ArKos Opublikowano 3 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 0,25mm o ile pamiętam.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6056-zaworek-zwrotny-sp%C5%82ywania-oleju-w-silniku-z12xe-corsa-c/page/3/#findComment-39558 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość somebody777 Opublikowano 3 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 Poszukałem trochę i mam zagwozdkę dla corsy w silniku Z12XEP tis podaje: The permissible clearance between the rotors and the upper edge of the timing case is (0.020...0.065) mm Natomiast dla agili z silnikiem Z12XEP tis podaje: The permissible clearance between rotors and upper edge of timing case is 0,035-0,070 mm więc skoro to ten sam silnik skąd taka różnica?! Ocena wytarcia obudowy jedynie wizualna? Bo trochę będzie nie fajnie jak kupię zestaw naprawczy a okaże się że obudowa wytarta.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6056-zaworek-zwrotny-sp%C5%82ywania-oleju-w-silniku-z12xe-corsa-c/page/3/#findComment-39559 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 Wizualna ocena. A w kwestii luzu przeklinkąłem się, uciekło zero i miało być 0,025   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6056-zaworek-zwrotny-sp%C5%82ywania-oleju-w-silniku-z12xe-corsa-c/page/3/#findComment-39560 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość somebody777 Opublikowano 3 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 No to w sobotę rozbieram, zobaczymy co wyjdzie, co do tego że miało być 0,025 to się domyśliłem tylko zastanawiam się czemu w agili 0,035 a w corsie 0,020. Miałem blok w astrze wymieniać a corsa taki numer wywinęła i blok musi poczekać [ Dodano: 2017-07-08, 21:22 ] Rozebrałem obudowa nie wygląda źle natomiast druga strona już gorzej Jeśli chodzi o pomiary to nie miałem takiego szczelinomierza co by taki dokładny pomiar wykonać, więc poszło z grubej rury i paskami plastigauge wyszło mi 0.068 więc trochę kiepsko. Różnica grubości kół zębatych mierzona mikromierzem to 0,01 (Zamówiłem szczelinomierz od 0,03 do 0,1 to się sprawdzi jeszcze raz) Martwi mnie tylko luz w innym miejscu (ten ma 0,3mm i tu mi zero nie uciekło) https://www.youtube.com/embed/FmnXyuMVQ7o Góra też lekko oberwała ale nie ma tragedii Teraz pytanie czy sam zestaw naprawczy wystarczy, bo jeśli nie to będzie bolało... Zastanawiam się nad użyciem pompy od x10xe/x12xe bo można je tanio kupić a że jest to starsza konstrukcja to jest szansa że może trochę trwalsza a przynajmniej z okresu kiedy nie zalecano wymiany oleju co 30kkm.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6056-zaworek-zwrotny-sp%C5%82ywania-oleju-w-silniku-z12xe-corsa-c/page/3/#findComment-39561 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Drugie zdjęcie mówi, że to się niezbyt nadaje do użytku. Luz kół potworny, do piachu. Trzeba sprawdzić, czy ten luz to wina wytartej obudowy czy zjechanego koła zewnętrznego. Domniemam, że obudowa wytarta bo z amelinium jest... i zestaw naprawczy może nic nie zmienić.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6056-zaworek-zwrotny-sp%C5%82ywania-oleju-w-silniku-z12xe-corsa-c/page/3/#findComment-39572 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość somebody777 Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Tego się obawiałem, nowa obudowa strasznie droga silnik za tę kasę idzie kupić i jeszcze na olej i piwo zostanie. Pytanie czy pompa od x10xe będzie pasić bo używki od xep drogie i pewnie w podobnym stanie a w tych starszych silnikach problem pomp chyba tak często nie występował.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6056-zaworek-zwrotny-sp%C5%82ywania-oleju-w-silniku-z12xe-corsa-c/page/3/#findComment-39573 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 pompy są te same w całej rodzinie łańcuchowych - 1,0 1,2 i 1,4 bo są te same rozrządy.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6056-zaworek-zwrotny-sp%C5%82ywania-oleju-w-silniku-z12xe-corsa-c/page/3/#findComment-39574 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość somebody777 Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Pompa od z12xe w drodze (podobno silnik po pękniętej porcelance świecy zrobił się olejożerny i poszedł na części) teraz się zastanawiam wlać 5w30 czy 5w40? [ Dodano: 2017-07-14, 23:12 ] Teoretyczne takie same, teraz zderzenie teorii z praktyką pompy są prawie takie same, na silnik pasują ale pompa wody jest inna (uszczelka z12xe leży na pompie od z12xep). Sama pompa od z12xe ma znacznie lepszą konstrukcję (zębatka napędzana z wału ma kołnierz, który trzyma ją na właściwym miejscu, w starej był w obudowie wyskości 1mm i wchodził w zębatkę) Trochę wyższe zębatki Atak nowa pompa wyglądała po godzinie Trzeba tylko jeszcze starą uszczelkę usunąć. Zostaje jeszcze dylemat jaki olej, ale może Arkos coś doradzi jak się na mnie nie obraził Muszę jeszcze pompę wody zamówić Aaaa... bym zapomniał luzy pomierzyłem osiowy 0,09 poprzeczny poniżej 0,03 takim najcieńszy szczelinomierz. [ Dodano: 2017-07-15, 18:40 ] No to pompa w samochodzie a niespodzianek przybywa, czujnik położenia wałka z12xep jest odrobinę grubszy... zastanawiam się zamówić inny czy roztaczać... [ Dodano: 2017-07-20, 21:26 ] Czujnik nie jest grubszy tylko dłuższy no i grubszy na końcu. rozwiązanie na szybko poszło czyli: Stary czujnik wału obcięty i roztoczony Pasuje jak trzeba Sprzęt testowy podpięty No to odpalamy i grzejemy... Nawet trochę więcej niż powinno być. W sobotę będę miał z12xe to podmienię czujnik zobaczymy czy błędu nie wywali. Teraz tylko uciszyć twinporta bo już klekocze. Olej poszedł 5w30   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6056-zaworek-zwrotny-sp%C5%82ywania-oleju-w-silniku-z12xe-corsa-c/page/3/#findComment-39586 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Sprawę czujnika położenia wału tez przerabiałem. W XEP jest trochę inny i sama tarcza jest na wałku ssącym jest inna. Mam do Ciebie prośbę możesz mi nagrać jak chodzi u Ciebie silnik. Na poniższym filmie jest mój. Jest po całkowitej kapitalce, był na części od góry do dołu rozbierany, mierzony i sprawdzany na luzy i zużycia. I nie mogę się pozbyć takiego dziwnego stuku który słychać w tle. Tak jakby z tyłu silnika od strony kabiny. to jest zawsze na zimnym jakąś chwilę po odpaleniu (nie od razu jakieś 5 minut) i przestaje dopiero jak się nagrzeje. Brak mi pomysłu.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6056-zaworek-zwrotny-sp%C5%82ywania-oleju-w-silniku-z12xe-corsa-c/page/3/#findComment-39724 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość somebody777 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Da się zrobić, na zimnym czy na cieplym mam nagrać? A ty masz xe czy xep bo na filmie jest opis z12xep i to moze twinport klekotać Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6056-zaworek-zwrotny-sp%C5%82ywania-oleju-w-silniku-z12xe-corsa-c/page/3/#findComment-39726 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się