wymagany komplet nowych uszczelek, w szczególności pod obudowę pompy oleju (najlepiej oryginał ASO)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny, że jest tam łańcuch? Raz dokładnie to auto widziałem pod maską i z tego co pamiętam osłona rozrządu była plastikowa co sugeruje że jest tam pasek. Nie twierdzę, że nie masz racji ale wydaje mi się, że jest tam pasek.

 

[ Dodano: 2016-02-21, 21:54 ]

Masz na myśli taki rozrząd jak opisałeś tutaj:

 

http://forum.samnaprawiam.com/7183.htm

 

[ Dodano: 2016-02-21, 22:01 ]

Jak wklepuje w wujka google blokady do 1.6 twinport to wyskakuje to:

 

https://www.google.pl/search?q=opel+astra+3+1.6+twinport+blokada+rozrzadu&biw=1366&bih=667&tbm=isch&imgil=HFc5iRfUQzpwMM%253A%253BM7meZ9sSDYh6RM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fhawpol.eu%25252Fpl%25252Fp%25252FB709900-blokady-rozrzadu-Opel-1.6-1.8-16V-benzyna%25252C-pasek%25252C-twinport%25252F265&source=iu&pf=m&fir=HFc5iRfUQzpwMM%253A%252CM7meZ9sSDYh6RM%252C_&usg=__QlBB0y_dv85WhYpTIiuHVGeeJ2U%3D&dpr=1&ved=0ahUKEwiLiurt34nLAhXk_3IKHUBjARgQyjcILg&ei=LCXKVovEH-T_ywPAxoXAAQ#imgrc=HFc5iRfUQzpwMM%3A

 

A mi to wygląda na blokady rozrządu na pasku

 

[ Dodano: 2016-02-21, 22:08 ]

Dobra już wiem o co chyba chodzi. Źle cię zrozumiałem. Sam rozrząd jest na pasku ale zmienne zmienne fazy sa na łańcuszku - jeżeli dobrze pisze. Teraz mam takie pytanie czy mając blokady po rozłożeniu rozrządu i jego złożeniu "zmienne fazy" się nie przestawią?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.

Na początku produkcji był pasek, potem wszedł łańcuch i do końca leciał. Tak samo wygląda rozrząd w twinporcie 1,4

 

Nawet poradnik zrobiłem na Astrze III

http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-lancucha-rozrzadu-opel-twinport-12-14-16-16v-vt7183.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ten poradnik, na jego podstawie robiłem rozrząd w corsie c :) i ten zestaw blokad mam. W Astrze o której mowa w temacie wg mnie jest pasek (z tego co pamiętam), jutro będę miał auto to sprawdzę to dokładnie. Pytanie moje jest takie jeżeli jest tam pasek zębaty a nie łańcuch to niezbędnym jest mieć blokady rozrządu ? I pytanie drugie jak jest z tymi zmiennymi fazami rozrządu? Jedni piszą że są w tym silniku inni, że nie ma... Nie miałem okazji wcześniej robić rozrządu w silniku ze zmiennymi fazami stąd wolę się upewnić jak wygląda sprawa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I o to mi chodziło :). Jutro się upewnię jeżeli jest pasek to ze zdjęciem głowicy i zmatowaniem nie powinno być problemów.

 

Tak już z ciekawości, chciałbym się upewnić czy dobrze myślę. W przypadku silnika ze zmiennymi fazami rozrządu składając rozrząd na blokady nie ma możliwości źle ustawić zmienne fazy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za pomoc. Jutro auto do mnie przybędzie. W razie jakiś problemów będę się do was odzywał.

 

[ Dodano: 2016-02-23, 10:33 ]

Silnik jest na pasku - dobrze pamiętałem. Dziwna sprawa trochę z tym silnikiem. Ogólnie przybyło oleju ale nie ubyło płynu, a jak już to w nieznacznym stopniu. Co ciekawsze ewidentnie widać na bagnecie zielony płyn. Druga sprawa to taka, że silniki pracuje jakby był dziurawy wydech ale ten jest szczelny... Wg mnie to UPG tylko pytanie czemu nie ubywa znacząco płynu a znacząco przybyło oleju??

 

Jeszcze chciałbym się upewnić. Czy podczas wymiany UPG w tym silniku warto zwrócić na coś szczególną uwagę ? Oraz czy sa jakieś znaczne utrudnienia?

 

Aha jeszcze jedno w owym aucie wentylator włącza się przy temp ok. 113 - 114 C - nie za duża ta temp?

 

[ Dodano: 2016-02-23, 22:10 ]

Jeszcze takie pytanie. Do zjęcia głowicy bd musiał zdjąć koła zębate wałków rozrządu. Z tego co widziałem w necie nie są to zwyczajne koła tylko mają na sobie przykręcone hymm "metalowe osłony" pytanie moje jest takie w jakim celu są te dwa elementy? służą do ustawienia kąta synchronizacji rozrządu (choć to częściej w silnikach ON spotykam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania