Skocz do zawartości

Opel Corsa B- zamiana skrzyni biegów z automatu na manual


Gość lecho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,po sprzedaniu Astry1.4,8v kupiłem Corse 1.4,8v nr silnika to C14NZ prawie to samo z wyjątkiem skrzyni biegów w Corsie mam automat i tu pojawia się problem ,co prawda skrzynia sprawna ale spalania gazu w trybie mieszanym 14l po wszystkich regulacjach z tym związanych,przyśpieszenia w porównaniu z cięższą poprzedniczkom zero,na zimnym silniku na 1 czasem przejadę i 200 m zanim olej się zagrzeje i przeskoczy na 2 przy 95km wskakuje jakiś nad bieg co dopiero obniża obr.silnika porażka przy tej mocy ,i na gazie.Mam zamiar wymienić skrzynie biegów na manual ale nie wiem czy spasuje ,dodatkowo muszę jeszcze kompa ,sprzęgło,półosie,i pedał z linką praca za darmo za części chcą 500zł w związku z tym mam pytanie czy to wszystko da się wymienić bez problemu proszę o pomoć :-( wiem że na forum jest kilku fachowców od tego bo mam trochę obawe że kupie to wszystko a samochód będzie miał inne uchwyty do mocowania skrzyni i kasa i czas stracone.proszę o dorade :-(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Da sie wymienic na manual.

 

Potrzebujesz;

- skrzynie + połosie + poduszki skrzyni z łapami

- kolo zamachowe z kompletnym sprzegłem

- pedał sprzegła z linką

- komputera nie trzeba zmieniac, kwestia przerobienia jednego przewodu.

- mechanizm zmiany biegów.

 

Chyba tyle.

 

500zł to za duzo, poszukaj na forach opla, za połowe tego bedziesz mial wszystko.

 

Do c14nz kładli skrzynie F10 i F13, ważne zeby wszystko bylo od jednego typu. Do corsy spokojnie wystarczy F10 i mniejsze sprzegło 190mm z tego co pamietam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie się tematem :-) a co do kompa to nie ma w nim więcej dodatkowych kabli bo manual nic nie steruje a automat podobno czerpie mądrość z inf. pochodzących od kompa,ale z mocowaniem mnie uspokoiłeś ,poszukam po forum może faktycznie znajdę coś rozbitego to bym odkupił

 

[ Dodano: 2012-12-27, 20:55 ]

Jeszcze mam jedno pytańko bo padają słowa typu długa i krótka skrzynia biegów czy oznaczenie :?: np f13 to jest tylko jeden typ czy jeszcze coś do tego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Do automatu jest osobny sterownik bodajrze, ale czy występował w Corsie B tego nie wiem. Arek jest oblatany w automatach to pomoze.

 

Skrzynie byly dlugie (slabe przyspieszenie, duza predkosc max) jak i krotkie (dobre przyspieszenie, mala predkosc max). Dlugie byly oznaczone jako WXXX, Krótkie jako CXXX (XXX - to oznaczenie przełozenia głównego). W poradnikach wszystko jest rozpisane - warto przestudiowac, przeliczyc

 

Najdłuzsze skrzynie byly w dieslach ( około 100km/h na 5 biegu przy 2000obr/min), najkrótsze dawaly okolo 80km/h na 5 biegu przy 2000obr/min

 

Pełne oznaczenie skrzyni to np F13 W374, lub F13 C418

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy występował w Corsie B tego nie wiem

Występował.

Tylko stare 3 biegowe były mechaniczne. Corsa B już miała nowsze modele skrzyń ze sterownikiem - producent AISIN japonia.

 

Przy swapie skrzyni trzeba będzie zmostkować kostkę w wiązce silnika, która biegnie do selektora biegów na skrzyni. Umożliwi to odpalenie silnika, bo bez mostka rozrusznik nie będzie działał. Sterownik skrzyni wystarczy wypiąć i nic więcej nie trzeba robić.

Acha... wyłącznik światła wstecznego - w automacie realizuje je selektor, w manualu wyłącznik. Mała przeróbka w oparciu o 1 przekaźnik lub wymiana wiązki silnika. Jak kto woli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-) aż przyjemnie czytać bo niejeden mechanik w mojej okolicy to takie teorie głosił że tragedia dzięki panowie za info teraz na spokojnie czekam na wypłate i zaczynam szukać części jak zaczne to wszystko montować to o efektach dam znać :-P ---pozdrawiam-----

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie :-) jutro jadę do Dębicy po cały komplet mam nadzieje że właściwy ,pisaliście o mostkowaniu przewodów w wiązce koło selektora ale nie bardzo wiem jak sprawdzić który,przewód odpowiada za odpalenie a który za światła :?: oraz czy wypięcie sterownika skrzyni to znaczy odszukać go i wypiąć czy po prostu zaizolować kostki wypięte z automatu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania