Skocz do zawartości

T4 Nie odpala, zalewa świecę i słaba iskra


Gość PAWELZWLADKA

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PAWELZWLADKA

WITAM, TO MÓJ PIERWSZY POST NA FORUM, MAM PROBLEM Z MOJĄ T4, NAGLE RANO NIE ODPALIŁA, świece po odkręceniu zalane paliwem, pompka działa, cewka z modułem wymieniona miesiąc temu, sprawdzona i sprawna, czujnik halla też wtedy wymieniony, sprawny. Ten problem zaistniał już wtedy przy wymianie tych rzeczy, nie odpalał po wymianie zaskoczył teraz znowu, tyllko że wtedy nie było iskry, teraz jest tylko jakaś słaba o barwie pomarańczowej, gdzieś czytałem że powinna być niebieskawa, pierwsze przypuszczenie to świeczki, jutro je wymieniem bo mają już pół roku a wiadomo na gazie szybciej się zużywają, jak sądzicie, co jeszcze? wyczyściłem wszystkie styki na masach, na rozruszniku pomocy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiam 2 rzeczy:

1. świece - i tu w wypadku LPG należy je wymieniać co 10.000km a nie patrzeć na czasokres

2. niewłaściwa regulacja instalacji gazowej

 

ad.1

świeca to podstawa

iskra ma być duża, mocna i niebieskawa

wskazanie na zużycie świec jeśli iskra kiepska, a cewka wymieniana

p.s.

jak z kablami zapłonowymi, kopułką i palcem?

w jakim to jest stanie?

 

ad.2

jeśli na gazie ma za biednie lub za bogato, to nie jest w stanie z tym nic zrobić, bo nie ma wpływu na pracę na LPG

po prostu "nauczy się" że ma niewłaściwą mieszankę

jesli jednak po zapamiętaniu tego faktu odpalasz go na benzynie, to już może coś z tym zrobić: dać więcej lub mniej paliwa

skutek tego taki że ciężko pali lub nie pali wcale (mi tu wskazuje na zbyt bogatą mieszankę)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaba iskra to:

1. cewka - wymieniałeś ale czy na 100% sprawna?

2. kable zapłonowe jeśłi są stare mogły stracić swoje właściwości izolacyjne; mogą być zabrudzone i jest na nich duża upływność.

3. zabrudzenie całego układu WN - wyjście z modułu itp.

 

By na 100% wiedzieć ze układ jest OK można by zrobić tak:

- jedna ze świec (z prawidłową szczeliną) podłącz drutem do masy silnika - to na gwincie

- podłącz drugim drutem od cewki do elektrody świecy z dala od metalowych części

- zakręć rozrusznikiem obserwując iskrę na elektrodach uwaga by diabełek na Ciebie nie przeskoczył jak będziesz za blisko ;)

 

Jeśli iskra będzie niebieska taka jak potrzeba to przewody do wymiany jeśli nadal będzie słaba - czerwonawa jednak usterki trzeba szukać w module lub cewce.

 

Tak na szybko co mi wpadło do głowy

 

Oczywiście jak ArKos pisze kopułka podstawa palec itd. Czy nie ma nalotów i nadpaleń na stykach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość prezesik25
Oczywiście jak ArKos pisze kopułka podstawa palec itd. Czy nie ma nalotów i nadpaleń na stykach.
a szczególnie ten węglik, który jest w środku kopułki, n często się wykrusza i powoduje takie szopki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PAWELZWLADKA

kopułka dobra brak nadpaleń i styki dobre tak samo palec, wymieniony profilaktycznie, dziś wymienię świece, może pomoże, dam znać czy coś to dało, przewody bez przebić, czy nowa cewka może pójść po miesiącu, podmienię jeszcze cewkę od znajomego aby ją wykluczyć może coś to da pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PAWELZWLADKA

witam sprawa się wyjaśniła, przeskoczył pasek(stary :oops:), o kilka zębów, przestawiony był zapłon i nie chciał odpalić , wreszcie znależli się kumaci mechanicy bo większość chciała połowę wymieniać bez gwaracji silnik pyrka teraz wymiana rozrządu, no i trzeba zregenerować rozrusznik bo miał zwarcie i kradł prąd podczas rozruchu pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie jedna rzecz jest dziwna i nijak patrząc na pasek nie wskazuje:

 

nie odpalał po wymianie zaskoczył teraz znowu

 

pasek jak przeskoczy, to przeskoczy

nie ma tak że sobie skacze tam i z powrotem - leci w jedną stronę a nie wraca

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos pamiętam jak u nas taki pojazdy jeździły to też był ten problem ale nie było uszczerbku na iskrze, i z tego co pamiętam pasek nie przeskoczy tak sam od siebie i chyba na kole coś tam się przestawiało, a faktem jest że rozrusznik jak jest uszkodzony to potrafi wciągnąć cały prąd a qkusia i iskra jest taka jak kolega opisywał i nie jest to zwarcie w rozruszniku tylko tulejki do wymiany rozrusznik się po prostu kantuje i ma dwa razy więcej do obracania, a chłopcy na warsztacie naładowali akumulator do pełna i pojachał, no ale jesteśmy mądrzejsi o kolejne doświadczenia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania