Skocz do zawartości

[Ford Escort 1.6 16v Benz+LPG]--Problem z odkręceniem drążka


Gość profil84

Rekomendowane odpowiedzi

Gość profil84

Witam

Ostatnio chciałem sobie wymienić łączniki stabilizatora i tuleje, najlepiej przy tej robocie odkręcić drążek kierowniczy.

No i właśnie moja praca zakończyła się przy okręcaniu tego drążka.

Chodzi o stronę lewą (od strony kierowcy).

Zdjąłem koło, potem chciałem odkręcić tą śrubę która trzyma drążek (niedaleko koła), spryskałem obficie WD40, odczekałem, śruba ruszyła jednak przy 2/3 gwintu razem ze śrubą zaczął się kręcić owy gwint i lipa, teraz kręci się gdy chcę odkręcić śrubę i ją dokręcić, kombinowałem jakoś go przytrzymać i jeszcze inne akrobacje ale już nie wiem jak sobie z tym poradzić.

 

Pomocy

 

Na obrazku zaznaczyłem o jaki gwint chodzi, zdjęcie nie jest z mojego escorta tylko z podobnego, wszystko identyczne.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/88/stabp.jpg/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. kupić nową końcówkę drążka

2. uciąć szlifierką kątową nakrętkę

3. wymienić końcówkę drążka

4. ustawic zbieżność

 

Niestety, aby zapobiec kręceniu się gwinku trzeba by od góry uszkodzić końcówkę drążka, co jest równoznaczne z jej zniszczeniem - można zatem zrobic to szybciej przez amputację...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie do demontażu będzie potrzebna szlifierka :)

Jest jeszcze jeden patent... zwykle stosowany raczej do zakładania sworznia gdy się obraca ale może pomoże :)

 

Jeśli masz częściowo odkręconą tą śrubę spróbuj podważyć tą końcówkę do góry i między jej sworzeń a otwór wsadź kawałek drobnego papieru ściernego :) całość "wbijasz" do środka i próbujesz dalej to odkręcić :) ...

 

Znajomy mi taką sztuczkę pokazał jak składał wahacz... nie był przygotowany na wymianę sworznia który obracał się przy próbie skręcenia, więc dołożył trochę papieru ściernego który zaklinował całość i pozwolił na skręcenie tego do kupy :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość automux

albo kluczem udarowym w lewo i w prawo (wczoraj tak odkręcałem łącznik stabilizatora w audi bo się kręcił i poszło.

No chyba że już poradziłeś sobie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania