Skocz do zawartości

Zaworek zwrotny spływania oleju w silniku Z12XE (Corsa C)


Gość slawek7

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość somebody777

Poszukałem trochę i mam zagwozdkę dla corsy w silniku Z12XEP tis podaje:

The permissible clearance between the rotors and the upper edge of the timing case is (0.020...0.065) mm

Natomiast dla agili z silnikiem Z12XEP tis podaje:

The permissible clearance between rotors and upper edge of timing case is 0,035-0,070 mm

 

więc skoro to ten sam silnik skąd taka różnica?!

 

Ocena wytarcia obudowy jedynie wizualna? Bo trochę będzie nie fajnie jak kupię zestaw naprawczy a okaże się że obudowa wytarta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość somebody777

No to w sobotę rozbieram, zobaczymy co wyjdzie, co do tego że miało być 0,025 to się domyśliłem tylko zastanawiam się czemu w agili 0,035 a w corsie 0,020. Miałem blok w astrze wymieniać a corsa taki numer wywinęła i blok musi poczekać :(

 

[ Dodano: 2017-07-08, 21:22 ]

Rozebrałem obudowa nie wygląda źle

281elus.jpg

natomiast druga strona już gorzej

30bcocl.jpg

Jeśli chodzi o pomiary to nie miałem takiego szczelinomierza co by taki dokładny pomiar wykonać, więc poszło z grubej rury i paskami plastigauge wyszło mi 0.068 więc trochę kiepsko. Różnica grubości kół zębatych mierzona mikromierzem to 0,01

(Zamówiłem szczelinomierz od 0,03 do 0,1 to się sprawdzi jeszcze raz)

Martwi mnie tylko luz w innym miejscu (ten ma 0,3mm i tu mi zero nie uciekło)

https://www.youtube.com/embed/FmnXyuMVQ7o

 

Góra też lekko oberwała ale nie ma tragedii

5uehk5.jpg

v6rk0k.jpg

 

Teraz pytanie czy sam zestaw naprawczy wystarczy, bo jeśli nie to będzie bolało...

 

Zastanawiam się nad użyciem pompy od x10xe/x12xe bo można je tanio kupić a że jest to starsza konstrukcja to jest szansa że może trochę trwalsza a przynajmniej z okresu kiedy nie zalecano wymiany oleju co 30kkm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie zdjęcie mówi, że to się niezbyt nadaje do użytku. Luz kół potworny, do piachu.

Trzeba sprawdzić, czy ten luz to wina wytartej obudowy czy zjechanego koła zewnętrznego. Domniemam, że obudowa wytarta bo z amelinium jest... i zestaw naprawczy może nic nie zmienić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość somebody777

Tego się obawiałem, nowa obudowa strasznie droga silnik za tę kasę idzie kupić i jeszcze na olej i piwo zostanie. Pytanie czy pompa od x10xe będzie pasić bo używki od xep drogie i pewnie w podobnym stanie a w tych starszych silnikach problem pomp chyba tak często nie występował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość somebody777

Pompa od z12xe w drodze (podobno silnik po pękniętej porcelance świecy zrobił się olejożerny i poszedł na części) teraz się zastanawiam wlać 5w30 czy 5w40?

 

[ Dodano: 2017-07-14, 23:12 ]

Teoretyczne takie same, teraz zderzenie teorii z praktyką

 

2w7o5f5.jpg

 

pompy są prawie takie same, na silnik pasują ale pompa wody jest inna (uszczelka z12xe leży na pompie od z12xep).

 

14obns.jpg

 

Sama pompa od z12xe ma znacznie lepszą konstrukcję (zębatka napędzana z wału ma kołnierz, który trzyma ją na właściwym miejscu, w starej był w obudowie wyskości 1mm i wchodził w zębatkę)

 

2u5ezo4.jpg

 

Trochę wyższe zębatki

 

33ae4nc.jpg

 

Atak nowa pompa wyglądała po godzinie

 

259j2uo.jpg

 

Trzeba tylko jeszcze starą uszczelkę usunąć.

Zostaje jeszcze dylemat jaki olej, ale może Arkos coś doradzi jak się na mnie nie obraził :-D

 

Muszę jeszcze pompę wody zamówić :(

 

Aaaa... bym zapomniał luzy pomierzyłem osiowy 0,09 poprzeczny poniżej 0,03 takim najcieńszy szczelinomierz.

 

[ Dodano: 2017-07-15, 18:40 ]

No to pompa w samochodzie a niespodzianek przybywa, czujnik położenia wałka z12xep jest odrobinę grubszy... :( zastanawiam się zamówić inny czy roztaczać...

 

[ Dodano: 2017-07-20, 21:26 ]

Czujnik nie jest grubszy tylko dłuższy no i grubszy na końcu. rozwiązanie na szybko poszło czyli:

Stary czujnik wału obcięty i roztoczony

2nks09h.jpg

 

Pasuje jak trzeba

 

2rw6m3m.jpg

 

Sprzęt testowy podpięty

 

1olgqo.jpg

 

No to odpalamy

 

2mm8qoy.jpg

 

i grzejemy...

 

mvhyxy.jpg

 

Nawet trochę więcej niż powinno być. W sobotę będę miał z12xe to podmienię czujnik zobaczymy czy błędu nie wywali.

 

Teraz tylko uciszyć twinporta :) bo już klekocze.

 

Olej poszedł 5w30

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sprawę czujnika położenia wału tez przerabiałem.

W XEP jest trochę inny i sama tarcza jest na wałku ssącym jest inna.

 

Mam do Ciebie prośbę możesz mi nagrać jak chodzi u Ciebie silnik.

Na poniższym filmie jest mój. Jest po całkowitej kapitalce, był na części od góry do dołu rozbierany, mierzony i sprawdzany na luzy i zużycia.

 

I nie mogę się pozbyć takiego dziwnego stuku który słychać w tle. Tak jakby z tyłu silnika od strony kabiny. to jest zawsze na zimnym jakąś chwilę po odpaleniu (nie od razu jakieś 5 minut) i przestaje dopiero jak się nagrzeje. Brak mi pomysłu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania