Skocz do zawartości

Zastanawiam sie nad zakupem Renault scenic`a


Gość dr.puniszman

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dr.puniszman

Witam moze ktos z was cos doradzi mi o tym autku;> kogos znajomy jezdzil jezdzi? bo narazie wiekszosc tutaj z forum opla sie pojawaia ;-)

 

Ja szukam raczej auta na LPG poniewaz wydaje mi sie wygodniejszy niz diesel a potrzebuje ekonomiczne i wygodne auto, wyczytałem ze scenic jest z silnikiem 1,6 90km z instalacją orginalną, ale czy te 90km wystarczy do takiej karoseri?

 

Pozdrawiam :)

 

Ps.

czy ktos wie czy tylne fotele są wyciagane ? Poniewaz czesto musze psy wozic ;>

 

i moze ktos poleca inne auto podobnego pokroju- kierowca siedzi wysoko (wygodniej sie jezdzi w nocy) w cenie do 10tys zł ;>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój kolega z pracy miał scenica

ogólnie narzekał na problemy elektryczne (najczęściej alternator) - mechanicznie nie było źle

blacharsko - zaczynało mu żreć końcówki progów

 

jak dla mnie i moich upodobań stanowczo za miękkie zawieszenie, auto na zakrętach bujało się jak żaglówka na morzu - nie lubię takiej charakterystyki zawieszenia, czuję się niepewnie w takim aucie

 

nie znam się na niczym innym niż Ople, więc w kwocie ok. 10 tyś moge doradzić Opla Sintrę - po prostu autobus za nieduże pieniądze i w dodatku śmiesznie tani w utrzymanie (silniki i większość mechaniki zaczerpnięte z Omegi B)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy Ci to pomoże, ale posiadam Renault Lagune II z 2002. Generalnie wcześniej miałem :

 

Alfa Romeo 155 2.5 td

Opel Astra G 1.6, 16V

 

I co do wygody to zarówno w Alfa Romeo jak i Lagunie bardzo wygodnie się podróżuje. Tyle, że o ile w Alfie czuć wagę ok. 2 ton to Laguna jest przy nim jak piórko a masa robi jednak wielką różnicę.

 

Komfort podróży - Francuska marka wygrywa, dodatkowo na plus przemawia dość ładna kolorystyka podświetleń wnętrza.

 

Jeśli chodzi o awaryjność - na szczęście mam realny i rzeczywisty przebieg 150 tys km wbrew obawom turbina funkcjonuje prawidłowo, sprzęgło jeszcze powinno troszkę pociągnąć (rodzice mają ford focus 99-00, 130 tys jeżdzony na 100km dojazdach do pracy i sprzęgło siadło przy 128 tys km)

 

Części - teraz już praktycznie korzystając z zamienników nie ma znaczenia czy francuz czy nie jeśli są różnice to niezbyt znaczne. Generalnie żadnych problemów nie mam.

 

W trakcie 8 lat, musiałem wymienić czytnik kart (odpowiednik kluczyka) używka 500 zł + 100 zł programowanie kart.

 

Auto polecam w skali 6 stopniowej mierząc jakość do ceny na ocenę 4.75.

 

Czy w Scenicu będzie podobnie, na pewno nie inny typ auta, konstrukcja noi silnik z tego co widzialem interesujesz sie LPG więc sam z ciekawości jestem ciekaw jak będzie się Tobie sprawowało autko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zakupie tego modelu licz się z problemami z elektryką, szczególnie tylne lampy gubią masę, generalnie dyskoteka. No i tylna belka, jeżeli zaczyna się coś dziać trzeba działać a nie czekać bo wymiana całej to koszt połowy samochodu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dr.puniszman

a jakie silniki polecacie do lpg? 1,6 90km to chyba za mało, dodam ze miesiecznie robie ok 4tys km i głównie w trasie do miasta tylko raz na jakis czes wjezdzam ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam sie na niczym innym oprócz opla, ale rachunek ekonomicny jest prosty:

niech diesel spali 6-7 litrów średnio

koszt 100km wyniesie ok.25zł

niech 1,6 benzyna + lpg spali średnio 10-11l lpg

koszt 100km wyniesie ok. 22zł

 

w wypadku 4.000km miesięcznie jesteś w dieslu w plecy ok. 120zł na paliwie

 

rocznie w plecy na paliwie jesteś ok. 1450zł

 

zakładając, że masz wybór benzyna+lpg lub diesel, to zdecydowanie atrakcyjniejszy wydaje sie benzyniak z gazem

