Skocz do zawartości

Opel Astra G 1,6 16v X16XEL warto remontować?


Gość nycer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mój mechanik stwierdził, że należałoby zrobić remont silnika w mojej astrze - powód pali dużo oleju, kopci na niebiesko itp. wiadomo pierścienie... Kazał mi uskrobać trochę kasy co uczyniłem.

Pokusiło mnie żeby porozmawiać na temat remontu silnika z mechanikiem mojego brata, który powiedział ze tych silników się nie robi bo nie warto, po remoncie będzie dobrze jeździł około 25000 km po czym znów zacznie brać olej i wszystkie dotychczasowe objawy powrócą.

Doradził jednak żeby wyrzucić obecny silnik i zamienić go na 1,6 8v bo podobno są dużo lepsze. Powiedział, że za silnik (bardzo dobrym stanie), skrzynie biegów (którą też trzeba będzie wymienić) oraz osprzęt i robocizną weźmie ok. 1500 zł.

 

Teraz pojawia się pytanie, co robić? Jakie jest wasze zdanie?

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Daniel 'nycer'

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo pierścienie...

 

Skąd ta pewność że to nie uszczelniacze zaworów ? akurat w tych silnikach jest to przypadłość że przeciek jest na uszczelniaczach zaworowych i mam nadzieję że mechanik to sprawdzał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie laika: czy każdy warsztat zrobi wyżej wspomnianą próbę olejową wraz z sprawdzeniem ciśnienia sprężania w cylindrach?

 

P.S. ujrzałem światełko w tunelu :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oplowskie silniki 8V są nie do zajechania a w 16V lubią paść właśnie uszczelniacze i wtedy zaczyna się dolewanie oleju. Same uszczelniacze to koszt może 10-20zł ale robocizna + uszczelki to się uzbiera. Dlaczego puszczają uszczelniacze? Moje zdanie na ten temat jest proste. Większość ludzi myśli, że ma tylko jeden bieg wentylatora chłodnicy. Ile to już razy słyszałem "ooo u mnie to się wentylator załącza dopiero przy blisko 100 stopniach", albo i wyżej. Guzik prawda, załącza się wtedy 2-gi bieg (tzw szybki) a pierwszy, który powinien się załączyć przy ok 95-97st nie działa bo padł rezystor albo przekaźnik, albo oba. Nawet w mojej starej F-ce bez klimy jest wentylator 2-biegowy. Oczywiście wolny bieg nie działa standardowo. I tak to się dzieje, że stojąc w korkach zwłaszcza latem mamy na desce 100 stopni. Dzień, miesiąc, roku kolejne lata mijają a uszczelniacze dostają po d.... i zaczynają przepuszczać olej. Później uszczelka pod głowicą i mamy różne dziwne objawy.

Pierwsze co, doprowadź do ładu chłodzenie a potem uszczelniacze i powinno być ok. No chyba, że silnik był przegrzany z innych powodów.

Wymiana uszczelniaczy, UPG i reszty uszczelek po drodze będzie się wiązać zapewne z kosztem do 500zł z robocizną. Robocizna 250-300zł, uszczelki jak znajdziesz dobrze to w 100zł się zmieścisz, od pokrywy zaworów zazwyczaj nie trzeba wymieniać a do 16V jest dość droga, prawie jak pod głowicę. Planowanie 60-150zł.

Lepiej to niż kombinacje z przekładką na słabszy silnik.

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania