Skocz do zawartości

Laguna 2


Gość szwedu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Jestem nowy na tym forum i odrazu chciałem wam przedstawić moje autko i mój problem:)

Jestem Fanem marki Renoult i dzięki temu Mój tata ofiarował mi w prezęcie Reno Lagune II z silnikiem 2.0IDE 16v Kombi 17'Calowe felgi (orginalne) wielki szyber dach xenony skóra i dużo innym elektronicznych gażetów które lubią się psuć ;/ ogulnie full opcja. Historia Autka : zostało zapupione przez mojego ojca w Wielkiej Brytani od 1 własciciela , przyjechało do polski , została przerobiona kierownica na lewą strone i w polsce jeździł jeszcze pół roku. po tym okresie zostały wymienione łożyska kół prednich i wyświetliły się kontrolki servis i ABS ale autko jeździło dalej. Potem tata pojechał swoją Mazda do Angli i Laguna stała w garażu przez 5 lat. Ostatnio otrzymałem dokumenty (auto nadal na angielskich blachach) i kasetki (kluczyki). Wymieniłem wszystkie 4 opony (stare były sleżałe i miały bicie podczas jazdy) 4 tarcze 4 zaciski nowy akomulator dolałem świezej bezyny (Mam w planach wymiane oleju , filtrów , lamp przednich na europejskie itp.) Auto po wciśnięciu guzika gdzie przez 5 lat nie było (dosłownie) ruszane odpaliło na dyg . Auto ma teraz 71tyś Mil udokumentowane . Auto w idealnym stanie aż szkoda Teraz mój problem - wyświetliła się (poza kontrolka servis i ABS) czerwona kontrolka Silnika. Auto po paru minutach gaśnie . Zostaje odcięty zapłon. Podpiołem autko pod komputer (Gniazdo znajduje się pod popielniczka z przodu) i pokazał elektronike silnika . nie wiem co to może być ;/ Auto pochłoneło już troche pieniędzy i pochłonie dalej ale nie wiem czy opłaca się jeszcze go naprawiać ;/ może powinnem oddać go na złom ? i kupić jakies inne? Proszę powiedzcie mi co o tym myslicie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... jadąc od początku, to:

Jestem Fanem marki

ale przynajmniej powinno się wiedzieć, ja poprawnie tą markę się pisze... a nie

Renoult
Reno
:lol:

Popracuj nad ortografią...

prezęcie
:-P

 

nie wiem czy opłaca się jeszcze go naprawiać

My tym bardziej. Nie wiemy w jakim stanie jest auto.

 

może powinnem oddać go na złom ? i kupić jakies inne?

Moje prywatne zdanie: mówię zdecydowane NIE dla przekładanych anglików. Auta przez cały swó żywot przysparzają problemów, w szczególności elektryczno-elektronicznych, niejednokrotnie mechanicznych jeśli przeróbka nie była zrobiona dokładnie i rzeczowo. Poza tym kwestia odsprzedaży: angol po przekładce jest praktycznie NIE SPRZEDAWALNY.

Ja bym przemyślał taką opcję:

kupić zarejestrowane europejskie, z zakatowanym silnikiem lub bez silnika, z niedomaganiami mechanicznymi lub ścioranym wnętrzem. Zapłaci się za taką renówkę dosłownie grosze, bo pełnosprawne auta są za psie pieniądze - między innymi ze względu na wieczne psikusy elektryczne i elektroniczne.

Wszystko co masz z mechaniki i wnętrze można przełożyć do tamtego a to rozsprzedać lub zostawić sobie jako magazyn części zamiennych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za ortografie ale jestem dyslektykiem ;/

 

Troszkę się z toba nie zgadzam jeśli chodzi o Przerobione Angliki :P

Miałem wcześniej Peugota 307 z angli po przerobieniu jeździł w polsce 3 lata potem sprzedałem go i do dziś jezdzi bez żadnych problemów . Moja Laguna była przerabiana w warsztacie który miał podpisana umowe z Renoult potem była sprawdzana w servisie jest to zrobione na najwyzszym poziomie . Części kosztowały około 2500zł robocizny nie wiem dokładnie . Aha no i auto jest naprawde w idealnym stanie ;) Tylko nie wiem co to może być że auto po chwili gaśnie i świeci się kontrolka silnika . po podłonczeniu komputera pokazało ze to elektronika silnika . Osobiście sądze że może to być komputer silnika (orjętowałem się ile może kosztować około 500zł) ale pewności nie mam ;/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bobekas85

witam

bład " elektronika silnika" moze oznaczac wszystko poczynajac od czujnika az po sterownik silnika. Takie oznaczenie błedu nic nam nie mowi (przynajmniej mnie) :-P . Sprawdz innym testerem i zrob porzadna diagnostyke silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mi podpowiedział ze powinnem zmienić olej bo po 5 latach stracił swoje właściwości i może jest za rzadki lub za gęsty ;p

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawianie elektryki w lagunie to jak wyrzucanie kasy przez okno, szczególnie laguny 2, która ma więcej elektroniki niż statki kosmiczne, a jakość przewodów jest identyczna jak w słuchawkach do walkmana produkcji chińskiej.

 

Co do oleju to bym go nie wymieniał, bo skoro przez 5 lat był dobry to po co zmieniać na nowy, który już taki dobry mógłby nie być :lol:

 

Sprzedaj albo zezłomuj, chyba że masz worek kasy i masz zamiar wywalić ją przez okno.

 

W Irlandii Laguny z najlepszym wypasem chodzą po 500-600e i... nie ma chętnych :-D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Lagunę :) i popieram poprzedników - skarbonka, której później nie można rozbić by uzyskać wrzuconą kasę. Mi się jakoś fartownie udało. Fakt, że autko było ładne, pakowne i wygodne (choć to kwestia indywidualna) ale wsiadając do auta miałeś zawsze przyspieszony puls czy auto odpali.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania