Gość nycer Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Witam! Mój mechanik stwierdził, że należałoby zrobić remont silnika w mojej astrze - powód pali dużo oleju, kopci na niebiesko itp. wiadomo pierścienie... Kazał mi uskrobać trochę kasy co uczyniłem. Pokusiło mnie żeby porozmawiać na temat remontu silnika z mechanikiem mojego brata, który powiedział ze tych silników się nie robi bo nie warto, po remoncie będzie dobrze jeździł około 25000 km po czym znów zacznie brać olej i wszystkie dotychczasowe objawy powrócą. Doradził jednak żeby wyrzucić obecny silnik i zamienić go na 1,6 8v bo podobno są dużo lepsze. Powiedział, że za silnik (bardzo dobrym stanie), skrzynie biegów (którą też trzeba będzie wymienić) oraz osprzęt i robocizną weźmie ok. 1500 zł. Teraz pojawia się pytanie, co robić? Jakie jest wasze zdanie? Z góry dziękuję i pozdrawiam Daniel 'nycer'   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 wiadomo pierścienie... Skąd ta pewność że to nie uszczelniacze zaworów ? akurat w tych silnikach jest to przypadłość że przeciek jest na uszczelniaczach zaworowych i mam nadzieję że mechanik to sprawdzał.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Zrobić próbę olejową i okaże się czy pierścienie czy starczy głowicę zrobić.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nycer Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Pytanie laika: czy każdy warsztat zrobi wyżej wspomnianą próbę olejową wraz z sprawdzeniem ciśnienia sprężania w cylindrach? P.S. ujrzałem światełko w tunelu   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Pewnie. To proste jak budowa cepa.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Oplowskie silniki 8V są nie do zajechania a w 16V lubią paść właśnie uszczelniacze i wtedy zaczyna się dolewanie oleju. Same uszczelniacze to koszt może 10-20zł ale robocizna + uszczelki to się uzbiera. Dlaczego puszczają uszczelniacze? Moje zdanie na ten temat jest proste. Większość ludzi myśli, że ma tylko jeden bieg wentylatora chłodnicy. Ile to już razy słyszałem "ooo u mnie to się wentylator załącza dopiero przy blisko 100 stopniach", albo i wyżej. Guzik prawda, załącza się wtedy 2-gi bieg (tzw szybki) a pierwszy, który powinien się załączyć przy ok 95-97st nie działa bo padł rezystor albo przekaźnik, albo oba. Nawet w mojej starej F-ce bez klimy jest wentylator 2-biegowy. Oczywiście wolny bieg nie działa standardowo. I tak to się dzieje, że stojąc w korkach zwłaszcza latem mamy na desce 100 stopni. Dzień, miesiąc, roku kolejne lata mijają a uszczelniacze dostają po d.... i zaczynają przepuszczać olej. Później uszczelka pod głowicą i mamy różne dziwne objawy. Pierwsze co, doprowadź do ładu chłodzenie a potem uszczelniacze i powinno być ok. No chyba, że silnik był przegrzany z innych powodów. Wymiana uszczelniaczy, UPG i reszty uszczelek po drodze będzie się wiązać zapewne z kosztem do 500zł z robocizną. Robocizna 250-300zł, uszczelki jak znajdziesz dobrze to w 100zł się zmieścisz, od pokrywy zaworów zazwyczaj nie trzeba wymieniać a do 16V jest dość droga, prawie jak pod głowicę. Planowanie 60-150zł. Lepiej to niż kombinacje z przekładką na słabszy silnik. Pozdro   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się