Skocz do zawartości

Bardzo wysokie napięcie ładowania


Gość wool

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wczoraj zaczęła mi mgać kontrolka ładowana, na biegu jałowym prawie gasła ale na wysokich obrotach paliła się bardzo mocno. Dziś zmierzyłem napięce, na wyłączonym slnku na akumulatorze było 12,3V ale jak włączyłem slnik to .......63,5V :-o Czy ktoś miał takie strzały z alternatorem? Alternator Delco Remi. Co mi padło ? Mostek czy regulator napięcia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maniek02
ale jak włączyłem slnik to .......63,5V

 

o rzesz w mordę :-o:-o:-o tak jak Arkos pisze regulator napięcia... a cokolwiek żyje jeszcze w Aucie ??? Tzn żarówki, radio ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do dziś przeżyło, chyba cud, ale chyba wcześniej były z tym problemy bo uwaliło mi poprzednią centralkę lpg :-/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość automux

Ja nawet w autobusach przy których pracuję nie spotkałem takiego napięcia tam ma być ok. 28V miewałem do 40V ale 63V w 12V instalacji? dziwne trochę :-|

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kolega napisze jakim miernikiem mierzył bo jest szansa że się miernik wzbudza w polu elektromagnetycznym, taki alternator nie jest w stanie dać takiego napięcia nawet bez regulatora, ale myślę że to jest najmniejszy problem do wymiany masz regulator napięcia i koniec kropka choć przy okazji remontu warto wymienić szczotki i sprawdzić całą resztę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dziś regularor napięcia, szczotki, i 3 diody na mostku, łożyska, napięcie się uspokoiło, ok14,4V~15V ale nadal świeci się kontrolka ładowania, na wolnych obrotach słabo ale na wyższych coraz mocniej.

Co do pomiaru to miernik nie jest jakiś wysokich lotów ale przewody mym dosc długie więc w czasie pomiaru był poza komorą silnika. Gdzie szukać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diody wymieniłem ale samego uzwojenia nie sprawdziłem przy okazji :-/

A tak przy okazji, wymieniłem diody bez wyjmowania mostka więc nie wiem jak wygląda pod spodem i mam pytanko, czy w tych alternatorach(delco) na mostku jest 3 czy 6 diod?

 

[ Dodano: 2012-05-29, 19:07 ]

Po rozebraniu wszystkiego i złożeniu ponownym napięcie ładowania na akumulatorze jest 1,4V tak samo na zacisku B+ i masy alternatora. Natomiast na wyjściu L, na kontrolke mam 17,5V, przez co cały czas świeci mi się kontrolka :-/ Co za cholera? Skąd to napięcie, przecież to jest przewód wzbudzenia czyli nie powinno tam być wyższego napięcia niż na akumulatyorze. Posprawdzałem masy silnika, alternatora i akumulatora - wszystko gra. Co może jeszcze to powodować?

 

[ Dodano: 2012-06-01, 19:54 ]

problem rozwiązany, gwizda jedna z diodek mostka

kupiłem nowy mostek, ale mimo podania symbolu alternatra i symbolu regulatora napięcia "super" sprzedawcy z dużego sklepu dali mi zły mostek. Mój wygląda tak:

alt1f.jpg

a dostałem taki, niby nowsza wersja :-|

opel6205432.jpg

porazilem sobie w ten sposób, dodałem 3 diody 1N5408 od uzojenia stojana do wejścia na regulatora, natomiast abryczny pin z regulatora dgiąłem i zaizolowałem

opel6.jpg

alt2.jpg

wszystko działa jak należy :-P

może komuś się przyda

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania