Skocz do zawartości

Czujnik temp. wody


Gość picitph

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, u mnie z golfie II ostatnio nie podskakuje wskazówka temperatury zbyt daleko.

Dokładnie tak scaled.php?server=29&filename=20120221237.jpg&res=landing

 

 

Nie mam pojęcia co mogło się stać ;/ sprawdzałem czy termostat jest cały czas zamknięty dotykając węże i po 10 minutach na postoju górny był ciepły a dolny zimny wiec termostat działa.

 

Jakie mogą być przyczyny oraz jak mogę sprawdzić na własna rękę przyczynę. Najlepiej prosiłbym o opis i zdjęcia ;D z góry dziekuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

po 10 minutach na postoju górny był ciepły a dolny zimny wiec termostat działa.

 

To za mało czasu, a nawet jak masz górny wąż wchodzący do chłodnicy ciepły to masz termostat otwarty co świadczy o jego uszkodzeniu i nie dogrzaniu samochodu, poczekaj więcej czasu, i czytaj nasze forum tam wszystko jest napisane nie koniecznie na przykładzie Golfa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem 100 km jakoś, samochód nagrzany tak jak na zdjęciu na wskaźniku. Dodam że ta wskazówka tak w ogóle cięzko idzie w dół i górę. Tłumacze.

 

Samochód nagrzany tak jak na zdjęciu zgaszę to wskazówka leci jakies 10 sekund w dół. Odpalę po 30 sekundach to zanim znów ustawi się tak jak na zdjęciu trwa to około 2-3 minut

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem i nie potrafie wyszukać czegoś dla siebie.

 

To jak można wytłumaczyc fakt ze po 10 minutach grzania samochodu górny ciepły a dolny zimny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopasuj coś od siebie

tu masz jak się to sprawdza

http://forum.samnaprawiam.com/sprawdzenie-i-wymiana-termostatu-astra-g-vt1961.htm?highlight=termostat

 

A tu jak wymienia

http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-wymiana-termostatu-vw-14-abd-i-16-abu-vt119.htm?highlight=termostat

 

10 minut grzania to stanowczo za mało.

 

a tu masz jeszcze jak się sprawdza czujnik temperatury

http://forum.samnaprawiam.com/silnik-sprawdzanie-czujnikow-osprzetu-silnika-vt974.htm?highlight=czujniki

 

:shock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość karola44-81
Czytałem i nie potrafie wyszukać czegoś dla siebie.

 

To jak można wytłumaczyc fakt ze po 10 minutach grzania samochodu górny ciepły a dolny zimny?

W prosty sposób to można wytłumaczyć. Między górnym i dolnym jest "CHŁODNICA" i jej zadaniem jest zrobić tak, aby miedzy górnym i dolnym było tak jak jest :).

Proste, prawda ?

 

Próbujesz wytłumaczyć, że sam wskaźnik i jego obwód jest niesprawny. I tak też może być.

Ale, musisz najpierw sprawdzić kilka rzeczy- to pozwoli dokładniej oszacować czym trzeba się zająć.

Twierdzisz, że termostat jest dobry. Odpal auto i poczekaj z godzinę- niech się grzeje. I obserwuj wskaźnik. Jeżeli na postoju po długiej chwili- więcej jak 10 minut- pójdzie wyżej to oznacza, że termostat nie jest domknięty.

Prawidłowo działający termostat: Silnik odpalony zimny i pracuje. Po jakimś czasie wskazówka dochodzi do 90 i następuje otwarcie termostatu, wtedy nagle łąż i chłodnica w górnej części robią się gorące, dolny wąż nie koniecznie.

 

Aby zweryfikiwać działanie samego wskaźnika należy zewrzeć przewody od czujnika temp przy termostacie. Wskaźnik powinien powędrowac na max skali.

A najłatwiej przy tych operacjach wyposażyć się w jakiś termometr i zmierzyć temp. przy termostacie.

Ja obstawiam w twoim przypadku otwarty termostat i silnik podczas jazdy nie zagrzeje się. Po długim czasie na postoju ma na to szansę, bo pęd powietrza nie chłodzi chłodnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal auto i poczekaj z godzinę- niech się grzeje. I obserwuj wskaźnik. Jeżeli na postoju po długiej chwili- więcej jak 10 minut- pójdzie wyżej to oznacza, że termostat nie jest domknięty.

Prawidłowo działający termostat: Silnik odpalony zimny i pracuje. Po jakimś czasie wskazówka dochodzi do 90 i następuje otwarcie termostatu, wtedy nagle łąż i chłodnica w górnej części robią się gorące, dolny wąż nie koniecznie.

Powtarzamy to, co jest w poradnikach... http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-diesel-termostat-silnika-cala-prawda-vt42.htm

Tylko pacjentowi po prostu nie chce się szukać...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania