Gość geddeon Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Witam wszystkich. potrzebuje porady, być może ktoś miał podobne przypadki Cały problem zaczął się w momencie kiedy pewnego razu nie mogłem go odpalić. Zawsze palił od kopa aż tu pewnego dnia "nie-nie-nie-nie-nie-nie"... Pomogło wciśnięcie pedału gazu Później było już tylko gorzej..... Samochód nie odpalał co jakiś czas. Do tego doszło ciekawe zjawisko Po uruchomieniu na zimnym silniku auto po przejechaniu kilkunastu metrów dostawało 1500 obrotów. próba dodania gazu kończyła się gwałtownym spadkiem obrotów i dławieniem się silnika nawet przy wciśniętym sprzęgle. Trzeba było chwilkę poczekać do spadku obrotów żeby można było kontynuować jazdę. Na ciepłym silniku wszystko było ok Wizyta u mechanika Komputer wykazał awarię sondy lambda wymieniona ponadto okazao się że sterownik jest uszkodzony wymieniony aparat zapłonowy (cewka) wymieniony Auto paliło normalnie, obroty nie wzrastały po tygodniu wszystko wróciło do stanu sprzed wymiany tych części dalej co jakiś czas jest problem z odpaleniem auto dalej się dławi na zimnym silniku, dalej obroty po odpaleniu po chwili wskakują z 1100 na ok 1500 i delikatne naciśniecie gazu powoduje spadek obrotów do 600 i dławienie Czy ktoś miał podobny przypadek ? Co może być przyczyną takiego problemu PS. kolektor nie jest popękany - nie ciągnie "lewego powietrza", nie kopci , nie bierze oleju. Zastanawiam się czy może to być np. zatkany, zanieczyszczony katalizator ? ja już rozpatruje wszelakie możliwości..... Przepustnica nie jest elektronicznie sterowana . Więc też chyba to nie to pompa paliwowa włącza się przed uruchomieniem (słychać) i wyłącza po zgaszeniu. Prosze o pomoc   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Wyciągnij przepustnicę i wymyj ja dokładnie potem przeczyść i przedmuchaj wszystkie kanały i przewody jakie są do niej podłączone,myślę że tam tkwi problem z obrotami   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Silnik krokowy?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość geddeon Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 silnik krokowy wg. komputera nie wykazał błędów Przypomniał mi się jeszcze jeden trop w śledztwie Nie wiem czy to będzie jakaś wskazówka, ale .... Zawsze jeździłem na pełnym baku i tankowałem po przejechaniu 100-150 km Ale kiedyś pojeździłem dość długo na rezerwie i praktycznie od tego momentu zaczął się problem z odpaleniem. (wrażenie jakby rozrusznik pracował "na sucho" ) dopiero po wciśnięciu pedału gazu odpalił Więc czyżby faktycznie doszło do jakiś zanieczyszczeń przewodów paliwowych czy właśnie przepustnicy ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 silnik krokowy wg. komputera nie wykazał błędów Co nie oznacza, że jest w pełni sprawny...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość geddeon Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 ok wstępnie dziękuje za podpowiedzi będę szukał dalej o postępach będę informował na bieżąco   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Ale kiedyś pojeździłem dość długo na rezerwie i praktycznie od tego momentu zaczął się problem z odpaleniem Wygląda na to że pompa paliwa ma już dosyć, na głębokiej rezerwie mogła się przytrzeć i teraz już tak nie pompie jak powinna.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość denisq Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 Ja miałem podobne objawy w fiacie punto to wtedy myślałem że mnie szlag trafi bo tak długo szukałem usterki i okazało się że miałem pełno syfu w baku i wody (pewnie jakaś chrzcona benzyna) i przy okazji pompa paliwa padła.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość geddeon Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 dziś zrobiłem doświadczenie odpaliłem samochód i pozostawiłem żeby się zagrzał przed jazda przez jakieś 2-3 minuty chodził na 1100 obr. gdy zaczął łapać temperaturę obroty wskoczyły na 1500 i właśnie wtedy lekkie naciśnięcie pedału gazu powoduje dławienie trzeba przeczekać aż spadną do 1000 i dopiero można zacząć jazdę na rozgrzanym wszystko jest ok   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Może warto sprawdzić czujnik temperatury może on szaleje i podaje błędne dane do ECU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się