 

kwestie poboczne:

- w benzyniaku nie padnie ci turbina, pompa wtryskowa... a tanie zabawki to nie są

- nie musisz stosować medykamentów, żeby w zime przy -30*C dać rade odpalić (mam na myśli syfiaste oszukane paliwo u nas) i parafina sie nie wytrąci

 

ogólnie diesel już przestał być atrakcyjny pod względem utrzymania

kiedyś jak paliwo było połowe tańsze od benzyny, to sie kalkulowało, bo zarabiając na taniej jeździe miałeś grosza na serwis diesla - teraz niestety ceny sie bardzo mocno wyrównały a serwis nadal ma ceny zaporowe

regeneracja turbiny ok.1000

pompa wtryskowa o ile sie nie myle pod 2000

 

nie jestem zwolennikiem diesla i nigdy nie byłem, stąd może stronnicze podejście do omawianej kwestii

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dr.puniszman

Co do diesla to jeszcze to klekotanie...

 

Ja jeden plus ropy ze czasami mozna ja taniej kupic(od tirowcow)

 

teraz walcze z ubezpieczycielem,poniewaz koles mercedesem przytulil sie do mojej astry i mam caly bok do roboty, za 1razem wycenil na 2600 ale chcial aby zdezak i dzwi ktore sa bardzo powgniatane wyklepac, pozatym nie zostal obiety czujnik temperatury ktory w czasie zdezenia odpadl... Jak juz uda mi sie wywalczyc to szukam juz konkretnego scenica,

 

bardzo dziekuje za pomoc:)

 

pozdrawiam Pawel

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koelżanka miala scenika i problemy były raczej z elektroniką - centrlany zamek , alarm i immobilajzer swirowaly często unieruchamiajac auto. Z drugiej jednak strony kumpel też ma scenica i niema żadnych problemów. Zależy jak sie trafi, ale auta raczej są awaryjne. Czy nie lepiej dołożyc te 2 -3 tysiące i kupic np mazdę premacy albo zafirę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość zloty666

Sam chciałem kupić scenika II 1.4 16V 100KM, ale jak podjąłem decyzję o zagazowaniu, to zacząłem rozglądać się za wersją 2.0 16V 140KM, bo skoro i tak zagazuję, to będzie ekonomiczny. Sam w sobie jest o niebo lepszy niż scenic I generacji. Elektryka tak często nie wariuje, a i belka tylna będzie w lepszym stanie. Cenowo właśnie te większe benzyniaki chodzą relatywnie tanio, bo ludki się boją tych "dużych pojemności". Odradzam zakup wersji z bezkluczykowym systemem. lepiej żeby móc kartą otwierac i uruchamiać.

Niestety moje działania spełzły na niczym gdy w robocie zaczęli ciąć koszty i przestali wypłacać premie :cry:

Polecłabym scenika II 2.0 16V 140KM z 2004 roku.

Pozdrowionka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

odnośnie gazu ( nie jestem przeciwnikiem bo też mam auto na gaz ) to jak trafi ci się dobry gazownik to jeszcze polatasz, ale jak trafisz druciarza to oprócz marnej instalacji bedziesz wymieniał jeszcze świece, kable, filtry, sonde lambda, krokowiec.... a także całkiem możliwe uszczelka pod głowicą ( uszczelka, planowanie + robocizna ) - ja tak trafiłem w kadecie i z vectrą mam opory co do zagazowania.... a diesel - lejesz i jedziesz ;)

Nie mówiąc już o tym, że zawsze można kupić diesla z kratką co oczywiście da Ci mozliwość odliczenia częsci kosztów od podatku ;)

Mój kumpel miał passata vr6 -dobrze chodził - zagazował wydał 3500+ świece 200 + kable 260, uszczelka pod głowicą od razu padła z robocizną u fachmana poszło ponad tysiaka... tak się wq...ł... sprzedał - kupil golfa 4 1,9TDI 110KM i powiedział, że nigdy więcej benzyny a gaz to najlepszy do kuchenek gazowych....

Aha i jeszcze jedno - wszyscy moi znajomi, którzy mieli auta na gaz - później kupili diesle...dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania