Skocz do zawartości

Zaworek zwrotny spływania oleju w silniku Z12XE (Corsa C)


Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem olej. Dzisiaj rano pełny nadziei że działa jak powinno doznałem rozczarowania.

Jest tak jak było. Odpalam i dopiero po około 5-6sek gaśnie kontrolka. Trochę się boję o silnik.

Może jest tam jakiś zaworek który puszcza olej?

 

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zmierz ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku - manometrem. Być może kończy się pompa oleju. Pomiar polega na wykręceniu czujnika ciśnienia i wkręceniu manometru. Jeśli go nie masz, to mechanik za 2-3 dychy zmierzy ciśnienie.

 

  • 2 tygodnie później...

Chciałbym jeszcze wrócić do tego ciśnienia oleju. W tym tygodniu postaram się podjechać i zrobić jakie ciśnienie panuje w układzie.

Dzisiaj natomiast coś zwróciło moją uwagę i tu prośba do znawców tematu. Może ktoś przyglądał się głowicy i może mi powiedzieć jak olej dochodzi do głowicy idzie kanałem (chyba dwoma) po obu stronach rzędu popychaczy to gdzie i jak to kończy swój bieg?

 

Raczej nie jest to normalne ale jak odpalam silnik to dłuższej przerwie to zanim zgaśnie kontrolka oleju strasznie słychać zawory (raczej popychacze). Wiem że to wina tego że oleju one nie mają, ale czy tak jest w Oplach? Dążę pytaniem do tego że jak silnik gaśnie to chyba kanały olejowe opróżniają się i właśnie szukam którędy?

Miałem kiedyś 1.0 12V i tego nigdy nie było.

 

czy tak jest w Oplach?

Nie.

 

jak silnik gaśnie to chyba kanały olejowe opróżniają się i właśnie szukam którędy?

Kończąca się pompa oleju - takie mam podejrzenie. Dlatego też

Zmierz ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku - manometrem. Być może kończy się pompa oleju.

 

  • 4 tygodnie później...

Cześć ponownie

 

Czy możesz mi doradzić bo chciałbym powrócić na chwile do tej gasnącej kontrolki oleju jeśli mogę.

Na tym filmie jest jak to wygląda u mnie. Czy z Twojego doświadczenia wygląda to źle czy może ja się po prostu czepiam (to na silniku Z12XEP)

 

 

Poniżej jest jeszcze drugi film, auto kolegi. Ma przejechane o 30tyś więcej niż ja a jego silnik to Z12XE z 2002 roku

 

Po prostu co o tym myślisz?

 

może ja się po prostu czepiam

Polujesz na czarownice. Ten czas gaśnięcia kontrolki nie jest niepokojący. Jeśli klepie góra po rozruchu, to może warto przemyśleć wymianę pompy oleju. W każdym razie czas gaśnięcia kontrolki mnie osobiście nie niepokoi.

 

  • 2 tygodnie później...

Też bym nic z tym nie robił ale to, że wymieniłeś olej to na pewno nie zaszkodziło. ;-) wszystko wygląda oki.

 

  • 2 lata później...
Gość somebody777

A czy kolega ArKos może się wypowiedzieć czy sam zestaw naprawczy pompy oleju pomaga czy obudowę też trzeba wymieniać bo po rozgrzaniu silnika mam ciśnienie 0,8-0,9 i góra klekocze, bo łańcuch trochę wylatany ale jeszcze bez tragedii chyba

 

35hhk00.jpg

 

Silnik Z12XEP, MOBIL 5W30

 

Łańcuch bez tragedii. Zestaw naprawczy = zębatki + reszta i powinno być ok pod warunkiem, że obudowa pompy oleju nie jest wytarta.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania