Skocz do zawartości

Opel corsa C czujnik prękości


Gość Arkom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam jedno małe pytanie może głupie ale. Ostatnio u znajomego wymieniałem przegub w w/w aucie i zastanawia mnie jedno - z jednej strony tzn na jednym kole jest zamontowany czujnik ( jakby abs-u ) i na przegubie jest zębatka na reszcie kół nie a czujników - auto nie ma tez abs - u bo nie ma pompy abs-u, co ciekawsze w skrzyni tez nie widze żeby wychodziły przewody lub linka prędkościomierza tylko czujnik wstecznego. Pytanie jest jedno czy jest możliwe że owy czujnik przy kole to czujnik prędkości auta? A i jeszcze jedno małe pytanie w corsie tej jest silnik 1.2 na łańcuszku i do samego silnika mam pytanko posiada on dwa czujniki położenia wału / czujniki halla czy jeden? - jeden zlokalizowałem jest na samej górze o ile się nie mylę - ogólnie wywala błąd czujnika położenia wału a jak odłączę wtyczkę od tez czujnika auto dalej chodzi i w sumie lepiej niz z założoną wtyczką :P Strzelam że musżą być w tej sytuacji dwa czujniki jeden na wale a drugi na głowicy ale moge sie mylić dlatego pytam się.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Do czujnika wału jest dojscie tylko od dołu, z kanału/podnosnika. Jest wkręcony po stronie koła zamachowego od strony grodzi

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha to już wszystko wiem :) dzięki za pomoc. A dopytam jeszcze czy jest opcja żeby ten czujnik halla na "górze" założyć odwrotnie bo po wymianie rozrządu pali się czek?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hymm no cóż ja wiem tyle, że po wymianie rozrządu pali sie czek. Pytanie jest teraz takie, czy żeby ustawić to kółko muszę cały rozrząd rozpinać czy nie? I jeszcze coś jak je teraz ustawić

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Trzeba ustawić rozrząd tak jak do jego wymiany i zablokować. Później poluzować srube kółka wałka ss i ustawić tarczkę. Niestety wymagany jest do tego przyrząd inaczej nie ustawisz. Wał blokuje się również przyrządem, wałki mają nacięcie na końcówce

 

Jaki to konkretnie błąd?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trafiłem na ten temat Arkos po napisaniu posta :P mówię serio a co do błędu to jest P0340 o ile dobrze pamiętam. Tak czy inaczej wynika że to kóło jest kijowo ustawione i teraz kwestia jego ustawienia, jak dobrze zrozumiałem na owym kółku jest mała strzałka - z czym ona musi się pokrywać ? tzn po zblokowaniu rozrządu strzała ta powinna sie pokrywać jak dobrze rozumiem tylko nie za bardzo wiem z czym? Jak piszesz Arkos w temacie ustawić tak jak na zdjęciu hymm no ok tylko że tam sie liczy dokładność - wiec zakładam, że ta strzałka musi się z czymś pokryć ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trafiłem na ten temat Arkos po napisaniu posta

Tylko że ten temat ma już 3 miesiące... Po prostu nie szukałeś i tyle.

 

Układamy półksiężyc na obudowie (ten z zestawu blokad) i pozycjonujemy BARDZO DOKŁADNIE blachę impulsową czujnika wałka. Oczywiście czujnik musimy zdjąć, bo nie da rady dociągnąć kół zębatych. Blacha impulsowa ma cechę w postaci malutkiej strzałki przy jednym z wycięć i tak musimy to ustawić, jak na zdjęciu poniżej (zaznaczyłem strzałkę której szukamy).

Na co patrzy strzałka? Na wycięcie blokady... Wszystko jest kwestią dokładności przyrządu. Jak jest denny albo niedokładny to będą takie jaja.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.