Skocz do zawartości

Dzwoniące klocki hamulcowe


Gość witek1985
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość witek1985

Witam, proszę o pomoc bo już nie wiem co jest na rzeczy. Coś mi dzwoniło z lewej strony, podejrzewałem zawieszenie. Pojechałem na diagnostykę okazało się że coś z hamulcami. Mechanik rozebrał wszystko z przodu ( hamulce ) i okazało się że klocki mają duży luz, źle dobrane i dlatego dzwoniło. Ziomek wymienił klocki ( jak twierdzi siedziały ciasno ) prowadnice, gumki. Wyjechałem z warsztatu ucieszony bo nic nie dzwoniło wszystko pięknie. Po miesiącu jechałem bez radia i doszły mnie niepokojące hałasy z lewej strony ( tej co wcześniej przed wymianą ). Nadmienię że przed wcześniejszą wymianą prawa strona była ok a z lewą coś dzwoniło, i po 2 wymianie klocków sytuacja się powtarza. Nie wiem czemu skoro jeździłem po 2 wymianie i było ok i znowu coś w lewym kole zaczęło dzwonić. I dlaczego? Jeszcze wcześniej byłem u innego mechanika który powkładał mi blaszki do klocków i coś wspominał że jarzmo jest wywalone, a ostatni mechanik nic nie mówił na ten temat. Pomóżcie proszę. Czytałem o jakichś blaszkach, ale nie sądzę żeby ostatna wymiana klocków była źle wykonana bo to mój ziomek i nie wysterował by mnie. Tylko czemu było dobrze i nagle znowu zaczeło dzwonić, nie tak głośno jak wcześniej ale coś się tam dzieje.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś wymieniał klocki i dał za małe to jest szansa zę jarzma się w tych miejscach wyklepały i teraz nawet jak byś dał prawidłowe klocki to będzie klepać, podkładanie blaszek to raczej głupi pomysł lepiej podjechać gdzieś na szrot kupić dobre używki, mogę tez być same prowadnice wyrobione i sam zacisk będzie miał nadmierny luz.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, a czy czasem Golf nie powinien mieć przy zacisku hamulcowym takiej "sprężyny" dociągającej zacisk do jarzma? :-| ... jeśli jej nie ma to na nowych klockach będzie wsio ok a z biegiem wycierania klocków zacznie pojawiać się luz między zaciskiem i klockami i wtedy zaczynają dzwonić... miałem podobną sytuację w Vectrze ale w tylnym zacisku - w moim wypadku brak blaszki (odpowiednik sprężyny) dociskającej klocki powodował dzwonienie klocków na każdej nierówności :niepewny:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość witek1985

Ale prowadnice były wymieniane z 1 i 2 strony na nową. A o jarzmie nic mi mechanik nie mówił a przeglądał hamulce szczegółowo. Podjadę do niego i nawinę mu bajerę i niech zerknie w lewe hamulce. Ale *** ojejciujejciu! ***a czemu prawa strona jest ok po wymianie a z lewej już drugi raz znowu coś się *** ojejciujejciu! ***i?

 

[ Dodano: 2014-03-24, 16:21 ]

Czytałem że w komplecie z klockami powinny być te blaszki ( czy też sprężynki, różnie na to mówią ) więc podejrzewam że były i mechanik je założył. A jest możliwość żeby te blaszki wypadły? One podobno założone są od góry i od dołu tak?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.