Skocz do zawartości

Adaptacja przepustnicy Astra G


Gość Asiny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam potrzebuję informacji jak krok po kroku przeprowadzić adaptację przepustnicy w samochodzie Opel Astra G 1.6 16V XEL. W Sieci znalazłem http://forum.opel24.com/topic/65342-adaptacja-przepustnicy/

jednak nie jest to nic innego jak ten artykuł

Może i wykonał bym opisane wyżej czynności ale nie mam op com a po drugie mowa tam o 85*C, przecież to gorący...

Posiadam program OpelScaner ma on następujące opcje:

1. Reset IAC Block Learn Map

2. Reset O2-Loop Block Learn Map

3. Knockmap Reset

4. Idle Adjust Reset

Proszę o objaśnienie do czego służą!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontuj przepustnice odpal jak będzie wszystko ok to jeździć i ECU samo się nauczy nowych parametrów.

Ja nie rozumiem autora postu z linku który podałeś, to co, wymieniam akumulator i muszę adoptować przepustnicę coś tu nie halo, ja wymieniałem setki akumulatorów dziesiątki sterowników, nie zliczone ilości razy zdemontowałem przepustnice do czyszczenia i nigdy nie bawiłem się w adoptacje to nie VW to jest Opel który sam adoptuje poszczególne elementy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Reset IAC Block Learn Map

2. Reset O2-Loop Block Learn Map

3. Knockmap Reset

4. Idle Adjust Reset

Tak naprawdę te funkcje powodują wyczyszczenie mapy paliwa, której nauczył się sterownik. Zmiana warunków pracy (taka dość radykalna) może objawić się niepoprawną pracą, ale tak jak Grześ napisał, sterownik posiada autoadaptację, czyli uczy się warunków pracy. Nie robiąc resetu map paliwa, po 20-30km sam się nauczy i będzie pracował poprawnie.

Wyczyść przepustnicę (w międzyczasie zdejmij klemę akumulatora), zamontuj i pojeździj. Wszystko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem przepustnice nic nie adaptowałem tak jak pisaliście,po odpaleniu obroty poszły w górę i po chwili w dół i normalnie.Przeczyszczenie nic jednak nie pomogło a mianowicie gdy samochód przejdzie do 10km jest ok ale jak np pojeździ 1 godz i po całkowitym wystygnięciu odpalę to obroty idą do około 2tyś spadają na 1500 i jak ruszę to przy zmianie biegu nie chcą bardzo opadać a i szarpnie samochodem do przodu gdy puszcze sprzęgło po ok 2 km jest już ok?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłeś dobrze tę przepustnicę, tam jest taki jeden mały otworek który lubi się zapychać, druga sprawa warto sprawdzić czy nie połyka gdzieś fałszywego powietrza, czujnik temperatury do sprawdzenia ewentualnie jeśli masz możliwość podglądu na żywi parametrów silnika to sprawdź jaką czujnik temperatury podaje do ECU

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania