Gość goblins Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Witam wymieniałem uszczelkę kolektora ssącego w Astrze 2003 z silnikiem Z14XE Pb/LPG i po odpaleniu silnika utrzymują się obroty około 2tytś. Starą uszczelkę zanim wymontowałem sprawdziłem jaki momentem jest dokręcona (zwiększałem moment na kluczy aż do momentu ruszenia się śruby) i wyszło mi że jest poniżej 20Nm po przy wartość 17Nm zaczęła się dokręcać śruba. Czytałem ze kolektor dokręca się z momentem 22Nm (ale chyba kolektora do silnika) nie wiem czy w tym jest tak samo (śruby o którą mi chodzi to łączące puszkę kolektora z częścią kolektora zawierająca wtryskiwacze taką krótką). Skręciłem na śruby o wytrzymałości 8.8 momentem 18Nm (jak skręcałem na stare śruby to przy 18Nm 1 się urwała ale dało się wykręcić). Czyściłem benzyną ekstrakcyjną przepustnicę i wkręciłem ja na starą uszczelkę ale posmarowałem ją Dilko i przykręciłem momentem 18Nm (nie wiem czy wystarczy proszę podać jeśli jest inny wymagany). Czy moje zwiększone obroty to wynik nieszczelności kolektor/przepustnic czy jakaś inna usterka (jakimi monetami należy dokręcać w/w elementy w silniku Z14XE). Czy można jakoś to zdiagnozować i jak najlepiej by było to zrobić. Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6134-opel-astra-g-z14xe-2003-14-wysokie-obroty-na-ja%C5%82owym-bieg/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Czy moje zwiększone obroty to wynik nieszczelności kolektor/przepustnic pewnie tam tkwi problem weź plaka i na uruchomionym silniku tryskaj w okolice uszczelek jak zmienią się obroty tam masz coś nie teges, momenty dokręcania śrub z tego co pamiętam były opisywane w poradnikach a jeśli nie to Arkos ma to w małym palcu i pewnie udzieli Ci sensownej odpowiedzi., a tak na marginesie klucza dynamometrycznego używam tylko w kwestii wymiany UPG   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6134-opel-astra-g-z14xe-2003-14-wysokie-obroty-na-ja%C5%82owym-bieg/#findComment-34382 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Kolektor ssący do kołnierza ma być na 8Nm. Przepustnica do kolektora tak samo - 8Nm.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6134-opel-astra-g-z14xe-2003-14-wysokie-obroty-na-ja%C5%82owym-bieg/#findComment-34384 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się