Gość jasko99 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Witam.Skrzynia przód 3-bieg. i wsteczny ,osobno automat Problem z moim autkiem powstał właściwie miesiąc po wymianie oleju. .Autko ma 25 lat 300tys .Przestaje właściwie działać wsteczny,gdy przejade kilka kilometrów i skrzynia jest nagrzana to cofanie jest bardzo utrudnione, auto zachowuje się jakby było na hamulcu,musze dać duże obroty silnika by cofnąć. Problem ten nie wystąpił jeszcze nigdy gdy wyjeżdżam z garażu ,zimny jest jeszcze silnik a cofam przecież pod górkę. Może podpowiesz mi czy to regulacja cięgien , czy są dwa i żle współpracują, czy jedno i żle wyregulowane ,może niewłaściwy olej( kupiony w hurtowni podobno powinien być OK). Czy wew. usterka skrzyni.Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedź.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Zużycie skrzyni... Brudny olej jest gęsty bo zawiera zanieczyszczenia. Świeży jest rzadszy a nagrzany to dopiero. Po prostu należało nie wymieniać i dać żyć skrzyni - teraz wymiana oleju ją dobiła.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 gęściejszy olej nie załatwi sprawy?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Nie. Olej należy stosować zgodnie ze specyfikacją producenta. Skrzynia to bardzo wrażliwe stworzenie i niewłaściwy olej może ją zabić - silnik polata trochę, a skrzynia padnie raz-dwa. W Golfach z tamtych lat lali DEXRON-II i taki powinien być, jak lali.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasko99 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Miałem możliwość zaglądnięcia do książki napraw "Volkswagen Golf /Jetta II ,wyd z 1995r .W/ g autora powinien to być olej AFT Dekstron , nie wiem czy taki znajdę na rynku ,będę się w najbliższym czasie rozglądał za nim. Jak znajdę taki lub pewny odpowiednik to wymienię go ponownie, o rezultacie napiszę . Dziękuję   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 AFT Dekstron ATF a nie AFT. ATF bo Automatic Transmission Fluid. Leży tego na tony nawet na stacjach benzynowych - Dexron to olej na którym jeździ cała europa...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasko99 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Przepisałem z książki, jeszcze raz zaglądam -jest na str .164.Smarowanie, Rodzaj oleju .Skrzynia biegów -AFT Dextron. Przekładnia główna -olej przekładniowy hipol GL5 (SAE 90).Może jest jakaś pomyłka.Natomiast nie bardzo mi wyjaśnia ile i gdzie -oleju mam wlać. Podpunkt POJEMNOŚCI ; całkowita (od stanu suchego) -6,0l...Przy wymianie - 3,0l.... Pojemność przekładni głównej 0,75l... Nie bardzo osobiście orientuję się w typach oleju ,będę brał Twoje uwagi przy zakupie.Dziękuję .Miłego dnia życzę   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Dexron to olej na którym jeździ cała europa... Arek cały świat lata na tym oleju nie tylko Europa, większość skrzyń stosuje ten typ oleju. może niewłaściwy olej( kupiony w hurtowni podobno powinien być OK). Czy wew. usterka skrzyni.Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedź. i tu się potwierdza moja i pewnie nie tylko moja teoria na temat wymiany oleju w automacie który ma już ponad 200 tyś kilometrów, Arkos jest tego żywym przykładem, a teoria to nie wymieniaj oleju na nowy bo zabijesz skrzynię i teraz masz uwalony wsteczny który to ma tarcze a na nich szklana przepalona powłoka na starym oleju który miał inne właściwości wszystko było ok a nowy olej ma zdecydowanie lepsze parametry smarne które w tym wypadku przeszkadzają normalnie korzystać z biegu wstecznego.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się