Gość Radzikkk Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Witam ponownie, po godzinach grzebania przy silniku udało się ustalić że mam padniętą głowicę... Zakupiłem już drugą, a właściwie cały silnik od Tigry z którego wykorzystam głowicę bo łapy nie pasują... Ale do rzeczy: -czy nową uszczelkę czymś przesmarować? -z jaką siłą i o ile stopni powinno się dokręcać śruby od głowicy? A tak, myślałem żeby ułatwić sobie pracę z uszkodzoną śrubą na kole pasowym i wyciągnąć silnik po czym rozciąć koło pasowe i śrubę a potem ją wykręcić, ewentualnie coś do niej dospawać potem i spróbować pneumatem, bo ręcznie nie idzie... Ale teraz pytanie, łatwiej będzie gdy odkręcę silnik od skrzyni i wyciągnę żurawiem, czy może lepiej wypchnąć półosie i wyciągnąć wszystko?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5601-wymiana-g%C5%82owicy-14-16v-kilka-podstawowych-pyta%C5%84/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 czy nową uszczelkę czymś przesmarować? Nigdy, sklada sie na równą, suchą i odtłuszczoną powierzchnię z jaką siłą i o ile stopni powinno się dokręcać śruby od głowicy? Z nową uszczelką bedzie opis jak dokrecic, z reguły 25Nm + 3,4x 90st uszkodzoną śrubą na kole pasowym Rozwierć łepek lub naspawaj nakretke. Nawet bez kanału da sie to zrobic. Ale teraz pytanie, łatwiej będzie gdy odkręcę silnik od skrzyni i wyciągnę żurawiem, czy może lepiej wypchnąć półosie i wyciągnąć wszystko? W Astrze G zdecydowanie łatwiej wyciagnąc sam silnik, tylko po co? Zakupiłem już drugą, a właściwie cały silnik od Tigry z którego wykorzystam głowicę bo łapy nie pasują... Zdejmij rozrzad z silnika z tigry i popatrz dobrze. Moze masz szczęscie i beda otwory na przykrecenie łapy z astry. Porównaj głowice bo w przypadku 1,6 16v z tigry i astry są one różne, mimo ze w pewnym stopniu zamienne.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5601-wymiana-g%C5%82owicy-14-16v-kilka-podstawowych-pyta%C5%84/#findComment-31631 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radzikkk Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Z tą śrubą jest taka akcja że ani pneumatem ani ogromną rurą nie dało rady jej ruszyć była tak dokręcona, auto jak stało na biegu i hamulcu ręcznym to się przesuwało a śruba ani drgnęła. Podgrzanie jej też nic nie dawało aż po 3 dniach walki obrobiła się a i tak nie puściła, więc myślę że dospawanie nakrętki nic nie da, miałem plan żeby uciąć fexem łeb śruby (po wyjęciu silnika bo łatiwej) zdjąć koło pasowe a na pozostały trzpień w razie problemów z odkręceniem dospawać nakrętkę. Najlepsze jest to, że próbowałem już ruszyć ją tzn rozwiercić coraz to większymi wiertłami to po 10min wiercenia wiertłem 2,8 zrobiłem dziurke ok 0,5mm... Albo bardzo tandetne wiertła mam, albo taka twarda śruba. Silnik z Tigry już rozebrany i ze zdjęć na necie wnioskuję że głowice są takie same jak w Astrze. Dodam że w silniku z Tigry koło pasowe poszło bez oporów... Nie wiem kto i czym dokręcił tak mocno tę śrubę u mnie, jak żyje nie miałem takiego problemu! A raczej na takim poziomie   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5601-wymiana-g%C5%82owicy-14-16v-kilka-podstawowych-pyta%C5%84/#findComment-31635 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Dlaczego nie zablokujesz silnika, jak patrzysz z przodu powinna być kwadratowa gumowa zaślepka w obudowie skrzyni tam wkładasz twardy śrubokręt w zęby koła zamachowego i już masz silnik zablokowany potem dobry klucz i jazda a na dzień dobro parę uderzeń z młotka w łeb śruby to ja poluzuje troszkę.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5601-wymiana-g%C5%82owicy-14-16v-kilka-podstawowych-pyta%C5%84/#findComment-31643 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 W przeciągu ostatnich 2 dni to chyba z 10 razy żeśmy to robili :D   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5601-wymiana-g%C5%82owicy-14-16v-kilka-podstawowych-pyta%C5%84/#findComment-31645 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 W przeciągu ostatnich 2 dni to chyba z 10 razy żeśmy to robili :D Potwierdzam   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5601-wymiana-g%C5%82owicy-14-16v-kilka-podstawowych-pyta%C5%84/#findComment-31650 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radzikkk Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Ho ho, widzę Panowie nie próżnują dobra jutro przyspawam nakrętkę do tej diabelskiej śruby i zobaczymy czy się uda. PS młotka używałem jak to każdy znający się na robocie fachmistrz   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5601-wymiana-g%C5%82owicy-14-16v-kilka-podstawowych-pyta%C5%84/#findComment-31654 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sopelex Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 też miałem ten problem ze śrubą od koła pasowego w innym aucie więc pomógł mi kolega. wsiadasz do auta włączasz wsteczny naciskasz hamulec roboczy(nożny) a druga osoba najpierw uderza młotkiem w śrube kilka razy potem klucz rura i jazda i tak az do skutku musi puścić. pamiętaj że blokujesz przednie koła nie tylne. powodzenia.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5601-wymiana-g%C5%82owicy-14-16v-kilka-podstawowych-pyta%C5%84/#findComment-31666 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radzikkk Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 sopelex, kolego też tak próbowałem, z tym że zamiast kolegi użyłem blokady do kierownicy, wcisnąłem pedał, zablokowałem blokadę o fotel i co? I nic, jutro może przyjdą mi graty do miga to będę mógł spawać dalej, to albo przyspawam nakrętkę albo rozetnę tę śrubę. Już bym to zrobil gdyby nie awaria flexa... Jak się wali to wszystko po kolei   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5601-wymiana-g%C5%82owicy-14-16v-kilka-podstawowych-pyta%C5%84/#findComment-31673 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się