Skocz do zawartości

Bezpiecznik Tigra


Gość MalaMi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ufffffffff....

fajnie że skakasz z tematu krańcówki na temat mechanizmu i odwrotnie... i nic o tym nie wspominasz

 

no to po kolei:

 

rozebrać mechanizm silnika wycieraczek

pod plastikiem są styki z wyłącznika podtrzymania napięcia - mogą być zaśniedziałe lub nadpalone

druga opcja to manetka przy kierownicy

 

mechanizm silnika wycieraczek a mechanizm wycieraczek to dwie całkiem inne rzeczy

 

mechanizm silnika wycieraczek wyglada tak:

 

728f826d8be976f6.jpg

 

widać czarny plastik?

od drugiej strony są śrubki które trzeba odkręcić

po zdjęciu czarnego plastiku jest przekładnia ślimakowa, na dużym kole jest mimosród, który zwiera i rozwiera miedziane styki

 

to o to chodziło

mechanizm wycieraczek wygląda tak:

 

41FA6850-C54E-4C0C-B31F-5C9197BAC6EF.JPEG

 

stelaż, do którego mocuje się silnik wycieraczek z mechanizmem, a na trzpienie te co sterczą nakładasz ramiona wycieraczek i przykręcasz

 

mam nadzieję teraz już jasne, nie potrafię wytłumaczyć w prostszy sposób

 

mówiąc mechanizm wycieraczek, chodzi o ten stelaż

Grzes997 potwierdził to co pisałem, i nawet ci napisał, że produkuje się go (mechanizm wycieraczek) z aluminium, które po czasie pyli i po prostu się zaciera

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na potwierdzenie tego co pisałem i to co ArKos napisał dołączam zdjęcia zregenerowanego mechanizmu z Corsy C.

Na tym zdjęciu widać całość i jaka jest oksydowana

 

0cb1e3037209864c.jpg

 

Drugie zdjęcie przedstawia przegub kulowy ramion

 

e82bca581b3ea871.jpg

 

na Trzecim widać oś o której ja pisałem, jest tam widoczna zawleczka którą można zdjąć i spróbować wyjąć oś choć czasem jest to już niemożliwe.

 

28a88802e26d3feb.jpg

 

Czwarte zdjęcie przedstawia samą oś wyjętą i jak widać jest to wykonane ze stali a wiadomo co się robi jak stal pracuje w aluminiowej tulejce musi złapać i czasem nie puści.

 

87fa7c70c157c952.jpg

 

Na ostatnim zdjęciu widać w środku osi korozję która unieruchamia cały mechanizm co skutkuje wybijaniem bezpiecznika.

 

d1bbd9eac13f5094.jpg

 

Na koniec moja rada wyciągnij mechanizm i w imadle delikatnie lej olej i spróbuj rozruszać te osie bo tam jest przyczyna usterki, jak już uda się to wyjąć dobrze wyczyścić nasmarować najlepiej smarem grafitowym lub miedzianym i poskładać i będziesz się cieszył wycieraczkami na długie lata.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki jest problem.Po 1 probowałam wynienic matke, nie skutkuje i tak bezpiecznik wywala po 2 sprawdzałam cały ten mechanizm też jest ok wyjełam silnczek rozkręciłam jego częsć tez jest ok...i nie mam już pomysłów co zrobić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żółty to o ile się nie mylę jest 20 A i o ile się nie mylę w Twoim samochodzie bezpiecznik wycieraczki szyby przedniej powinien być zielony 30 A może tu jest pies pogrzebany sprawdź czy moc bezpieczników nie jest opisana na pokrywie bezpieczników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania