Skocz do zawartości

Astra G x14xe problem z niewłaściwą pracą silnika


Gość pdabro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z Astrą G z silnikiem x14xe. Problem polega na tym iż gdy przyśpieszam na wolnych obrotach i puszczam nogę z gazu silnik powraca do obrotów biegu jałowego "kangurem" po ponownym wciśnięciu "gazu" również przyśpiesza "kangurem". Objawy odczuwalne najbardziej w zakresie obrotów 800 - 3K, na biegach od 1 - 3. Im niższy bieg tym bardziej odczuwalne. Jazda w korku to masakra... Check nie jest wyświetlany. Testowałem samochód na odcinku 130 km został zapisany błąd P0130 wg. opisów to błąd sondy lambda. W linku poniżej charakterystyka pracy silnika i osprzętu odczytana programem ab-com.

 

 

Niepokoi mnie przebieg sygnału z sondy. Często spada do 0 mV. Myślę o wymianie właśnie tego elementu w pierwszej kolejności jednak wg opisów na forach możliwą przyczyną problemów mogą być: silniczek krokowy, cewka, czujnik spalania stukowego, czujnik położenia wałka rozrządu... Dlatego zwracam się z prośbą o pomoc w interpretacji parametrów, możliwe że ktoś odczyta więcej ode mnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest na PB i LPG. Na LPG bardziej odczuwalny. Parametry były odczytywane na rozgrzanym silniku podczas pracy na PB.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Byłem w serwisie który zakładał LPG. Nie znalazł problemów z instalacją. Problem pojawił się już w momencie zakupu samochodu bez LPG. Myślałem że to będzie łatwa sprawa do zdiagnozowania... lewe powietrze itp. Jenak okazało się inaczej.

2. Jak rozumiem to komp się resetuje sam po odłączeniu zasilania na parę godzin. Tak zrobiłem jakiś czas temu. Podczas wymiany tarczy sprzęgła... która się szybko zużyła najprawdopodobniej przez te szarpanie... Nie przyniosło efektu. Sprawdzałem też wtryski czy ciekną i czy dobrze rozpylają paliwo. Nie widać było problemu z wtryskami... Wymienione zostały uszczelki na wszystkich wtryskach. Kolektor dolotowy również wydaje się być szczelny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem to komp się resetuje sam po odłączeniu zasilania na parę godzin

 

Komp się sam nie resetuje, musisz zrobić jak Arkos nakazuje pojeździć troszkę na samej benzynie a ECU samo przystosuje się do prawidłowej jazdy czyli do stylu jazdy kierowcy, jest taka zasada, by prawidłowo wyregulować LPG silnik musi prawidłowo pracować na benzynie jeśli tego nie ma cała regulacja LPG nie ma sensu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szarpanie było wcześniej na PB zanim weszło LPG, to standardowo:

- świece

- DIS

- czujnik wału

- TPS

- mapsensor

To by należało dokładnie obejrzeć i sprawdzić. Ewidentnie widzę winę w układzie zapłonowym i osprzęcie, być może zawieszający się zawór, ale to musiałby kuleć na biegu jałowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Na dzień dzisiejszy z tego co sam próbowałem to:

 

Świece zostały profilaktycznie wymienione.

 

TPS sprawdzony przepustnica czysta jak łza.

 

Mapsensor, silnik krokowy podmienione na sprawne.

 

DIS - nie wiem jak sprawdzić nie, udało mi się znaleźć opisu wyprowadzeń oraz sprawdzonej procedury testowej, a podmienić nie mam możliwości chyba że na nowy za 300 zl... trochę szkoda by było jeśli to nie jest powodem problemu. Czy uszkodzenie cewki nie powodowałoby braku "iskry" na którymś z cylindrów?

 

Problem z czujnikiem wału nie powodowałby checka? Czy da się jakoś sprawdzić czujnik wału i wałka rozrządu miernikiem uniwersalnym i czy miarodajny test to tylko oscyloskopem do którego nie mam dostępu?

 

Dziwi mnie brak "checka" przy takich objawach. Obroty biegu jałowego minimalnie falują, przy zadanej wartości przez komputer 925 obrotów przyjmują wartości od 900-950 nie wiem czy to duże wahania.

 

Czasami po uruchomieniu silnika obroty biegu jałowego sięgają 1,5k 2k po około minucie spadają do ok 900.

 

ArKos myślisz że to może być egr?

 

Jeden ze znajomych wspomniał, że możliwą przyczyną mogą być popychacze hydrauliczne. Samochód ma przebieg 210 kkm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwą przyczyną mogą być popychacze hydrauliczne.

Odpada.

 

myślisz że to może być egr?

Raczej nie, bo miałby muła i gasłby na jałowym, gdyby EGR był otwarty.

 

Problem z czujnikiem wału nie powodowałby checka?

Nie zawsze.

 

Czy uszkodzenie cewki nie powodowałoby braku "iskry" na którymś z cylindrów?

Wypadanie zapłonów. I to może być przyczyną szarpania. Być może winien jest sterownik silnika - miałem tak. Na początku kangurka czułem a potem przestał palić na jeden gar. Często DIS zdycha, ale też prawie zawsze odbywa się to tak, że na zimnym jest ok, dopóki się nie zagrzeje, a potem schizy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie objawy są na zimnym i na ciepłym silniku. Czyli do wymiany/podmiany wału i cewka... Zostaje jeszcze kwestia sondy lambda czy normalne jest że wg. abcoma sygnał z niej często spada do 0 mV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania