Gość Arkom Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Witam, w aucie znajomego - jak w temacie - coś się stało mianowicie podczas jazdy zapalił się check a później zaczęły falować obroty, i ciężko było dopalić auto bez wciśnięcia pedału gazu w podłogę - dla mnie oznacza to zwalony EGR i od niego zacząłem poszukiwania, myk polega na tym, ze owy EGR jest czyściutki w środku ale dowcip polega na tym, że nie jest on raczej zaślepiony - raczej bo jeszcze go nie zdemontowałem żeby to zobaczyć , po zdjęciu przewodu z niego widać że jego wnętrze jest czyste a co ciekawsze po odpaleniu auta przegarowaniu itp "grzybek " w nim się nie porusza - tak jakby EGR stał. Dodam, że w wężyku od ciśnienia który wg mnie steruje owym zaworem nie ma żadnej reakcji, ze tak powiem tzn a tego cienkiego wężyka ani nie dmucha ani nie wciąga. Cały ten wężyk jest drożny od samego EGR-a przez chyba elektrozawór aż po silnik, sam elektrozawór po podaniu plusa i minusa się odzywa tzn słychać w nim "pracę". Kolega dziś rano był na kompie i były 3 błędy - wiem, że dwa się skasowały a jeden nie i ten jeden był ponoć " powietrze wtórne - EGR " - mnie przy tym nie było dlatego sam dokładnie nie wiem - w warsztacie gdzie podpinali kompa powiedzieli, żeby przyczyny szukać EGR. Co ciekawsze dziś zauważyłem, że cała cewka jest "zjarana " tzn kable co idą do niej a z niej samej wylała się ciecz - Oczywiście cewka przewody i świecie zostały wymienione i obecnie auto odpala normalnie tzn bez pedału w podłodze ale obroty nadal falują trochę mniej ale falują i nadal pali się check. Co o tym sadzicie?? Jutro sprawdzę jak to jest z tym EGR-em czy jest zaślepiony czy nie - na pierwszy rzut oka nie widać żeby był zaślepiony bo nie widać, żadnej "zaślepki" tylko uszczelkę, i co z tym fantem, że nie ma żadnego pod czy nadciśnienia w wężyku który idzie do EGR-a?? Co poradzicie , gdzie szukać przyczyny - krokowy??? Jutro postaram sie jeszcze zrobić "test spinaczowy" może coś więcej się dowiem.v   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5848-vectra-b-16-16v-96-rok-falowanie-obrat%C3%B3w-check/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 To po kolei - jakby EGR był zaślepiony teoretycznie nie powinno to negatywnie wpłynąć na pracę silnika... ba wręcz odwrotnie ... zwykle zaślepia się go poprzez zastąpienie standardowej uszczelki z otworami na taką która tych otworów nie posiada .... Robiłem kiedyś taki myk w silniku 1,4 - możesz na próbę sam zaślepić EGR i zobaczyć czy błąd EGR nie zgaśnie - mi pomogło. Jeśli zawór EGR zaciął się mechanicznie to jego zaślepienie powinno pomóc i błąd powinien zgasnąć, jeśli szlag go trafił elektrycznie to zaślepianie nic nie da, auto może zacząć chodzić normalnie ale błąd będzie się dalej palił.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5848-vectra-b-16-16v-96-rok-falowanie-obrat%C3%B3w-check/#findComment-32993 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Ale ten EGR jest w środku czysty - jakby nowy był A poza tym jak może siąść elektrycznie skoro jest sterowany podciśnieniem ??   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5848-vectra-b-16-16v-96-rok-falowanie-obrat%C3%B3w-check/#findComment-32995 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Jesteś pewien ze nie ma do egru żadnej wtyczki? Np. Brązowej dwupinowej?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5848-vectra-b-16-16v-96-rok-falowanie-obrat%C3%B3w-check/#findComment-32997 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Może warto na dzień dobry sprawdzić co check sygnalizuje za błąd a potem zabieranie się za naprawę czy tez wymianę podzespołów.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5848-vectra-b-16-16v-96-rok-falowanie-obrat%C3%B3w-check/#findComment-32998 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Nie ma wtyczki, żadnej przy samym EGR. Jest tylko chyba elektrozawór na drodze podciśnienia co steruje EGR-em tzn wężyk od podciśnienia idzie od EGR-a do tego zaworku a od zaworku idzie do silnika i po drodze jest chyba "zaworek" jednokierunkowy lub coś w tym stylu taka mała plastikowa pierdółka. Co do błędu to komputer pokazuje błąd związany z EGR - em, w tej chwili dokładnie nie pamiętam musiałbym sprawdzić, ale abstrahując od tego ciekawi mnie jedno czemu nie ma żadnej reakcji podciśnienia w tym wężyku przy EGR??   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5848-vectra-b-16-16v-96-rok-falowanie-obrat%C3%B3w-check/#findComment-33004 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 ciekawi mnie jedno czemu nie ma żadnej reakcji podciśnienia w tym wężyku przy EGR?? Bo to nie EGR , egr w x16xel jest za silnikiem. Cieżki dostęp. Wtyczka jest na 5 pinów bodajze.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5848-vectra-b-16-16v-96-rok-falowanie-obrat%C3%B3w-check/#findComment-33006 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 To co to jest - jest tuż nad kolektorem wydechowym, i z jednej strony jest z nim połączony a z drugiej idzie gumowy waż, a ten z tego co widziałem idzie gdzieś pod akumulator - pewnie do tzw. odkurzacza. Co do tego, że to nie jest EGR to by wiele wyjaśniało - mówisz żeby go szukać pod kolektorem ssącym - w takim razie co to jest co do tej pory brałem z EGR??   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5848-vectra-b-16-16v-96-rok-falowanie-obrat%C3%B3w-check/#findComment-33018 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 co widziałem idzie gdzieś pod akumulator - pewnie do tzw. Najprawdopodobniej pompa powietrza wtórnego ... ona z tego co pamiętam ma dmuchać powietrze do układu wydechowego bodajże żeby kat się szybciej rozgrzał.... Na zdjęciu widać to miejsce. Także tym wężykiem co ściągałeś (jeśli to jest ten gruby co myślę) powinno dmuchać jak jest zimny - tak czy inaczej to do czego zaglądałeś to zawór powietrza wtórnego dlatego był czysty Dojście do EGR`u w tym silniku jest faktycznie fatalne. Pacz poniżej - czerwone kółko :   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5848-vectra-b-16-16v-96-rok-falowanie-obrat%C3%B3w-check/#findComment-33019 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 He i teraz się zgadza, tzn to co myślałem, że jest EGr-em nie jest nim w rzeczywistości, trochę mnie początkowo zastanawiało czemu ten gruby przewód idzie do "odkurzacza" i czemu jest wewnątrz czysty, ale widzę że to już się wyjaśniło. Co do samego EGR-a podejrzewam, że nie jest on zaślepiony i od tego zacznę co do dojścia od góry jest to wgl realne bez zdejmowania kolektora ssącego ? I jeszcze jedno czy od uwalonego EGR-a mogą falować obroty mniej więcej od 800 do 1000. I jeszcze jedno czy w tym silniku po zaślepieniu EGR-a będzie walił check??? Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5848-vectra-b-16-16v-96-rok-falowanie-obrat%C3%B3w-check/#findComment-33021 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się