Skocz do zawartości

Problem z ładowanie Opel Astra II 1998 r produkcji.


Gość Marek999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę o podpowiedź co to może być.

Opel Astra II (G) Diesel w wersji kombi , rok produkcji 1998. Silnik diesel 2,0 ale ten słabszy, oznaczenie chyba 2,0 DI.

Problem z ładowaniem. Przy zapalonym silniku 13,5 V jak światła włączę to spada do 13 V, dodatkowo załączając dmuchawę i grzanie tylnej szyby 12,5 V.

Nadmieniam,że nie świeci ani się nie żarzy się kontrolka ładowania. Wyczyściłem klemy i zaciski akumulatora oraz kable, które dochodzą do klemy zarówno + jak i minus- dalej to samo.

Będę wdzięczny za pomoc.

Dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że to niewiele a może nawet nic nie da...

 

Jeśli kiedyś w przeszłości np. auto było nie umiejętnie odpalane na kable mógł szlag trafić regulator napięcia.... lub ewentualnie uległ uszkodzeniu z starości...

zgaduję że jak podniesiesz obroty silnika i zmierzysz ładowanie na podwyższonych obrotach to pewnie zaczyna znowu ładować lepiej? ;) To jeden z objawów...

 

Także altek na stół i do zrobienia :) ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w jakim stanie jest akumulator, zużycie tego elementu daje podobne efekty, wato tez sprawdzić czy klemy akumulatora się nie grzeją często luzuje się kabel zasikany w klemach i objawem tego jest ich podgrzewanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w jakim stanie jest akumulator, zużycie tego elementu daje podobne efekty, wato tez sprawdzić czy klemy akumulatora się nie grzeją często luzuje się kabel zasikany w klemach i objawem tego jest ich podgrzewanie.

 

Akumulator był 1,5 roku temu zmieniany.Kable już też sprawdzałem , czyściłem i dokręcałem, również po wzroście obrotów silnika nie widać aby napięcie podskoczyło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam akumulatory co okresu gwarancji nie wytrzymywały,

 

Potwierdzam - sam miałem kiedyś aku firmy Banner - po 3 miechach goniłem na gwarancję :P ...

 

Także jak wyżej - naładuj aku na ful - aż elektrolit zacznie bulgotać a potem zrób pomiary :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego sprawdż akumulator ja miałem taki przypadek że akumulator miał zwarcie i też miałem takie słabe ładowanie bo aku pobierał dużo prądu pożycz od kogoś aku na chwile i wtedy sprawdz ładowanie i jeszcze jedno srawdz ładowanie zaraz przy wyjściu z alternatora i przy aku

 

[ Dodano: 2013-10-20, 20:42 ]

sprawdz jeszcze jedno czy jak odpalisz grzeje się alternator po 5 minutach aż parzy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania