Skocz do zawartości

Mega strzały w przepustnice prosze o pomoc


Gość kukiz87

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kukiz87

Witam mam siene 1.4 instalacja 2 gen i mam mega problem

 

to że auto spala mi 17 litrów lpg i benzyny już sie przyzwyczaiłem ale teraz znów mnie zaczynają dręczyć wystrzały

 

 

jak ją kupilem już miała rure dolotu poklejoną więc strzelało wczesniej

 

wymieniłem świece i przewody i powiem szczerze że raz strzelało kilka dni a potem kilka był całkowity spokój

 

Lpg regulowałem sobie sam wedlug komputera oraz śrubami na parowniku

 

 

ale to co sie stało dziś to już prawdziwa tragedia !!

 

auto zaczeło tak masakrczynie strzelać że po miescie sie jechać nie dało gdyż zwracałem uwage każdego kto był w promieniu kilku set metrów

 

rano jeszcze jakoś było strzelał ale tylko gdy próbowalem go wkręcic przy małej predkosci na wyzszym biegu czyli jak np jechałem 10 km/h i wrzuciłem dwójke i pusciłem sprzegło czyli gdy samym gazem go rozpedzałem bez sprzegła wowaczas strzelał

 

pojechałem na działke mysle sobie świece spojrze jak wygladaja i w zasadzie kawa z mleczkiem

 

zdjąłem tę rurę całą dolot i przy dodawaniu gazu ewidentnie wywala wszystko przez przepustnice nastepuje to gdy nagle gazu dodam wtedy strzał jest masakryczny

 

ta rura była połatana i pewnie gorzej ją rozwaliłem jeszcze przy demontażu i montażu i teraz tak wali sie sie jechac dosłownie nie da każdy minimalny kontakt z gazem to mega strzał

 

na gazie jak i na benzynie to samo jest

 

dodam że jak zdejmę rure dolotową a zostawie gołą przepustnice jest to samo strzela

 

 

wiadomo że może byś to spowodowane dziurawym dolotem , ale po zdjeciu dolotu a zostawieniu wlotu tylko bezposrednio do przepustnicy też by tak waliło ??

 

co jeszcze może byc przyczyną ??

 

czy tylko ten dolot robić ??

 

auto ma 170 000 przebiegu udokumentowane ma moc, problem w zasadzie jest tylko przy wkrecaniu sie na obroty na luzie jest taki próg tak do 2000 , może 2500 tys obrotów ze przy muli go i potem już ladnie sie wkreca

 

Proszę o jakies rady co może miec wpływ na te strzały jeszcze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Strzały czy to w dolocie, czy w wydechu mogą być spowodowane albo zapłonem, albo usterka może tkwić w układzie zasilania. Dorzeczy strzały strzały w tłumiku bd spowodowane raczej źle ustawioną mieszanką tzn dzieje się tak gdy mieszanka jest za bogata ( z reguły ). Jeżeli strzały słychać w dolocie to ja bardziej skłaniałbym się ku układu zapłonowego, np za wczesny zapłon. Ewentualnie, może być też jakaś nieszczelność w dolocie ( np pod kolektorem ) ale na to bym tak od razu nie stawiał. Zacząłbym właśnie od zapłonu oraz układu zasilania. Musisz sprawdzić czy zapłon jest w odpowiednim momencie, czy mieszanka jest ok ( przy tym czujniki typu sonda lambda przepływa, ale na nią bym nie stawiał ). Taka jest moja opinia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności kierunek do gazownika na regulację instalacji gazowej a także przy okazji wymianę filtrów gazu... z tego co opisałeś to ma strasznie bogato... ;-)

 

Skoro wspomniałeś że na benie chleje Ci 17L/100km ... to kierunek ALBO uwalona sonda lambda przez co wali mu bogatą mieszankę jak głupi... lub uwalony czujnik temperatury na ECU co również może skutkować bogatą mieszanką ...

 

EDIT

Zacząłbym właśnie od zapłonu oraz układu zasilania. Musisz sprawdzić czy zapłon jest w odpowiednim momencie, czy mieszanka jest ok ( przy tym czujniki typu sonda lambda przepływa, ale na nią bym nie stawiał

Z tego co mnie się pamięta to siena 1.4 nie posiada przepływki ani aparatu zapłonowego... zapłon jest z cewki... także nie będzie posiadał regulacji...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kukiz87

sonda napewno nie jest ok bo na wolnych nie faluje za to tylko podczas jazdy w przedziale 0.1 max 0,75 v

 

mieszanke ustawiałem na parowniku według kompa pierw dokreciłem srube obrotów na max i kreciłem membrana do momentu az go zaczeło trzepac potem doregulowałem obrotami ,

 

ta rura była w fatalnym stanie dolotowa były dziury juz taśma pusciła może to to , pokleiłem ją własnie tak fajną tasmą , bo wtedy to była jakas szmelc tasma teraz nie ma opcji żeby lewizne łapał zejde zobacze zaraz

 

powiedz mi w skrócie jak sprawdzic ten zapłon ? czy jest w dobrym momencie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz mi w skrócie jak sprawdzic ten zapłon ? czy jest w dobrym momencie

 

Z tego co mnie się pamięta to siena 1.4 (jednopunkt) nie posiada przepływki ani aparatu zapłonowego... zapłon jest z cewki... także nie będzie posiadał regulacji. :niepewny:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej to lampa stroboskopową, ale skoro mówisz że lambda jest wadliwa to zacząłbym od niej, zapłon może tez się objawiać przez utrudniony zapłon.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sonda napewno nie jest ok bo na wolnych nie faluje za to tylko podczas jazdy w przedziale 0.1 max 0,75 v

 

skoro mówisz że lambda jest wadliwa to zacząłbym od niej

 

Tak jak wspomniał kolega... walnięta lambda zazwyczaj objawia się baaaardzo bogatą mieszanką ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kukiz87

byłem u mechanika ze znajomym przed momentem i powiedział że na którymś cylindrze nie chodzi jak powinien :( coś o luzach mówił i jakiś płytkach i że przez to strzela bo wypycha mieszanke czy coś takiego i że ma to wpływ na spalanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymagana jest regulacja luzu zaworowego. Te silniki cierpią na osiadanie zaworów, czyli z biegiem czasu luz się zmniejsza i zawór nie do końca się domyka. Regulacja odbywa się właśnie za pomocą płytek podobnych do monet. Zlecając mechanikowi zapłacisz może 100zł ale zrobi jak trzeba i z głową - robota jest trochę upierdliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania