Skocz do zawartości

Vectra B 1.6 16V 96 rok - falowanie obratów, check


Gość Arkom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w aucie znajomego - jak w temacie - coś się stało mianowicie podczas jazdy zapalił się check a później zaczęły falować obroty, i ciężko było dopalić auto bez wciśnięcia pedału gazu w podłogę - dla mnie oznacza to zwalony EGR i od niego zacząłem poszukiwania, myk polega na tym, ze owy EGR jest czyściutki w środku ale dowcip polega na tym, że nie jest on raczej zaślepiony - raczej bo jeszcze go nie zdemontowałem żeby to zobaczyć , po zdjęciu przewodu z niego widać że jego wnętrze jest czyste a co ciekawsze po odpaleniu auta przegarowaniu itp "grzybek " w nim się nie porusza - tak jakby EGR stał. Dodam, że w wężyku od ciśnienia który wg mnie steruje owym zaworem nie ma żadnej reakcji, ze tak powiem tzn a tego cienkiego wężyka ani nie dmucha ani nie wciąga. Cały ten wężyk jest drożny od samego EGR-a przez chyba elektrozawór aż po silnik, sam elektrozawór po podaniu plusa i minusa się odzywa tzn słychać w nim "pracę". Kolega dziś rano był na kompie i były 3 błędy - wiem, że dwa się skasowały a jeden nie i ten jeden był ponoć " powietrze wtórne - EGR " - mnie przy tym nie było dlatego sam dokładnie nie wiem - w warsztacie gdzie podpinali kompa powiedzieli, żeby przyczyny szukać EGR. Co ciekawsze dziś zauważyłem, że cała cewka jest "zjarana " tzn kable co idą do niej a z niej samej wylała się ciecz - Oczywiście cewka przewody i świecie zostały wymienione i obecnie auto odpala normalnie tzn bez pedału w podłodze ale obroty nadal falują trochę mniej ale falują i nadal pali się check. Co o tym sadzicie?? Jutro sprawdzę jak to jest z tym EGR-em czy jest zaślepiony czy nie - na pierwszy rzut oka nie widać żeby był zaślepiony bo nie widać, żadnej "zaślepki" tylko uszczelkę, i co z tym fantem, że nie ma żadnego pod czy nadciśnienia w wężyku który idzie do EGR-a?? Co poradzicie , gdzie szukać przyczyny - krokowy??? Jutro postaram sie jeszcze zrobić "test spinaczowy" może coś więcej się dowiem.v

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To po kolei :) - jakby EGR był zaślepiony teoretycznie nie powinno to negatywnie wpłynąć na pracę silnika... ba wręcz odwrotnie :) ... zwykle zaślepia się go poprzez zastąpienie standardowej uszczelki z otworami na taką która tych otworów nie posiada :) ....

 

Robiłem kiedyś taki myk w silniku 1,4 - możesz na próbę sam zaślepić EGR i zobaczyć czy błąd EGR nie zgaśnie ;) - mi pomogło. Jeśli zawór EGR zaciął się mechanicznie to jego zaślepienie powinno pomóc i błąd powinien zgasnąć, jeśli szlag go trafił elektrycznie to zaślepianie nic nie da, auto może zacząć chodzić normalnie ale błąd będzie się dalej palił. :niepewny:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ten EGR jest w środku czysty - jakby nowy był xD A poza tym jak może siąść elektrycznie skoro jest sterowany podciśnieniem ??

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma wtyczki, żadnej przy samym EGR. Jest tylko chyba elektrozawór na drodze podciśnienia co steruje EGR-em tzn wężyk od podciśnienia idzie od EGR-a do tego zaworku a od zaworku idzie do silnika i po drodze jest chyba "zaworek" jednokierunkowy lub coś w tym stylu taka mała plastikowa pierdółka. Co do błędu to komputer pokazuje błąd związany z EGR - em, w tej chwili dokładnie nie pamiętam musiałbym sprawdzić, ale abstrahując od tego ciekawi mnie jedno czemu nie ma żadnej reakcji podciśnienia w tym wężyku przy EGR??

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
ciekawi mnie jedno czemu nie ma żadnej reakcji podciśnienia w tym wężyku przy EGR??

 

Bo to nie EGR :D, egr w x16xel jest za silnikiem. Cieżki dostęp. Wtyczka jest na 5 pinów bodajze.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co to jest - jest tuż nad kolektorem wydechowym, i z jednej strony jest z nim połączony a z drugiej idzie gumowy waż, a ten z tego co widziałem idzie gdzieś pod akumulator - pewnie do tzw. odkurzacza. Co do tego, że to nie jest EGR to by wiele wyjaśniało - mówisz żeby go szukać pod kolektorem ssącym - w takim razie co to jest co do tej pory brałem z EGR??

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co widziałem idzie gdzieś pod akumulator - pewnie do tzw.

 

Najprawdopodobniej pompa powietrza wtórnego :P ... ona z tego co pamiętam ma dmuchać powietrze do układu wydechowego bodajże żeby kat się szybciej rozgrzał.... :) Na zdjęciu widać to miejsce. Także tym wężykiem co ściągałeś (jeśli to jest ten gruby co myślę) powinno dmuchać jak jest zimny ;) - tak czy inaczej to do czego zaglądałeś to zawór powietrza wtórnego dlatego był czysty :P

 

9977655500_1331995419.jpg

 

Dojście do EGR`u w tym silniku jest faktycznie fatalne. Pacz poniżej - czerwone kółko ;) :

egr2zw.jpg

 

IMG_82021.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

He i teraz się zgadza, tzn to co myślałem, że jest EGr-em nie jest nim w rzeczywistości, trochę mnie początkowo zastanawiało czemu ten gruby przewód idzie do "odkurzacza" i czemu jest wewnątrz czysty, ale widzę że to już się wyjaśniło. Co do samego EGR-a podejrzewam, że nie jest on zaślepiony i od tego zacznę co do dojścia od góry jest to wgl realne bez zdejmowania kolektora ssącego ? I jeszcze jedno czy od uwalonego EGR-a mogą falować obroty mniej więcej od 800 do 1000. I jeszcze jedno czy w tym silniku po zaślepieniu EGR-a będzie walił check???

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.