pyly Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Witojcie. Ehhh, 45 tyś km przebiegu tylko i pojechał człowiek na przegląd bo dziś miałem na to ostatni dzień i tu taka niespodzianka. Kontoler wszedł pod auto a tu czarna plama na podłodze świeżo skapnięta, a nic mu się nie działo raczej, gdyż nie widziałem nigdy pod autem plamki. Strona silnika od strony pasażera Olej 2 miechy temu wymieniony, jeszcze wtedy bylo w porządku, ale już nie jest. Wstepnie mechanik podał mi dwie opcje jedna naprawa za 150zł - simering walu korbowego i druga opcja (nie zakodowalem co dokladnie) ale ze grubsza sprawa jakiś tam uszczelek, spuszczeniu plynu z chlodnicy cos tam na rozrządzie, odkrecanie górnej obudowy, boczniej. Czy ktos moze przybliżyć temat czego mozna sie spodziewać. Olej na bagnecie jest na max. Rozumiem ze nie powinienem jezdzić do momentu naprawy? Czy taką naprawe raczej oplowskiemu mechanikowi powinienem zlecić czy to raczej standard? Z góry dzięki.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Umyć i obserwować skąd leci. Prawdopodobnie uszczelniacz wału. Jeśli koło pasowe jest od wewnątrz mokre, to bankowo.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyly Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Dzieki za wskazowke. Chyba tragedia, teraz zobaczyłem ze mam szarą maź na sciankach zbiorniczka z plynem chlodzącym. Czy to olej w płynie? No to chyba teraz ostro popłynę   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Sprawdź palcem. Jak tłuste, to może być olej, być może uszczelka głowicy. Ale trzeba to dokładnie sprawdzić.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyly Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Sprawdziłem tą maź, jest ona właściwie koloru jasno brązowego i jest tłusta ale tak troche tłusta, nie tak ekstramalnie jak plama oleju na ulicy. No ale pewnie przejscie przez plyn chlodniczy zrobiło swoje. Kolor płynu chłodniczego jest raczej taki jakbyć powinien w tym oplu, czerwono-różowy, nawet nie jest matowy, jest przezroczysty. Popatrzyłem dziś pod auto i nie widzialem plamy, choc mogła ona wsiąknąć w glebę w oczku płyty ażurowej, gdyz wczoraj widziałem chyba malą plamę ale skapaną ale wlasnie centralnie w oczko wypelnionę ziemią. Podlożylem dziś kartkę pod auto, uruchomilem silnik na chwilę i nic nie skapnęło. Czy bedzie to miało na układ chłodniczy? Trzeba to jakoś przepłukać? Ten płyn nadaje sie do wyrzucenia już? Czy jeżeli olej dostał sie do płynu to znaczy, ż emoże być tez płyn w oleju i tezą trzeba się go pozbyć. Przy założeniu, ze to simering walu korbowego oraz uszczelka głowicy ile godzin moze trwac naprawa oraz ile kosztować? [ Dodano: 2016-01-30, 11:39 ] No to tak. Uszczelniacz walu korbowego od strony rozrzadu zostal wieniony i na razie nie cieknie. Co do oleju na sciankach zbiorniczka pl chlodzacego, mechanik sam nie byl pewien co to mowiac, ze raczej sie miesza z plynem a tutaj plyn czysty. No nic, zbiornik wyczyszczony, plyn nie zmieniony, tylko dolany imusze obserwowac czy cos sie tam bedzie osadzalo.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się