Skocz do zawartości

sterownik silnika


Gość MICHAL2008_02

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MICHAL2008_02

Posiadam Forda C-Max 1,6 Duratec 16 V z 2008 r 100 KM, benzyna i w nim zamierzam dokonać dodatkowego poza immobiliserem zabezpieczenia przed kradzieżą przez odcięcie zasilania sterownika i wstawienie w obieg mechanicznego przełącznika (włącz-wyłącz). W związku z tym proszę o fachowe wskazówki jak to zrobić. Nie wiem, gdzie w tym modelu samochodu znajduje się sterownik silnika i jaki przewód (kolor, nr pinu we wtyczce odpowiada za zasilanie sterownika po zapłonie, które nie wygasa po uruchomieniu silnika. Gdzie najlepiej takie odcięcie wykonać i czy ono jest bezpieczne z punktu widzenia żywotności sterownika. Czy taki zabieg nie spowoduje pojawienie się błędów w sterowniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ono jest bezpieczne z punktu widzenia żywotności sterownika. Czy taki zabieg nie spowoduje pojawienie się błędów w sterowniku.

 

Może być problem ze sterownikiem, może się kasować czy jakieś inne coda robić, ale jak chcesz możesz odciąć np zasilanie jakiegoś czujnika bez którego silnik nie odpali np, czujnik wału czy tez czujniki na wałkach rozrządu, choć przy próbach odpalenia z wyłączonym czujnikiem wywali Ci błąd który trzeba będzie potem skasować. Możesz tez odciąć zasilanie samej cewki zapłonowej, bez której silnik tez nie odpali, a jak już się zdecydujesz na taki numer to proponuje ciąć jak najdalej od czujnika tak by było to jak najmniej widoczne.

Gdzieś tu na forum jest schemat przekaźnika z podtrzymaniem jest to bardziej skuteczniejsze niż mechaniczny wyłącznik o którym musisz pamiętać by wyłączyć po wyłączeniu silnika a przekaźnik zrobi to za Ciebie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej i najskuteczniej usadzić pompę paliwa. Silnik sprawia wrażenie, że chce zapalić, a nie może. Najprostsza metoda, w żadnym aucie nie wywali błędu i najlepiej zrobić przekaźnik z podtrzymaniem. Schemat prosty jak budowa cepa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MICHAL2008_02

Jeżeli odcięcie zasilania pompy paliwa jest tym najlepszym rozwiązaniem to proszę powiedzieć gdzie wykonać tą operację. Na przewodzie plusowym wychodzącym z ECU sterującym przekaźnikiem pompy paliwa czy tez na przewodzie zasilania pompy paliwa

jeżeli na nim to gdzie: od bezpiecznika do pompy, od akumulatora do przekaźnika, czy też od przekaźnika do bezpiecznika. Wydaje się, że najlepiej by było odcięcie sterowania przekażnikiem pompy paliwa i to blisko ECU a więc w miejscu trudno dostępnym do zlokalizowania tego odcięcia. Co o tym myślicie. Poszę o rady w tym temacie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania