pyly Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Witam. 1) Chciałem zapytać czy adaptacja silnika w temperaturach dochodzących do -20 stopni powoduje że silnik później w temperaturach dodatnich spala więcej benzyny? 2) Na stronie www.astra.auto.pl wyczytałem, że restet ustawień silnika robi się przez odłączenie akumulatora na 5 min (nie moge znaleźć tego artykułu) a gdzie indziej z kolei wyczytałem, że odłącza się na całą noc. Jak to w rzeczywistości jest?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/389-adaptacja-silnika-w-niskich-temperaturach/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 1) Chciałem zapytać czy adaptacja silnika w temperaturach dochodzących do -20 stopni powoduje że silnik później w temperaturach dodatnich spala więcej benzyny? nie 2) Na stronie www.astra.auto.pl wyczytałem, że restet ustawień silnika robi się przez odłączenie akumulatora na 5 min (nie moge znaleźć tego artykułu) a gdzie indziej z kolei wyczytałem, że odłącza się na całą noc. Jak to w rzeczywistości jest? zależy od układu wtrysku na przykład simtec 56 może sobie i tydzień leżeć i sie nie zresetuje... motronic i multec starcza kilka minut, jednak ja zawsze zalecam na noc czemu? żeby rano po odpaleniu komputer silnika "uczył się" całego cyklu czyli od zimnego do gorącego, a nie tylko "kawałka" czyli na ciepłym silniku   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/389-adaptacja-silnika-w-niskich-temperaturach/#findComment-918 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyly Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Dzięki. Podrąże jeszcze trochę, tylko nie wiem czy nie przesadzę Podczas adaptacji zalecane jest jeżdżenie ze zmiennymi prędkościami smaochodu, oraz w szrszym zakresie obrotów silnika ale bez przesady. Teraz mam taką wątpliwość. 1) Ile czasu trwa adaptacja? 2) Czy jeżeli adaptację przprowadze na delikatnej jeździe nie przekraczajacej 3000 obr/min to samochód będzie mniej paliwożerny w porównaniu do adaptacji powiedzmy do 4000 obr/min ? 3) Czy taką adaptację powinno się przeprowadzać tak, ze nalezy komputerowi dac możliwość dostosowania się chwilowo z pedałem w podłodze, ruszanie na zimnym silniku, zatrzymywanie i ruszanie na ciepłym? Mam nadzieje, że nie przesadziłem   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/389-adaptacja-silnika-w-niskich-temperaturach/#findComment-924 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 1) Ile czasu trwa adaptacja? kilkadziesiąt kilometrów (25-30km) 2) Czy jeżeli adaptację przprowadze na delikatnej jeździe nie przekraczajacej 3000 obr/min to samochód będzie mniej paliwożerny w porównaniu do adaptacji powiedzmy do 4000 obr/min ? nie będzie bardziej mułowaty jak potem mu wdepniesz, bo nie bedzie wiedział jak dobrać sobie warunki pracy właśnie dlatego zalecają jeżdżenie ze zmiennymi prędkościami smaochodu, oraz w szrszym zakresie obrotów silnika 3) Czy taką adaptację powinno się przeprowadzać tak, ze nalezy komputerowi dac możliwość dostosowania się chwilowo z pedałem w podłodze, ruszanie na zimnym silniku, zatrzymywanie i ruszanie na ciepłym? ja preferuję tak: odpalam na zimnym i pozwalam mu pracować na jałowym aż włączy się wentylator chłodnicy potem jazda normalna, jazda bardziej dynamiczna i jazda "sportowa" nigdy na zimnym silniku nie daje się buta bo mu to po prostu mocno szkodzi chwilowe wdepnięcie pedału też guzik da, bo zanim sobie ustali, jak ma dobrać skład mieszanki i kat wyprzedzenia zapłonu, to już nogę zdejmujesz... dlatego ja preferuję jak wyżej napisałem   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/389-adaptacja-silnika-w-niskich-temperaturach/#findComment-927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyly Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Ok, to już definitywnie rozwiało moje wątpliwości Chociaż co do trzymania na jałowym tyle czasu to w normalnej ekploatacji raczej nie jest wskazane, ale rozumiem, ze tu jest to podyktowane właśnie tą adaptacją. Dziękuję i pozdrawiam.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/389-adaptacja-silnika-w-niskich-temperaturach/#findComment-930 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 co do trzymania na jałowym tyle czasu to w normalnej ekploatacji raczej nie jest wskazane bzdura powiedz mi w czym to ma silnikowi szkodzić? przecież w bardzo wielu źródłach wyczytasz, że w zimie NALEŻY pozwolić mu popracować trochę na jałowym, aby w minimalnym stopniu się zagrzał i spowodował też lekkie rozgrzanie zespołu napędowego (skrzynia biegów, szczególnie automatyczna) jest to podyktowane adaptacją, ale silnikowi nie szkodzi chyba zasugerowałeś się jazdą na zbyt niskich obrotach -- to nie to samo w czasie jazdy na zbyt niskich obrotach silnik jest zmuszany do wysiłku czyli jest przeciążony i tu ewidentnie niszczysz silnik takim postępowaniem producenci (przynajmniej GM) zaleca eksploatację codzienną silnika w zakresie obrotów zawierających się pomiędzy obrotami przy których ma maksymalny moment obrotowy a obrotami maksymalnej mocy w wypadku twojego (domniemam c14nz) będzie to przedział między 2800-5200 obr/min nie oznacza to oczywiście że masz go piłować na tych 5200obr tylko producent wskazuje zakres obrotów przy których silnik ma ZDROWE warunki pracy   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/389-adaptacja-silnika-w-niskich-temperaturach/#findComment-934 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyly Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Piszę tylko co udało mi się dowiedzieć głównie z netu. Co do tego grzania np w zimie to wyczytałem aby ruszać bezzwłocznie jeżeli silnik po odpaleniu pracuje normalnie, bo podczas obciążenia olej szybciej się nagrzewa a więc szybciej uzuskuje lepsze warunki pracy, oczywiście nie przesadzając z wysokimi obrotami po takim bezpośrednim ruszeniu. Tak przynajmniej podają w teorii no ale tak jak piszesz, dochodzi do tego chociazby skrzynia biegów która jest zimna przy ruszaniu od razu, no i olej w silniku temperatury odpowiedniej tez nie ma, a już się go wkręca na dwa, trzy razy wyższe obroty niż na jałowym. Nigdy mi nie leżała ta teoria z rusznaiem odrazu, ale wszędzie jestem nią atakowany Ja posiadam silnik z14xep i tam maksymalny moment jest przy 4000 obrotów chociaż patrząc na charakterystykę silnika to już przy 2200 obr/min idzie ona w miarę płasko i mamy tylko jeszcze ok 10 Nm do maksymalnego moemntu, a więc te optymalne obroty rozumiem, że mogę sobie przyjąć od tych 2200 w górę, bo bliżej 4000 mój budżet tego by nie wytrzymał Tak czy siak, do wolnej jazdy w zatłoczonym mieście, najbardziej pasowałoby mi utrzymywac niskie obroty pod względem finansowym, ale co tu zrobić jak poniżej 2000 czuć że silnik się męczy. W starszych silnikach maksymalny moment był wcześniej niż teraz. Trochę w offtop poleciałem   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/389-adaptacja-silnika-w-niskich-temperaturach/#findComment-944 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 mogę sobie przyjąć od tych 2200 w górę, bo bliżej 4000 mój budżet tego by nie wytrzymał ja kiedyś zadałem sobie trud i sprawdziłem tą hipotezę jeździłem omegą jak emeryt na zasadzie pyr--pyr-pyr i ledwo ledwo spaliła mi w mieście 10l potem jeździłem nią normalnie czyli tak jak lubię: auto jedzie dynamicznie, obroty silnika są na tyle odpowiednie, że przy depnięciu w pedał auto odchodzi płynnie spaliła 11l nie wiem czy ten litr paliwa wart jest męczenia silnika na niskich obrotach...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/389-adaptacja-silnika-w-niskich-temperaturach/#findComment-949 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyly Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Może jest to związane z tym, że na takim męczeniu silnika komp dawkuje odpowiednio większą dawkę paliwa aby silnik był wstanie uciągnąć auto na za wysokim przełożeniu, a sumarycznie bilans w spalaniu prawie wychodzi na zero. Będę tez musiał sobie to sprawdzić. Dzięki za pomoc.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/389-adaptacja-silnika-w-niskich-temperaturach/#findComment-952 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 trzymania na jałowym tyle czasu to w normalnej ekploatacji raczej nie jest wskazane ekolodzy tak uwazaja, bo nie jedziesz a "brudzisz" Z drugiej strony silnik szybciej nagrzewa sie pod obciazeniem (czyli w czasie jazdy) co z kolei skraca czas pracy silnika na ssaniu że w zimie NALEŻY pozwolić mu popracować trochę na jałowym W starych silnikach tak było bo poprostu nie miały siły zaraz po uruchomieniu... Musiały chwilke popracowac zeby móc normalnie jechac. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/389-adaptacja-silnika-w-niskich-temperaturach/#findComment-1029 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się