Skocz do zawartości

VW Passat B5 2.0 131km problem z silnikiem


Gość jaszary

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegoś czasu zaczął brać olej jak smok.

Najpierw litr na 1000km a ostatnio już litr na 800...

Na komputerze mi pokazuje że jest błąd 3 cylindra i rzeczywiście nie ma mocy i pali jakby na 3 gary tylko...

Nie wiem czy go remontować czy kupić inny silnik i zamienić?

Ale skąd wiedzieć że nie będzie taki sam jak ten?

Znacie jakieś miejsce w okolicy Wrocławia gdzie można kupić dobre silniki albo sprowadzić np z niemiec?

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skąd wiedzieć że nie będzie taki sam jak ten?

 

Jestem zwolennikiem regeneracji tego co mam niż kupowanie czegoś czego nie znam, możesz mieć szczęście i kupisz dobrze w przeciwnym wypadku wtopisz kasę dwa razy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze zaworowe. Da rade zrobić bez ściągania głowicy.

Ostatnio zmajstrowaliśmy coś takiego w 1.8T i aktualnie zerowe zużycie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wyszłoby że to tylko uszczelniacze i to bez zdejmowania głowicy to super :)

Wprawdzie w tym silniku mam ich 20 ale ok.

Gorzej jak się okaże że zbyt dużo to nie pomogło ;)

 

ps. ile policzyliście za taką przyjemność?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na komputerze mi pokazuje że jest błąd 3 cylindra i rzeczywiście nie ma mocy i pali jakby na 3 gary tylko...

Jesteście pewni za te uszczelniacze? Bo ja nie do końca.

Najpierw zanim cokolwiek zacząłbym dłubać, to dokonałbym pomiaru kompresji + pomiar z olejem.

Potem wyciągałbym dalsze wnioski. Równie dobrze mógł pęknąć pierścień zgarniający na 3 cylindrze - zaolejona świeca nagarem ze spalania oleju + zużycie oleju...

Sprawdzano świece? Jaki kolor osadu? Nagar jest czy po prostu zwyczajnie wyglądają?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymienione (na 3 cylindrze widać że była mokra).

Cewki ok.

Cylinder nie trzyma ciśnienia - po próbie olejowej lepiej...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie... Niestety silnik idzie na złom i muszę kupić drugi :/

Po rozebraniu (chciałem remontować) okazało się, że w 3 cylinder był porysowany a tłok w nim uszkodzony. Małe kawałki tłoka znaleźliśmy nawet w katalizatorze...

Cylinder był czyściutki - wymyty uciekającym olejem ;) Pozostałe normalne.

Tak czy inaczej dziękuję za pomoc. Pozdrawiam ;)

 

Chyba że ew. ktoś może polecić sprzedawcę/firmę z silnikiem bo znaleźć coś to szok...

Wszędzie oszuści i wyciągnięte silniki z 100tyś km przebiegu ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania