Gość wool Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Witam Wczoraj zaczęła mi mgać kontrolka ładowana, na biegu jałowym prawie gasła ale na wysokich obrotach paliła się bardzo mocno. Dziś zmierzyłem napięce, na wyłączonym slnku na akumulatorze było 12,3V ale jak włączyłem slnik to .......63,5V Czy ktoś miał takie strzały z alternatorem? Alternator Delco Remi. Co mi padło ? Mostek czy regulator napięcia?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Regulator napiecia. Ale pry 63V to nie zyje wszystko co jest na 12v.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek02 Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 ale jak włączyłem slnik to .......63,5V o rzesz w mordę tak jak Arkos pisze regulator napięcia... a cokolwiek żyje jeszcze w Aucie Tzn żarówki, radio ??   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wool Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 do dziś przeżyło, chyba cud, ale chyba wcześniej były z tym problemy bo uwaliło mi poprzednią centralkę lpg   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Ja nawet w autobusach przy których pracuję nie spotkałem takiego napięcia tam ma być ok. 28V miewałem do 40V ale 63V w 12V instalacji? dziwne trochę   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Może kolega napisze jakim miernikiem mierzył bo jest szansa że się miernik wzbudza w polu elektromagnetycznym, taki alternator nie jest w stanie dać takiego napięcia nawet bez regulatora, ale myślę że to jest najmniejszy problem do wymiany masz regulator napięcia i koniec kropka choć przy okazji remontu warto wymienić szczotki i sprawdzić całą resztę.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wool Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Wymieniłem dziś regularor napięcia, szczotki, i 3 diody na mostku, łożyska, napięcie się uspokoiło, ok14,4V~15V ale nadal świeci się kontrolka ładowania, na wolnych obrotach słabo ale na wyższych coraz mocniej. Co do pomiaru to miernik nie jest jakiś wysokich lotów ale przewody mym dosc długie więc w czasie pomiaru był poza komorą silnika. Gdzie szukać?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Uzwojenie wzbudzenia?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wool Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Diody wymieniłem ale samego uzwojenia nie sprawdziłem przy okazji A tak przy okazji, wymieniłem diody bez wyjmowania mostka więc nie wiem jak wygląda pod spodem i mam pytanko, czy w tych alternatorach(delco) na mostku jest 3 czy 6 diod? [ Dodano: 2012-05-29, 19:07 ] Po rozebraniu wszystkiego i złożeniu ponownym napięcie ładowania na akumulatorze jest 1,4V tak samo na zacisku B+ i masy alternatora. Natomiast na wyjściu L, na kontrolke mam 17,5V, przez co cały czas świeci mi się kontrolka Co za cholera? Skąd to napięcie, przecież to jest przewód wzbudzenia czyli nie powinno tam być wyższego napięcia niż na akumulatyorze. Posprawdzałem masy silnika, alternatora i akumulatora - wszystko gra. Co może jeszcze to powodować? [ Dodano: 2012-06-01, 19:54 ] problem rozwiązany, gwizda jedna z diodek mostka kupiłem nowy mostek, ale mimo podania symbolu alternatra i symbolu regulatora napięcia "super" sprzedawcy z dużego sklepu dali mi zły mostek. Mój wygląda tak: a dostałem taki, niby nowsza wersja porazilem sobie w ten sposób, dodałem 3 diody 1N5408 od uzojenia stojana do wejścia na regulatora, natomiast abryczny pin z regulatora dgiąłem i zaizolowałem wszystko działa jak należy może komuś się przyda   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się