Gość kukiz87 Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Witam mam siene 1.4 instalacja 2 gen i mam mega problem to że auto spala mi 17 litrów lpg i benzyny już sie przyzwyczaiłem ale teraz znów mnie zaczynają dręczyć wystrzały jak ją kupilem już miała rure dolotu poklejoną więc strzelało wczesniej wymieniłem świece i przewody i powiem szczerze że raz strzelało kilka dni a potem kilka był całkowity spokój Lpg regulowałem sobie sam wedlug komputera oraz śrubami na parowniku ale to co sie stało dziś to już prawdziwa tragedia !! auto zaczeło tak masakrczynie strzelać że po miescie sie jechać nie dało gdyż zwracałem uwage każdego kto był w promieniu kilku set metrów rano jeszcze jakoś było strzelał ale tylko gdy próbowalem go wkręcic przy małej predkosci na wyzszym biegu czyli jak np jechałem 10 km/h i wrzuciłem dwójke i pusciłem sprzegło czyli gdy samym gazem go rozpedzałem bez sprzegła wowaczas strzelał pojechałem na działke mysle sobie świece spojrze jak wygladaja i w zasadzie kawa z mleczkiem zdjąłem tę rurę całą dolot i przy dodawaniu gazu ewidentnie wywala wszystko przez przepustnice nastepuje to gdy nagle gazu dodam wtedy strzał jest masakryczny ta rura była połatana i pewnie gorzej ją rozwaliłem jeszcze przy demontażu i montażu i teraz tak wali sie sie jechac dosłownie nie da każdy minimalny kontakt z gazem to mega strzał na gazie jak i na benzynie to samo jest dodam że jak zdejmę rure dolotową a zostawie gołą przepustnice jest to samo strzela wiadomo że może byś to spowodowane dziurawym dolotem , ale po zdjeciu dolotu a zostawieniu wlotu tylko bezposrednio do przepustnicy też by tak waliło ?? co jeszcze może byc przyczyną ?? czy tylko ten dolot robić ?? auto ma 170 000 przebiegu udokumentowane ma moc, problem w zasadzie jest tylko przy wkrecaniu sie na obroty na luzie jest taki próg tak do 2000 , może 2500 tys obrotów ze przy muli go i potem już ladnie sie wkreca Proszę o jakies rady co może miec wpływ na te strzały jeszcze   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4775-mega-strza%C5%82y-w-przepustnice-prosze-o-pomoc/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Strzały czy to w dolocie, czy w wydechu mogą być spowodowane albo zapłonem, albo usterka może tkwić w układzie zasilania. Dorzeczy strzały strzały w tłumiku bd spowodowane raczej źle ustawioną mieszanką tzn dzieje się tak gdy mieszanka jest za bogata ( z reguły ). Jeżeli strzały słychać w dolocie to ja bardziej skłaniałbym się ku układu zapłonowego, np za wczesny zapłon. Ewentualnie, może być też jakaś nieszczelność w dolocie ( np pod kolektorem ) ale na to bym tak od razu nie stawiał. Zacząłbym właśnie od zapłonu oraz układu zasilania. Musisz sprawdzić czy zapłon jest w odpowiednim momencie, czy mieszanka jest ok ( przy tym czujniki typu sonda lambda przepływa, ale na nią bym nie stawiał ). Taka jest moja opinia.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4775-mega-strza%C5%82y-w-przepustnice-prosze-o-pomoc/#findComment-26957 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 W pierwszej kolejności kierunek do gazownika na regulację instalacji gazowej a także przy okazji wymianę filtrów gazu... z tego co opisałeś to ma strasznie bogato... Skoro wspomniałeś że na benie chleje Ci 17L/100km ... to kierunek ALBO uwalona sonda lambda przez co wali mu bogatą mieszankę jak głupi... lub uwalony czujnik temperatury na ECU co również może skutkować bogatą mieszanką ... EDIT Zacząłbym właśnie od zapłonu oraz układu zasilania. Musisz sprawdzić czy zapłon jest w odpowiednim momencie, czy mieszanka jest ok ( przy tym czujniki typu sonda lambda przepływa, ale na nią bym nie stawiał Z tego co mnie się pamięta to siena 1.4 nie posiada przepływki ani aparatu zapłonowego... zapłon jest z cewki... także nie będzie posiadał regulacji...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4775-mega-strza%C5%82y-w-przepustnice-prosze-o-pomoc/#findComment-26958 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Co do tego gazownika to bym się wstrzymał bo jego problem jest i na PB i na LPG   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4775-mega-strza%C5%82y-w-przepustnice-prosze-o-pomoc/#findComment-26959 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kukiz87 Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 sonda napewno nie jest ok bo na wolnych nie faluje za to tylko podczas jazdy w przedziale 0.1 max 0,75 v mieszanke ustawiałem na parowniku według kompa pierw dokreciłem srube obrotów na max i kreciłem membrana do momentu az go zaczeło trzepac potem doregulowałem obrotami , ta rura była w fatalnym stanie dolotowa były dziury juz taśma pusciła może to to , pokleiłem ją własnie tak fajną tasmą , bo wtedy to była jakas szmelc tasma teraz nie ma opcji żeby lewizne łapał zejde zobacze zaraz powiedz mi w skrócie jak sprawdzic ten zapłon ? czy jest w dobrym momencie   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4775-mega-strza%C5%82y-w-przepustnice-prosze-o-pomoc/#findComment-26960 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 powiedz mi w skrócie jak sprawdzic ten zapłon ? czy jest w dobrym momencie Z tego co mnie się pamięta to siena 1.4 (jednopunkt) nie posiada przepływki ani aparatu zapłonowego... zapłon jest z cewki... także nie będzie posiadał regulacji.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4775-mega-strza%C5%82y-w-przepustnice-prosze-o-pomoc/#findComment-26961 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Najprościej to lampa stroboskopową, ale skoro mówisz że lambda jest wadliwa to zacząłbym od niej, zapłon może tez się objawiać przez utrudniony zapłon.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4775-mega-strza%C5%82y-w-przepustnice-prosze-o-pomoc/#findComment-26962 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 sonda napewno nie jest ok bo na wolnych nie faluje za to tylko podczas jazdy w przedziale 0.1 max 0,75 v skoro mówisz że lambda jest wadliwa to zacząłbym od niej Tak jak wspomniał kolega... walnięta lambda zazwyczaj objawia się baaaardzo bogatą mieszanką   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4775-mega-strza%C5%82y-w-przepustnice-prosze-o-pomoc/#findComment-26965 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kukiz87 Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 byłem u mechanika ze znajomym przed momentem i powiedział że na którymś cylindrze nie chodzi jak powinien coś o luzach mówił i jakiś płytkach i że przez to strzela bo wypycha mieszanke czy coś takiego i że ma to wpływ na spalanie   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4775-mega-strza%C5%82y-w-przepustnice-prosze-o-pomoc/#findComment-26967 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Wymagana jest regulacja luzu zaworowego. Te silniki cierpią na osiadanie zaworów, czyli z biegiem czasu luz się zmniejsza i zawór nie do końca się domyka. Regulacja odbywa się właśnie za pomocą płytek podobnych do monet. Zlecając mechanikowi zapłacisz może 100zł ale zrobi jak trzeba i z głową - robota jest trochę upierdliwa. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4775-mega-strza%C5%82y-w-przepustnice-prosze-o-pomoc/#findComment-26968 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się