Skocz do zawartości

wymiana oleju, rozrzadu - duzo dymu


Gość thecrown

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po wymianie rozrzadu i oleju auto zaczelo dymic (poprzednio nie zaobserwowano)

Zaznaczyc chcialem rowniez ze po wymianie oleju zaczal on wyciekac z uszczelek ( z miski pokrywy zaworow na pewno) i gdy sie zorientowalem po okolo tygodniu o stanie oleju jego stanu nie mozna bylo odczytac (dlaczego tak szybko uciekl ? poprzedni wlasciciel mogl dolac jakiegos specyfiku do oleju?) na bagnecie przy skretach zaswiecala sie krotkotrwale kontrolka cisnienia oleju. Czy probelm dymiania moze byc spowodowany jazda na malej ilosci ojelu czy przyczyn mozna szukac gdzie indziej ? co ewentualnie moglo sie zuzyc? pierscienie/uszczelniacze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej:

jeśli był jeżdżony na mineralnym i odłożył sie szlam i nagary, a wlano np syntetyk mający właściwości płuczące, to wycieki i branie go przez silnik jest wytłumaczalne

jest sporo "rzadszy" od mineralnego

kopcenie mam rozumieć ma miejsce z wydechu?

jaki kolor spalin jest?

 

pobierać olej silnik może poprzez zużyte pierścienie lub uszczelniacze zaworowe, tu wytłumaczenie kopcenia

warto obejrzeć świece - jeśli są okopcone sadzą w kolorze prawie czarnym to pierścienie do zrobienia

czy był dokonywany pomiar kompresji?

ile wynosi?

 

jakie to auto i z jakim silnikiem?

 

jeśli chodzi o niski poziom oleju to kopcenie raczej nie ma z tym wiele współnego, bo skutkuje to glównie wyższą temperaturą pracy oleju, jego znacznym pogorszeniem właściwości smarnych

 

wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów to wina mechanika - źle założył nową uszczelkę lub jest to winą samego dekla - może być krzywy

niemniej jednak mechanik powinien zapobiegawczo dać w niewielkiej ilości silikon pod uszczelkę, wycieków wtedy by nie było

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli olej wyciska przez pokrywę zaworów to może być niedrożna odma czyli odpowietrzenie silnika, efektem zapchania jest właśnie wzrost ciśnienia w całym silniku co skutkuje wyciskaniem oleju gdzie się da i można, a jak silnik dymi to olej dostaje się do cylindrów przez uszczelniacze zaworów też może być spowodowane wzrostem ciśnienia, normalnie jak uszczelniacze są już niesprawne to dymek widać jak silnik pracuje na wolnych obrotach a po paru minutach naciśniesz na gaz to powinien dymkiem dmuchnąć ale tylko na chwile potem już dymku nie widać, może być tak jak pisał ArKos wlałeś inny olej niż był i wypłukał wszystkie elementy z nagaru.

 

ArKos odpowietrzenie ćwiczyliśmy w Twojej omedze dałeś nową uszczelką na pokrywę zaworów i też olej przecisło dopiero jak udrożniłeś było wszystko ok :lol:

 

A kolega jeździ nexią 1,5 z tego co ma napisane przy profilu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega jeździ nexią 1,5 z tego co ma napisane przy profilu

 

kolega to już raz zakładał konto, które wywaliłem w kosmos

jako markę podał: sfg, model: hdg silnik hsdh i cos tam coś tam

 

wole sie upewnić... nie rozumiem takiego dziecinnego postępowania - wstydzić sie auta?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania